Kirjoittaja Aihe: Network manager salatun wlan verkon "mieleenpainaminen"  (Luettu 2383 kertaa)

Topelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 358
    • Profiili
Olen asentanut tuon network manager ohjelma jonka avulla olisi tarkoitus vaihdella työpaikan ja kodin wlan verkkoja.
Kysymys kuuluukin nyt että miten saan asennettua tuon salatun wlan verkon jäämään muistiin?  Avoimet verkot, ohjelma löytää kyllä hienosti, mutta nyt joudun aina uudestaan menemään tuon ydistä muihin verkkoihin kautta, että salattu verkko löytyy??
Luo uusi verkko työkalun avulla se ei jostain syystä suostu kirjautumaan salattuun verkkoon...

Vielä hieman tarkkennusta, eli miten tuon network managerin saa muistamaan sen salatun yhteyden? Aina kun koneen sammuttaa niin se "unohtaa" salatun verkon
« Viimeksi muokattu: 05.02.07 - klo:15.18 kirjoittanut Topelius »

gefa

  • Vieras
Vs: Network manager salatun wlan verkon "mieleenpainaminen"
« Vastaus #1 : 05.02.07 - klo:18.33 »
Olen asentanut tuon network manager ohjelma jonka avulla olisi tarkoitus vaihdella työpaikan ja kodin wlan verkkoja.
Kysymys kuuluukin nyt että miten saan asennettua tuon salatun wlan verkon jäämään muistiin?  Avoimet verkot, ohjelma löytää kyllä hienosti, mutta nyt joudun aina uudestaan menemään tuon ydistä muihin verkkoihin kautta, että salattu verkko löytyy??
Luo uusi verkko työkalun avulla se ei jostain syystä suostu kirjautumaan salattuun verkkoon...

Vielä hieman tarkkennusta, eli miten tuon network managerin saa muistamaan sen salatun yhteyden? Aina kun koneen sammuttaa niin se "unohtaa" salatun verkon

Lainaan vähän omaa tähän alkuun,laiska jaksa samaa kirjoittaa  ;)
"Siis oletko kokeillut ihan valikosta>järjestelmän asetukset>verkkoasetukset>verkkoyhteydet>pääkäyttäjä tila>aseta rajapintaa?Sieltä se wlan ensijaiseksi ja tietysti tarvittavat asetukset ja avaimet."
Nyt koneesi siis menee aina suoraan siihen salattuun verkkoosi,itse jos haluan mennä salaamattomaan verkkoon,vaihdan verkkoa wlan assistantilla,kai siihen muitakin tapoja löytyy,mutta itse olen ratkaissut tämän näin ja toimii ihan hyvin.

Topelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 358
    • Profiili
Vs: Network manager salatun wlan verkon "mieleenpainaminen"
« Vastaus #2 : 05.02.07 - klo:18.41 »
En nyt kyllä ihan löytänyt mitä tarkoitit? Eli mistä löytyy tuo pääkäyttäjän tila??

Topelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 358
    • Profiili
Vs: Network manager salatun wlan verkon "mieleenpainaminen"
« Vastaus #3 : 05.02.07 - klo:19.30 »
Miten sais tuon network manager 6.4.6 version asennettua??

Löytyiskö se jostain pakettilähteistä??

gefa

  • Vieras
Vs: Network manager salatun wlan verkon "mieleenpainaminen"
« Vastaus #4 : 06.02.07 - klo:08.49 »
En nyt kyllä ihan löytänyt mitä tarkoitit? Eli mistä löytyy tuo pääkäyttäjän tila??
??? ???

Mulla on KDE pöytä,eli Kubuntu,nyt ei irtoa ihan 100% tarkkuudella,missä se Gnomessa,
mutta kun löydät sen verkkoasetukset välilehden,
siitä löytyy myös painike "pääkäyttäjän tila" vastaa samaa,kuin ajaisit asetuksia sudona päätteessä.

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Network manager salatun wlan verkon "mieleenpainaminen"
« Vastaus #5 : 07.02.07 - klo:22.34 »
Network Manageria käyttäessä järjestelmän verkkoasetuksilla ei ole merkitystä. Eli turha mennä niitä muuttamaan. 'Luo uusi verkko' nimensä mukaisesti luo uuden verkon, eikä siis auta yhdistämään olemassa oleviin verkkoihin.

Itse ongelma onkin sitten hankalampi, itselläni tuo ainakin toimii ihan oikei vakiona.. Oletko katkaissut yhteyden lopuksi itse vai sammuttanut koneen verkon ollessa edelleen yhdistettynä?
42

gefa

  • Vieras
Vs: Network manager salatun wlan verkon "mieleenpainaminen"
« Vastaus #6 : 08.02.07 - klo:08.57 »
Network Manageria käyttäessä järjestelmän verkkoasetuksilla ei ole merkitystä. Eli turha mennä niitä muuttamaan. 'Luo uusi verkko' nimensä mukaisesti luo uuden verkon, eikä siis auta yhdistämään olemassa oleviin verkkoihin.

Itse ongelma onkin sitten hankalampi, itselläni tuo ainakin toimii ihan oikei vakiona.. Oletko katkaissut yhteyden lopuksi itse vai sammuttanut koneen verkon ollessa edelleen yhdistettynä?
Ainut konsti jolla ainakin tässä mun läppärissä ja kubuntu edgyssä sain oman suojatun verkon käynnistymään automaattisesti niin,että se myöskin toimii joka bootin jälkeen oli muuttaa niitä verkkoasetuksia aiemmin mainitsemallani tavalla.