Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Hei,Elikkäs mulla on LG:n kirjoittava asema jonka maksimi on 16x dvd- ja dvd+ levyille. Jostain syystä kun yritän polttaa levyjä ohjelmat alkavat kirjoittamaan vain 4x nopeudella. Gnomebakerissa saa valita nopeuden 16x asti mutta silti kirjoitus tapahtuu 4x:llä. K3b:ssä taas ohjelma ei anna valita kuin 4x:an
Lainaus käyttäjältä: SotaOrava - 11.03.07 - klo:09.23Hei,Elikkäs mulla on LG:n kirjoittava asema jonka maksimi on 16x dvd- ja dvd+ levyille. Jostain syystä kun yritän polttaa levyjä ohjelmat alkavat kirjoittamaan vain 4x nopeudella. Gnomebakerissa saa valita nopeuden 16x asti mutta silti kirjoitus tapahtuu 4x:llä. K3b:ssä taas ohjelma ei anna valita kuin 4x:anOnko sulla 4x levyjä? Itsellä ainakin k3b antaa polttaa suurimmalla nopeudella mitä levy huolii.Ja itse en ole koskaan käyttänyt yli 4x nopeutta (ja jos poltan jotain mikä pitää säilyttää niin 2x nopeudella).
tuke@tippawaara:~$ sudo hdparm /dev/hdc/dev/hdc: IO_support = 1 (32-bit) unmaskirq = 1 (on) using_dma = 1 (on) keepsettings = 0 (off) readonly = 0 (off) readahead = 256 (on) HDIO_GETGEO failed: Inappropriate ioctl for device
Missäs piuhassa se on kiinni esim mulla on secondary masterina:Koodia: [Valitse]tuke@tippawaara:~$ sudo hdparm /dev/hdc/dev/hdc: IO_support = 1 (32-bit) unmaskirq = 1 (on) using_dma = 1 (on) keepsettings = 0 (off) readonly = 0 (off) readahead = 256 (on) HDIO_GETGEO failed: Inappropriate ioctl for deviceVarmista varsinkin että dma on päällä, itsellänikään ei pio modessa oikein pala mikään nopeaa(muutakuin käämit).
/dev/hda: IO_support = 0 (default 16-bit) unmaskirq = 0 (off) using_dma = 1 (on) keepsettings = 0 (off) readonly = 0 (off) readahead = 256 (on) HDIO_GETGEO failed: Inappropriate ioctl for devicekurre@kurre-desktop:~$