Kirjoittaja Aihe: Piristystä päivään  (Luettu 754994 kertaa)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #560 : 26.11.08 - klo:23.06 »
Kieltämättä mullakin ff vetäisi hieman hitaalle vaihteelle ja prossun lämmöt nousi hauskasti. En nähnyt mitään järkeä miksi webkameran kuvaa näytettiin mutta yksi p****n hailee...
Minusta ei ole ollenkaan p****n hailee, jos minut houkutellaan klikkaamaan linkkiä, joka esimerkiksi katkaisee mielielokuvani tallennuksen (ja lisäksi ehkä pakottaa sammuttamaan koneesta sähköt, jolloin tiedostojärjestelmäkin voi osittain korruptoitua).
tästä  voit syyttää flashplayerin kehittäjiä, sillä se kohtelee kaikkia laitteita jotka tuovat kuvaa koneelle (kamerat, TV-kortit, digivirittimet jne.) webkameroina, nimittäin myös minulla näkyy flashplayerin asetuksissa webkamera -kohdassa laitteen nimenä hauppage wintv, joka siis on TV -kortti.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #561 : 27.11.08 - klo:03.52 »
Lainaus
Minusta ei ole ollenkaan p****n hailee, jos minut houkutellaan klikkaamaan linkkiä, joka esimerkiksi katkaisee mielielokuvani tallennuksen (ja lisäksi ehkä pakottaa sammuttamaan koneesta sähköt, jolloin tiedostojärjestelmäkin voi osittain korruptoitua).

Shit happens.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #562 : 27.11.08 - klo:07.44 »
Jep, tekstihuumori on parasta (alapää-sellaisen jälkeen).

Muistan erään ensimmäisistä näkemistäni tietokonepeleistä 22 vuotta sitten. Siinä oli vain Mikromikko 2:n näytöllä muutama kirjainmerkki ja kaveri yritti etsiä Leprechaunia sieltä jostain ympäristöstä. Vaikutti kovasti älyllisen hauskalta touhulta...

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #563 : 27.11.08 - klo:11.59 »

Vastamainoksia:

http://www.mainoskupla.fi/

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #564 : 28.11.08 - klo:19.03 »

"According to SCO lawyers, the earliest version of Linux was created in 1991 using the following command:

mv SCO.unix.kernel linux-0.99"

http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Linux

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #565 : 29.11.08 - klo:12.45 »
Lahja vaimolle vuonna 1969, keittiötietokone:
Honeywell's Kitchen Computer
Hinta $10,600 (1969 taalaa), käsittäen 2 viikon ohjelmointikurssin.
Jostain käsittämättömästä syystä ei ollut varsinainen myyntimenestys . . .

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili

moonstone

  • Vieras
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #567 : 03.12.08 - klo:18.18 »
Engrish.com on hauska sivusto..


qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #568 : 03.12.08 - klo:21.16 »
^ Tuo on kyllä loistava  ;D

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #569 : 03.12.08 - klo:21.43 »
Engrish.com on hauska sivusto..
Jep jep heti alkuun
DRIED JAPANESE  ;D
(heh tuli ihan mieleen Police Squadin japanilainen puutarha :D).

Kirjanmerkkeihin.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #570 : 04.12.08 - klo:11.11 »
Löytyy tämmöinen ajankohtaan sopiva (wanha, mutta nehän on parhaita, eiks joo  ;)):

Tiernapojat

Hyvää iltaa, hyvää iltaa, itse kullekin säädylle.
Sekä johtajill', että konsulteill', jokaiselle kuin talossa on.

Ja me rakennamm', ja me rakennamm', toimivaa ja hyvää säätöä.
Ja sitä taivaallista toimivuutta, joka meidän palveluissamme on.

Unix-guru:

Unix-guru hän se ajoi Solarista Sparcillaan, siihen asti kunnes Windows tuli markkinoille.
Siihen asti kunnes NT tunki pa$kaa verkkoon, Unix-guru olen minä.

MCSE-konsultti:

Jaa, minä tykkään, että sinä olet yksi paatunut nörtti!

Unix-guru:

Jaa, minä en ole mikään nörtti, vaan kunnioitettu Unix-guru, joka hallitsen minun kultaista rootin shelliä minun edeltäjieni jälkeen. Hoo, miksi sulla on Windows?

MCSE-konsultti:

Hoo, jos mulla on Windows, sepä sua varmasti W*uttaa.
Hoo, katsopa kuinka Windows kohta kaikki Unixit syrjäyttää.
Olen Microsoft-konsultti MCSE-paperein.

Unix-guru:

Vaikka sinä kuinka olet Microsoft-konsultti MCSE-papruin,
pitää sinun polvistuman minun eteheni ja rukoileman minua.

MCSE-konsultti:

Ei, vaan mikrotukihenkilöt.

Unix-guru:

Sinä taikka sun reititykses!

Katsokaatte nyt tuota Microsoftin konsulttia kuinka sen pitää rukoileman Unix-gurua ja lankeeman hänen etehensä polovillensa.

Nyt te ootte nähäneet tuon Microsoftin konsultin kuinka sen piti rukoileman Unix-gurua ja lankeeman hänen etehensä polovillensa.

Leiskapetteri:

Voi perhana, täällä kävi jotain Microsoftin konsultteja asentelemassa Windowseja meidän koneisiin. Milläs mä nyt nysvään kun Emacsikin on tiessään?

ATK:n särki konsultit, ja konsultit jotka asensivat meille Windowsit
Se pantiin joka PeeCeeseen ja PeeCeeseen vaikka kuuluisi se suoraan jonnekin...

On Linux syntynyt meille ja asennus käynniss' jo on.
BSD:n asensin toiseen, se oiva systeemi on.
Ja on myös Solaris meillä, mi verkkoja valaisevi, vaan ehkä vielä kerran, kaikk' unixill' ajelevi.

Maili se kulukeepi itäiseltä maalta, itäiseltä maalta, sanomaton liukkaus se piuhass' luisti ja se Maili oli säätäjiltä ulos lähetetty, ulos lähetetty ja he riensivät konfaamaan Makefilea ja kääntämään kerneliä, ja kerneliä

Unix-guru:

Mikrotuki, mun palvelijani.

Mikrotuki:

Jaa, minun armollinen guruni.

Unix-guru:

Oletko nähnyt niitä Microsoftin konsultteja?

Mikrotuki:

Jaa, minä olen nähnyt ne Microsoftin konsultit, jotka tekivät kuin viekkaat varkaat ja väärät säätäjät,
ja asensivat Windowsit meidän kaikkiin PC-laitteisiin ja ottivat kauheat rahat ja menivät kukin eri teitä Redmondiin.

Unix-guru:

Sepä minua sangen suuresti harmittaa ja sydämelleni käy, että nuo Microsoftin konsultit tekivät kuin viekkaat varkaat ja väärät säätäjät, ja asensivat Windowsit meidän tunkkeihin!

Mene ja tankkaa valkea Porscheni, jolla minä olen ajanut keskellä yötä ATK:ta korjaamaan, sillä tahdon minä nyt sotia niitä Microsoftin konsultteja vastaan!

Mene myös joka huoneeseen ja uninstalloi ne Windowsit, kunnes olet jyrännyt niistä viimeisenkin.

Mikrotuki:

Nysväri olen minä duunissa ja melko kova säätömies ja vaikka olen varustettu Leathermanill', konsultit saa vastata edestämme mitä me olemme asentaneet siihen on meitä opetettu, että totella Unix-guruja lukien manuaaleja. (Poistuu takavasempaan poistamaan Windowseja)

Teekkarit sekä muutkin säätäjät, he pois otti Windowsin, he pois otti Officen he kääntää, linkkaa itse ohjelmat siis kaikki kansamme riemuitkaa, kun olette päässeet bugeista.

(Mikrotuki tulee takaisin.)

Mikrotuki:

Nyt minä olen käynyt joka huoneessa ja poistanut kaikken Windowsiin viittaavankin työasemaverkon laitteista.

Unix-guru:

Koska sinä olet ollut niin uuttera ja silitellyt työasemien levyjä, tahdon minä palkita sinut sadan megabitin portilla kytkimessä ja suuremmalla quotalla serverin levyillä.

Synti suuri surkia kun särki ATK:n, niin tilannehan siinä oli aivan hervoton, Mutt' ylitöinä gurumme korjas meille koneemme, josta onpi ilo saatu koko konttorille.

Jopa joutui uusi aika konttorillemme, josta onpi ilo saatu koko firmalle. Kun ylitöinä gurumme korjas meille koneemme, josta onpi ilo saatu koko konttorille.

Konsultit ne johtajille ilmoittivat juur', ett' mikrotuen toimesta on tehty duuni suur'. Kun ylitöinä gurumme, korjas meille koneemme, josta onpi ilo saatu koko konttorille.

Mikrotuki:

Emme ole millään viekkauella emmekä vääryyellä tulleet teijän firmaanne säätämään, vaan ihan teijän oman rekrytointiprosessinne mukaisesti.

Olemme hyviä säätäjiä ja pyyämme muutamaa lisätonnia kuussa.

Kiitos olkohon, kiitos olkohon, meidän liksamme edestä. Vaikka sen verot vie ja tili tyhjä lie, kyllä siellä ainakin pari sataa on.

Ja me lähdemme, ja me lähdemme, ostamaan viinaa niill' satasilla.

 :D

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #571 : 04.12.08 - klo:16.40 »
Aika hauska tuo tiernapoikien versio... :)
Olen noita muitakin tuollasia joskus lukenut.

Tässä yksi jääkaappimagneetti vinkki (arvatkaas mitä ne ovat):
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #572 : 04.12.08 - klo:16.44 »
Tässä yksi jääkaappimagneetti vinkki (arvatkaas mitä ne ovat):

Kovalevyjä purettu ahkerasti vai ;)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #573 : 04.12.08 - klo:17.02 »
Tässä yksi jääkaappimagneetti vinkki (arvatkaas mitä ne ovat):

Kovalevyjä purettu ahkerasti vai ;)

Yksi vain. ;) Sekin oli rikki, mutta sisuskalut eivät näyttänee ulospäin kärsineen juurikaan.

Minun pitikin laittaa viesti kauppa paikalle josko joltain löytyisi yksi 2,5" (IDE-liitin voisi olla hyvä, muttei vaadittu) rikkinäinen kiintolevy yhteen projektiini.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

walterboy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #574 : 04.12.08 - klo:17.35 »
Löytyy tämmöinen ajankohtaan sopiva (wanha, mutta nehän on parhaita, eiks joo  ;)):

Tiernapojat

Hyvää iltaa, hyvää iltaa, itse kullekin säädylle.
Sekä johtajill', että konsulteill', jokaiselle kuin talossa on.

Ja me rakennamm', ja me rakennamm', toimivaa ja hyvää säätöä.
Ja sitä taivaallista toimivuutta, joka meidän palveluissamme on.

Unix-guru:

Unix-guru hän se ajoi Solarista Sparcillaan, siihen asti kunnes Windows tuli markkinoille.
Siihen asti kunnes NT tunki pa$kaa verkkoon, Unix-guru olen minä.

MCSE-konsultti:

Jaa, minä tykkään, että sinä olet yksi paatunut nörtti!

Unix-guru:

Jaa, minä en ole mikään nörtti, vaan kunnioitettu Unix-guru, joka hallitsen minun kultaista rootin shelliä minun edeltäjieni jälkeen. Hoo, miksi sulla on Windows?

MCSE-konsultti:

Hoo, jos mulla on Windows, sepä sua varmasti W*uttaa.
Hoo, katsopa kuinka Windows kohta kaikki Unixit syrjäyttää.
Olen Microsoft-konsultti MCSE-paperein.

Unix-guru:

Vaikka sinä kuinka olet Microsoft-konsultti MCSE-papruin,
pitää sinun polvistuman minun eteheni ja rukoileman minua.

MCSE-konsultti:

Ei, vaan mikrotukihenkilöt.

Unix-guru:

Sinä taikka sun reititykses!

Katsokaatte nyt tuota Microsoftin konsulttia kuinka sen pitää rukoileman Unix-gurua ja lankeeman hänen etehensä polovillensa.

Nyt te ootte nähäneet tuon Microsoftin konsultin kuinka sen piti rukoileman Unix-gurua ja lankeeman hänen etehensä polovillensa.

Leiskapetteri:

Voi perhana, täällä kävi jotain Microsoftin konsultteja asentelemassa Windowseja meidän koneisiin. Milläs mä nyt nysvään kun Emacsikin on tiessään?

ATK:n särki konsultit, ja konsultit jotka asensivat meille Windowsit
Se pantiin joka PeeCeeseen ja PeeCeeseen vaikka kuuluisi se suoraan jonnekin...

On Linux syntynyt meille ja asennus käynniss' jo on.
BSD:n asensin toiseen, se oiva systeemi on.
Ja on myös Solaris meillä, mi verkkoja valaisevi, vaan ehkä vielä kerran, kaikk' unixill' ajelevi.

Maili se kulukeepi itäiseltä maalta, itäiseltä maalta, sanomaton liukkaus se piuhass' luisti ja se Maili oli säätäjiltä ulos lähetetty, ulos lähetetty ja he riensivät konfaamaan Makefilea ja kääntämään kerneliä, ja kerneliä

Unix-guru:

Mikrotuki, mun palvelijani.

Mikrotuki:

Jaa, minun armollinen guruni.

Unix-guru:

Oletko nähnyt niitä Microsoftin konsultteja?

Mikrotuki:

Jaa, minä olen nähnyt ne Microsoftin konsultit, jotka tekivät kuin viekkaat varkaat ja väärät säätäjät,
ja asensivat Windowsit meidän kaikkiin PC-laitteisiin ja ottivat kauheat rahat ja menivät kukin eri teitä Redmondiin.

Unix-guru:

Sepä minua sangen suuresti harmittaa ja sydämelleni käy, että nuo Microsoftin konsultit tekivät kuin viekkaat varkaat ja väärät säätäjät, ja asensivat Windowsit meidän tunkkeihin!

Mene ja tankkaa valkea Porscheni, jolla minä olen ajanut keskellä yötä ATK:ta korjaamaan, sillä tahdon minä nyt sotia niitä Microsoftin konsultteja vastaan!

Mene myös joka huoneeseen ja uninstalloi ne Windowsit, kunnes olet jyrännyt niistä viimeisenkin.

Mikrotuki:

Nysväri olen minä duunissa ja melko kova säätömies ja vaikka olen varustettu Leathermanill', konsultit saa vastata edestämme mitä me olemme asentaneet siihen on meitä opetettu, että totella Unix-guruja lukien manuaaleja. (Poistuu takavasempaan poistamaan Windowseja)

Teekkarit sekä muutkin säätäjät, he pois otti Windowsin, he pois otti Officen he kääntää, linkkaa itse ohjelmat siis kaikki kansamme riemuitkaa, kun olette päässeet bugeista.

(Mikrotuki tulee takaisin.)

Mikrotuki:

Nyt minä olen käynyt joka huoneessa ja poistanut kaikken Windowsiin viittaavankin työasemaverkon laitteista.

Unix-guru:

Koska sinä olet ollut niin uuttera ja silitellyt työasemien levyjä, tahdon minä palkita sinut sadan megabitin portilla kytkimessä ja suuremmalla quotalla serverin levyillä.

Synti suuri surkia kun särki ATK:n, niin tilannehan siinä oli aivan hervoton, Mutt' ylitöinä gurumme korjas meille koneemme, josta onpi ilo saatu koko konttorille.

Jopa joutui uusi aika konttorillemme, josta onpi ilo saatu koko firmalle. Kun ylitöinä gurumme korjas meille koneemme, josta onpi ilo saatu koko konttorille.

Konsultit ne johtajille ilmoittivat juur', ett' mikrotuen toimesta on tehty duuni suur'. Kun ylitöinä gurumme, korjas meille koneemme, josta onpi ilo saatu koko konttorille.

Mikrotuki:

Emme ole millään viekkauella emmekä vääryyellä tulleet teijän firmaanne säätämään, vaan ihan teijän oman rekrytointiprosessinne mukaisesti.

Olemme hyviä säätäjiä ja pyyämme muutamaa lisätonnia kuussa.

Kiitos olkohon, kiitos olkohon, meidän liksamme edestä. Vaikka sen verot vie ja tili tyhjä lie, kyllä siellä ainakin pari sataa on.

Ja me lähdemme, ja me lähdemme, ostamaan viinaa niill' satasilla.

 :D

Hehheh Mulla löytyy tuosta ihan "huipputason" audio-versiokin. Se on vaan kahden kaverin tekemä, enkä tiedä että saako sitä levitellä.. pitääpä kysyä.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #575 : 04.12.08 - klo:20.37 »
Aika hauska tuo tiernapoikien versio... :)
Olen noita muitakin tuollasia joskus lukenut.

Tässä yksi jääkaappimagneetti vinkki (arvatkaas mitä ne ovat):


Jep jep, kun vielä hiot noi kulmat tuolta pois, niin voi olla että jääkaapin virheetön maalipinta saa melkoiset urat tuota irroittaessa, sen verran tiukkaan jää.
Puhumattakaan wanhojen vhs-nauhureiden magneetteja :)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #576 : 04.12.08 - klo:20.42 »
Aika hauska tuo tiernapoikien versio... :)
Olen noita muitakin tuollasia joskus lukenut.

Tässä yksi jääkaappimagneetti vinkki (arvatkaas mitä ne ovat):


Jep jep, kun vielä hiot noi kulmat tuolta pois, niin voi olla että jääkaapin virheetön maalipinta saa melkoiset urat tuota irroittaessa, sen verran tiukkaan jää.
Puhumattakaan wanhojen vhs-nauhureiden magneetteja :)
kunnon nörtti tietty muuttaa magneetteja irrotettaessa koko oven sähkömagneetiksi.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #577 : 04.12.08 - klo:22.42 »
siinä saakin kirolla siiten kun jää kattilat kaikki muukin jääkaapioveen kiinni.

No, ainakin on tavarat samassa paikassa. ;)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #578 : 05.12.08 - klo:13.31 »
siinä saakin kirolla siiten kun jää kattilat kaikki muukin jääkaapioveen kiinni.

No, ainakin on tavarat samassa paikassa. ;)
mutta ainakin ovessa olevat magneetit irtoavat  ;)
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Piristystä päivään
« Vastaus #579 : 05.12.08 - klo:15.38 »
Jep jep, kun vielä hiot noi kulmat tuolta pois, niin voi olla että jääkaapin virheetön maalipinta saa melkoiset urat tuota irroittaessa, sen verran tiukkaan jää.
Juu, mutta purin sitä joskus kahdeksan jälkeen ja otin sitten kuvan niin en joutanut vielä leikkelemään.

Puhumattakaan wanhojen vhs-nauhureiden magneetteja :)
Varastossa (wanha navetta...) onkin pari... ;) tosin en kyllä kehtaa purkaa niitä... ;D

BTW: Nuo eivät ole jääkaapissa kiinni vaan pesukoneessa. ;) Jääkaappi kun on mitä kummallisimpien lappujen peittämä... ;D
Täällä jo arvuuteltiin, että onko ensimmäinen viesti siitä etteivät nuo ole jääkaapissa kiinni... :D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.