Kirjoittaja Aihe: digiKam 0.9.1-rc1 Release / Dapper  (Luettu 1649 kertaa)

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 759
    • Profiili
digiKam 0.9.1-rc1 Release / Dapper
« : 27.02.07 - klo:17.14 »
Joo, taistelen tässä edelleen näiden albumiohjelmien kanssa. DigiKamin lisäksi olen testannut F-Spottia ja KPhotoAlbumia.

Näistä DigiKam tuntuu jotenkin luonnikkaimmalta, riittävän yksinkertainen ja toimiva. Ikävä kyllä siinä tuntuu olevan (ilmeisesti) bugi joka saa aikaan sen, että aika-ajoin ohjelma lähtee rakentelemaan uudelleen thumbnailsseja se toiminta on hirveen hidas. Kuvia ei tällä hetkellä tässä testialbumissakaan olen kuin kolmisentuhatta.

Huomasin että siitä on tullut uusi versio, mutta sitähän ei nyt sitten taas ole tietenkään Genomelle.

Yritin kääntää itsekin, mutta sehän hyytyi ensimertreillä siihen, että se kaipasi jotain kde-configgia. On tämä suoraan sanoen yhtä ...kelettä.

Mitä eri vaihtoehtoja mulla olisi saada koe- ja mahdollisesti muuhunkin käyttöön tätä versiota - siis muu kun odottaa ja päivittää joskus koko distro.

Joo, en tiedä onko tämä nyt ihan aloitteijan asiaa, mutta kun en muutakaan ole...

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: digiKam 0.9.1-rc1 Release / Dapper
« Vastaus #1 : 28.02.07 - klo:17.08 »
Yritin kääntää itsekin, mutta sehän hyytyi ensimertreillä siihen, että se kaipasi jotain kde-configgia. On tämä suoraan sanoen yhtä ...kelettä.

Mitä eri vaihtoehtoja mulla olisi saada koe- ja mahdollisesti muuhunkin käyttöön tätä versiota - siis muu kun odottaa ja päivittää joskus koko distro.
Näyttäisi ainakin Digikamin kotisivujen mukaan löytyvän valmis paketti Kubuntulle täältä: http://www.mpe.mpg.de/~ach/kubuntu/edgy/Pkgs.php. Oletko tuota koittanut vai eikö se toiminut?

Mutta kuitenkin, jos haluat kääntää sen itse, niin tarvitset kde-configin, joka löytyy paketista kdelibs4c2a ainakin wajig whichpkg:n mukaan, joten tarvitset ainakin sen paketin. Lisäksi varmaan useita muita, ja joudut mahdollisesti myös kääntämään mm. digikam-pluginit, kipi-pluginit ja joitain muita myös lisäksi. Jos niitä ei ole sitten samaan pakettiin laitettu Digikamin lähdekoodien mukaan.

Itse lähtisin koittamaan kuitenkin tuota valmista pakettia ensin...

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 759
    • Profiili
Vs: digiKam 0.9.1-rc1 Release / Dapper
« Vastaus #2 : 28.02.07 - klo:18.01 »
Yritin kääntää itsekin, mutta sehän hyytyi ensimertreillä siihen, että se kaipasi jotain kde-configgia. On tämä suoraan sanoen yhtä ...kelettä.

Mitä eri vaihtoehtoja mulla olisi saada koe- ja mahdollisesti muuhunkin käyttöön tätä versiota - siis muu kun odottaa ja päivittää joskus koko distro.
Näyttäisi ainakin Digikamin kotisivujen mukaan löytyvän valmis paketti Kubuntulle täältä: http://www.mpe.mpg.de/~ach/kubuntu/edgy/Pkgs.php. Oletko tuota koittanut vai eikö se toiminut?

Mutta kuitenkin, jos haluat kääntää sen itse, niin tarvitset kde-configin, joka löytyy paketista kdelibs4c2a ainakin wajig whichpkg:n mukaan, joten tarvitset ainakin sen paketin. Lisäksi varmaan useita muita, ja joudut mahdollisesti myös kääntämään mm. digikam-pluginit, kipi-pluginit ja joitain muita myös lisäksi. Jos niitä ei ole sitten samaan pakettiin laitettu Digikamin lähdekoodien mukaan.

Itse lähtisin koittamaan kuitenkin tuota valmista pakettia ensin...

Joo kokeilin, mutta se sanoi että Error: Dependecy is not satisfiable: kdelibs4c2a. Installin mukaan koneella on kuitenkin uusin, eli voisikohan olla että se kaipaakin jotain vanhempaa versiota. Eihän mulla tietenkään ole semmosta, ja kun kuitekin kokeilin varovaisesti poistaa sitä, niin siihenhän on sitten taas riippuvuuksia niin perkuleesti.

En sitten tiedä, täytyy kattella ajalla ja ajatuksella mitä sen kanssa tekisi. Dapperin digikammilla kyllä kiikun kaakun pärjäilee, mutta kyllä tämä aika hankalalta kaikkinensa vaikuttaa.

Kiitos kuitenkin.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: digiKam 0.9.1-rc1 Release / Dapper
« Vastaus #3 : 01.03.07 - klo:05.58 »
Joo kokeilin, mutta se sanoi että Error: Dependecy is not satisfiable: kdelibs4c2a. Installin mukaan koneella on kuitenkin uusin, eli voisikohan olla että se kaipaakin jotain vanhempaa versiota.
Tuolla sivullahan lukee, että se paketti on Edgylle, joten voisi olettaa, että se kaipaa uudempaa pakettia.