Kirjoittaja Aihe: Mikä USB-WLAN sovitin?  (Luettu 2946 kertaa)

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Mikä USB-WLAN sovitin?
« : 12.02.07 - klo:20.51 »
Hei,

Olen ostamassa uutta USB-WLAN sovitinta masiinaani, koska edellinen (Buffalo WLI-U2-KG54) katkaisee yhteyden satunnaisesti jos käytän USB 2.0 (ehci_hcd) tukea. Toimii siis hyvin USB 1.1-ajurin (ohci_hcd) kanssa.

Joten siis, mikä WLAN USB-tikku toimisi ns. "out of the box" Ubuntussa ilman mitään ongelmia? Mieluiten natiivisti, eikä ndiswrapperin/fwcutterin kanssa, mutta niiden käyttökään ei ole ongelma jos se on tarpeen.

Kiitos!

EDIT: Myös PCI-kortti käy.

juyli

  • Vieras
Vs: Mikä USB-WLAN sovitin?
« Vastaus #1 : 13.02.07 - klo:12.11 »
Joten siis, mikä WLAN USB-tikku toimisi ns. "out of the box" Ubuntussa ilman mitään ongelmia?
EDIT: Myös PCI-kortti käy.

Joko olet kurkannut sivua:
https://help.ubuntu.com/community/NetworkDevices

Ongelma vain lienee se, että laitevalmistajat vaihtelevat noita käytettämiään piirejä,
joskus jopa ilmoittamatta siitä selkeästi mallimerkinnöin.
Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota Ubuntun versioon  - ikävä kyllä.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Mikä USB-WLAN sovitin?
« Vastaus #2 : 13.02.07 - klo:12.29 »
Hei,

Olen ostamassa uutta USB-WLAN sovitinta masiinaani, koska edellinen (Buffalo WLI-U2-KG54) katkaisee yhteyden satunnaisesti jos käytän USB 2.0 (ehci_hcd) tukea. Toimii siis hyvin USB 1.1-ajurin (ohci_hcd) kanssa.

Joten siis, mikä WLAN USB-tikku toimisi ns. "out of the box" Ubuntussa ilman mitään ongelmia? Mieluiten natiivisti, eikä ndiswrapperin/fwcutterin kanssa, mutta niiden käyttökään ei ole ongelma jos se on tarpeen.

Kiitos!

EDIT: Myös PCI-kortti käy.

Moro,
Ite olen miettinyt itselleni juuri usb 1.1 portissa toimivaa langatonta korttia. Mul on itel täl hetkel Belkinin pci-kortti, joka toimii "out-of-the-box" rt2500 -ajurilla (Ralink). Ajattelin vaihtoa, mutta haluaisin tietää millä piirillä toi sun oma on (ts. toimiiko ilman mitää ndiswrappereita)? Toimiiko ongelmitta wpa?

Pistä vaik yv, jos kiinnostaa vaihto :)..

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Mikä USB-WLAN sovitin?
« Vastaus #3 : 13.02.07 - klo:19.16 »
Hei,

Olen ostamassa uutta USB-WLAN sovitinta masiinaani, koska edellinen (Buffalo WLI-U2-KG54) katkaisee yhteyden satunnaisesti jos käytän USB 2.0 (ehci_hcd) tukea. Toimii siis hyvin USB 1.1-ajurin (ohci_hcd) kanssa.

Joten siis, mikä WLAN USB-tikku toimisi ns. "out of the box" Ubuntussa ilman mitään ongelmia? Mieluiten natiivisti, eikä ndiswrapperin/fwcutterin kanssa, mutta niiden käyttökään ei ole ongelma jos se on tarpeen.

Kiitos!

EDIT: Myös PCI-kortti käy.

Moro,
Ite olen miettinyt itselleni juuri usb 1.1 portissa toimivaa langatonta korttia. Mul on itel täl hetkel Belkinin pci-kortti, joka toimii "out-of-the-box" rt2500 -ajurilla (Ralink). Ajattelin vaihtoa, mutta haluaisin tietää millä piirillä toi sun oma on (ts. toimiiko ilman mitää ndiswrappereita)? Toimiiko ongelmitta wpa?

Pistä vaik yv, jos kiinnostaa vaihto :)..

Toimii tämäkin minunkin tämänhetkinen Buffalo aivan "out-of-the-box", siinä taitaa olla myös Ralinkin piirisarja. WPA toimii myös. Ainoat ongelmat ovat juuri USB 2.0 tuen kanssa.