Olisi vaan kiinnostanut selvittää tämäkin ongelma.
kyllähän ne saa selvitettyä tai vähintään tiedon, että ei tule toimimaan jos vaan aiheesta on tarpeeksi lähtötietoja.
Jos jollakin vielä epäselvää, niin kone estää nettiasetusten tekemisen tarjoamalla ainoastaan PUHELINVERKKOYHTEYDEN muodostamismahdollisuutta.
eli koneellasi ei ole ilmeisesti tunnistettuna mitään varsinaista verkkoyhteyteen kykynevää laitetta.
Käytössä mulla kaapelimodemi Thomson TCM 410 jota siis laite ei Ubuntussa tunnista.
tcm 410 ei ole minulle tuttu laite, mutta tcm 420:tä olen joskus käsissäni hypistellyt. ainakin tuossa 420:ssä on mahdollisuus kytkeä laite tietokoneeseen joko usb-väylän kautta tai vaihtoehtoisesti verkkokaapelilla verkkokorttiin. jos nyt sitten oletan, että 410:ssa on samat liitännät, pysytn päättelemään, että modeemi on koneessasi kiinni joko usb-kaapelilla tai sitten verkkokorttisi ei tunnistu.
jos modeemi on kiinni usb-väylässä niin voi olla, että homma ei toimi. joku usb-networkingin konffaaminen saattaisi auttaa, mutta käytännössä usb/verkkokortti-liitäntäiset modeemit toimivat noepammin ja luotettavammin verkkokorttiin liitettynä myös windowsin puolella ja sitä suosittelisin nytkin.
jos modeemi on kiinni verkkokortissa, ongelma lienee siinä, että verkkokortti ei tunnistu automaattisesti ja sen tunnistumattomuutta pitäisi varmaan alkaa selvittelemään.