*bump*
Kohtuullisen kokeneena Wings2-pelaajana tarkentaisin joitakin asioita. Eli W2 on siis sinänsä Ubuntu-periaatteita vastaan siinä mielessä että se on sharewarea, ei GNU/GPL:ää tai muuten vastaavasti lisensoitu. Mutta mitä nyt olen useamman vuoden hakannut niin itseasiassa sillä ilmaisversiolla pärjää pitkälle, mulla on ollut se maksullinen versio käytössä alusta asti mutta mun perus-aseseteissä oli pitkään pelkän ilmaisversion aseita (yksi ilmaisase vaihtu maksullisen version aseeseen vajaa kuukausi sitten kun 1.1.0 tuli...). Ja tiedän yhden W2-pelaajan joka pelaa ilmaisversiolla mutta on kai pelin parhaimpia pelaajia (netissä).
Kentistä. Jos ei Level Colletioninkaan kentät riitä, Levelplanetista (joka tosin on palvelinsyistä matalana, en tiedä milloin lie nousee ja minne...) saa satoja kenttiä lisää, ja nettipelissä serverit lähettää puuttuvat kentät. (tosin kaikkien kenttien hakeminen serveriltä ei yleensä ole suotavaa, mä en tosin muistaakseni ole potkinut pihalle kenttien lataajia...)
Vaaditut kirjastot. En muista pitikö mun asentaa Ubuntuun mitään lisäkirjastoja jotta W2 olisi lähtenyt toimimaan, mutta wanhoja beta-foorumeita selatessa osu ainakin seuraavat silmään: libsdl-image1.2, libsdl-net1.2, liblua50, liblualib50 ja libexpat1. Jos W2 ei käynnisty niin kokeilkaa korjaantuuko jos haette edellä mainitut 5 pakettia synapticilla/adeptilla/apt-getillä/aptitudella/mitä_lie_käytättekään.
Niin, ja tuorein versio on 1.1.0.