Kirjoittaja Aihe: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?  (Luettu 11057 kertaa)

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #20 : 30.04.07 - klo:09.47 »
Nyt näyttää tällaista:

wlan0     IEEE 802.11b/g  ESSID:"00160127B2AE"  Nickname:"Broadcom 4318"
          Mode:Managed  Frequency=2.484 GHz  Access Point: Invalid   
          Bit Rate=1 Mb/s   Tx-Power=19 dBm   
          RTS thr:off   Fragment thr:off
          Link Quality=0/100  Signal level=-256 dBm  Noise level=-256 dBm
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0


Asensin fw-cutterin uudelleen ja nyt siihen tosiaan tuli se täppä, jonka merkkasin. Buuttasin koneen, mutta yhteyttä ei edelleenkään ole ja kortin valo ei syty eikä kortti reagoi tuon wlan-valon painamiseen. Olen nyt yrittänyt sekä roamingilla että manuaalisesti laitetuilla  asetuksilla yrittänyt. Roamingilla se ei löyfä mitään verkkoa, joten yhdistän antamalla essidin ja salaukseksi wep-128-tunnuslauseen. Sen jälkeen ilmestyy ne pylväät ylös ja ilmoittaa 0%. Jos taas laitan asetukset käsin eli essidin, salaukseksi wepin, salasanan asciina ja dhcp:n, mitään ei tapahdu. Se ei yhdistä minnekään, eikä pylväitä ilmesty. Koetin myös tukiaseman "taikanappia", jonka pitäisi hakea asetukset automaattisesti, mutta se ei yllättäen löytänyt mitään.

Tämä ei välttämättä asiaan mitenkään liity, mutta olen huomannut, että välillä langallinen verkko pomppaa omia aikojaan päälle, vaikka olen siitä täpän poistanut.

mks

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #21 : 08.05.07 - klo:16.29 »
Mitenkäs on, toimiiko tuo otsikon mukainen Broadcom 43xx wlan-kortti Feistyn uuden 2.6.20 kernelin kanssa?  ???

Sain omassa läppärissäni (Asus Aspire 9302WSMi) toimimaan ilman WPA-salausta.

Kysyisinkin, onko joku saanut em. "kortin" toimimaan WPA:n kanssa?

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #22 : 08.05.07 - klo:17.58 »
bcm4310 (HP 2410eu tms) pelaa Kubuntu-feistyllä suoraan, myös WPA.


r

edit: no, suoraan, siis ainakin edgyssä ei toiminut, päivittämällä feistyyn (veti mukanaan sen bcm43xx-fwcutterin tms..) lähti toimimaan. Siitä en tiedä, pelaako esim. livelle.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #23 : 26.05.07 - klo:13.43 »
Onko kukaan saanut Broadcom 4311 toimimaan feistyssä salattujen kanssa? suojaamattomaan saa toimimaan, kun asentaa tuon cutterin, mutta wep tai wpa suojattuun en saa yhdistamään.

MPe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #24 : 03.06.07 - klo:22.07 »
Sain juuri Mun HP DV2007:ssa olevan 4311:n toimimaan. olin jo aikasemmin tuskaillut ton kanssa kun edgyssä kaikki toimi ihan jees, mut Feistyn päivityksessä verkkoa ei saanu enää millään pelaamaan. Nyt on uusin ndiswrapperi käännetty tais olla 1.44 ja sit äsken kävin hakee HP sivuilta uuden ajurin, johan toimii.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #25 : 21.06.07 - klo:08.30 »
Kai se on uskottava, ettei tuo oma 4318 ei vaan toimi fwcutterilla. Seuraavaksi pitänee kokeilla ndiwrapperia. Jos jollakulla on tähän ndiswrapperilla asentamiseen jotain hyviä neuvoja (!=se on helvetillinen keksintö), niin ne ovat tervetulleita. Pitäisikö mm. Feisty asentaa uusiksi?

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #26 : 23.06.07 - klo:11.21 »
Sain juuri Mun HP DV2007:ssa olevan 4311:n toimimaan. olin jo aikasemmin tuskaillut ton kanssa kun edgyssä kaikki toimi ihan jees, mut Feistyn päivityksessä verkkoa ei saanu enää millään pelaamaan. Nyt on uusin ndiswrapperi käännetty tais olla 1.44 ja sit äsken kävin hakee HP sivuilta uuden ajurin, johan toimii.

Jos vaan viitsit, kerro mitä tarkalleen teit?

Minkä ajurin tarkalleen hait HP:n sivuilta? Käytitkö jotain ohjetta Ndiswrapperin kääntämiseen? Miten helv*ssä sait bcm4311 kortin toimimaan? En usko jos et todista...  ;D

Olen tapellut Broadcom 4311 kortin kanssa niin Edgyllä kuin Feistylläkin eikä mitään tulosta. Homma on aina kussut. Alla HP:n läppäri...  :o

Kiitos!  8)

makro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #27 : 23.06.07 - klo:11.50 »
Sain juuri Mun HP DV2007:ssa olevan 4311:n toimimaan. olin jo aikasemmin tuskaillut ton kanssa kun edgyssä kaikki toimi ihan jees, mut Feistyn päivityksessä verkkoa ei saanu enää millään pelaamaan. Nyt on uusin ndiswrapperi käännetty tais olla 1.44 ja sit äsken kävin hakee HP sivuilta uuden ajurin, johan toimii.

Jos vaan viitsit, kerro mitä tarkalleen teit?

Minkä ajurin tarkalleen hait HP:n sivuilta? Käytitkö jotain ohjetta Ndiswrapperin kääntämiseen? Miten helv*ssä sait bcm4311 kortin toimimaan? En usko jos et todista...  ;D

Olen tapellut Broadcom 4311 kortin kanssa niin Edgyllä kuin Feistylläkin eikä mitään tulosta. Homma on aina kussut. Alla HP:n läppäri...  :o

Kiitos!  8)
Koneeni on HP Pavillion dv6302ea jossa Broadcom 4311 kortti ja koneessa Feisty Fawn ja KYLLÄ TOIMII langattomasti.
#460767

makro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #28 : 23.06.07 - klo:11.55 »
Sain juuri Mun HP DV2007:ssa olevan 4311:n toimimaan. olin jo aikasemmin tuskaillut ton kanssa kun edgyssä kaikki toimi ihan jees, mut Feistyn päivityksessä verkkoa ei saanu enää millään pelaamaan. Nyt on uusin ndiswrapperi käännetty tais olla 1.44 ja sit äsken kävin hakee HP sivuilta uuden ajurin, johan toimii.

Jos vaan viitsit, kerro mitä tarkalleen teit?

Minkä ajurin tarkalleen hait HP:n sivuilta? Käytitkö jotain ohjetta Ndiswrapperin kääntämiseen? Miten helv*ssä sait bcm4311 kortin toimimaan? En usko jos et todista...  ;D

Olen tapellut Broadcom 4311 kortin kanssa niin Edgyllä kuin Feistylläkin eikä mitään tulosta. Homma on aina kussut. Alla HP:n läppäri...  :o

Kiitos!  8)
Koneeni on HP Pavillion dv6302ea jossa Broadcom 4311 kortti ja koneessa Feisty Fawn ja KYLLÄ TOIMII langattomasti.
Selvennyksenä vielä että asensin ainoastaan BCM43xx-fwcutterin ja lähti heti toimimaan salaus on wpa personal ja kernel uusin.
#460767

makro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #29 : 23.06.07 - klo:13.00 »
Sain juuri Mun HP DV2007:ssa olevan 4311:n toimimaan. olin jo aikasemmin tuskaillut ton kanssa kun edgyssä kaikki toimi ihan jees, mut Feistyn päivityksessä verkkoa ei saanu enää millään pelaamaan. Nyt on uusin ndiswrapperi käännetty tais olla 1.44 ja sit äsken kävin hakee HP sivuilta uuden ajurin, johan toimii.

Jos vaan viitsit, kerro mitä tarkalleen teit?

Minkä ajurin tarkalleen hait HP:n sivuilta? Käytitkö jotain ohjetta Ndiswrapperin kääntämiseen? Miten helv*ssä sait bcm4311 kortin toimimaan? En usko jos et todista...  ;D

Olen tapellut Broadcom 4311 kortin kanssa niin Edgyllä kuin Feistylläkin eikä mitään tulosta. Homma on aina kussut. Alla HP:n läppäri...  :o

Kiitos!  8)
Koneeni on HP Pavillion dv6302ea jossa Broadcom 4311 kortti ja koneessa Feisty Fawn ja KYLLÄ TOIMII langattomasti.
Selvennyksenä vielä että asensin ainoastaan BCM43xx-fwcutterin ja lähti heti toimimaan salaus on wpa personal ja kernel uusin.
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

eth1      IEEE 802.11b/g  ESSID:"Rosvo"  Nickname:"Broadcom 4311"
          Mode:Managed  Frequency=2.412 GHz  Access Point: 00:13:D3:7D:7C:2C   
          Bit Rate=11 Mb/s   Tx-Power=18 dBm   
          RTS thr:off   Fragment thr:off
          Link Quality=80/100  Signal level=-50 dBm  Noise level=-68 dBm
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:109  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

maruchan@maruchan-laptop:~$


tässä vielä se todiste että kyllä se toimii  ;)
#460767

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #30 : 04.07.07 - klo:13.46 »
Toimiiko tää kortti miten hyvin tolla natiivilla ajurilla? 4318 siis. Luin tuolta lontoonkieliseltä vastaavalta foorumilta, että se toimisi vain 11 mbps nopeudella ja vaatii melko lähellä tukiasemaa olemista. Itse en tarvitse kuin sen 1 mbps kaistaa ja kerrostalokaksiossa ei kauas tukiasemasta pääse vaikka haluaisikin. Onko tuo natiivi ajuri sitten miten vakaa ja saako sitä kohtuullisella vaivalla toimimaan wpa:n kanssa? Jos jollain on kokemuksia, niin olen erittäin kiinnostunut kuulemaa niistä  ;)

Nikotiini

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #31 : 04.07.07 - klo:15.55 »
Ite sain toimimaan Feistyssä. Salatut verkot eivät toimi ja yhteys on muutenkin pirun hidas (noin 23kt/s).

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #32 : 05.07.07 - klo:09.07 »
Oman mielenterveyden kannalta tärkeintä olisi, että toimisi vaikka sillä 28-motukan nopeudella. Tuo tulee kuitenkin vain satunnaiseen käyttöön. Ainakin alkuun Windows säilyy ensisijaisena, kunnes varmistun wlanin toimivuudesta.

Edit: Tarkemmalla katsomisella eihän tuo olekaan sopiva, kun ei kerran salattuja verkkoja ymmärrä. Ilmeisesti ylioptimismi aiheutti lukihärön.
« Viimeksi muokattu: 05.07.07 - klo:09.11 kirjoittanut Tha-Fox »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #33 : 11.07.07 - klo:13.38 »
No nyt on osa mielenterveydestä pelastettu, kortti ainakin toimii valosta päätellen. Pitää varmaankin salaus poistaa kokonaan langattomasta ja toivoa, ettei naapurin mummot hirveästi sillä wareta  ::)

Edit: Viimeinkin se toimii! Kiitos kaikille auttajille! Loppujen lopuksi kyse ei kummoisista toimenpiteistä ollut, mutta ilmeisesti sopiviin paikkoihin tökityt väärät komennot aiheuttivat mutkia matkaan.

Mikäli jollakulla muulla on kyseisen kortin ja Acer 5024 wlmi-läppärin kanssa ongelmia, niin voin ainakin yrittää auttaa vajavaisten kykyjeni mukaan.
« Viimeksi muokattu: 11.07.07 - klo:16.50 kirjoittanut Tha-Fox »

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #34 : 12.07.07 - klo:22.56 »
No nyt on osa mielenterveydestä pelastettu, kortti ainakin toimii valosta päätellen. Pitää varmaankin salaus poistaa kokonaan langattomasta ja toivoa, ettei naapurin mummot hirveästi sillä wareta  ::)

Edit: Viimeinkin se toimii! Kiitos kaikille auttajille! Loppujen lopuksi kyse ei kummoisista toimenpiteistä ollut, mutta ilmeisesti sopiviin paikkoihin tökityt väärät komennot aiheuttivat mutkia matkaan.

Mikäli jollakulla muulla on kyseisen kortin ja Acer 5024 wlmi-läppärin kanssa ongelmia, niin voin ainakin yrittää auttaa vajavaisten kykyjeni mukaan.

siis saitko toimimaan salauksella vai ilman?

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Toimiiko Broadcom 43xx Feistyssä?
« Vastaus #35 : 13.07.07 - klo:09.10 »
Salauksella. Nyt tulee hieman epävarma termi, mut olikohan se nyt WPA2 - AES -TKIP? Joka tapauksessa toimii siis salauksella, tarttee vaan työpöydälle tultua laittaa salasana ja yhdistää ihan mukavasti. Verkon nopeus on se 11 mbps ja yhteyden voimakkuus vaihtelee välillä 60-75% kun olen 5-10 metrin päässä tukiasemasta toisessa huoneessa.