Kirjoittaja Aihe: HP Color LaserJet 1600?  (Luettu 2892 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
HP Color LaserJet 1600?
« : 25.01.07 - klo:20.43 »
eli omistaako joku HP Color LaserJet 1600?
ja onko saanut toimimaan ubuntussa tai jossain toisessa linux:ssa?
ja jos niin toimiiko myös väritulostus?
sekä oliko asennus työläs?

en omista tulostinta vielä, mutta saisin edullisesti sellaisen lähes mustavalko laserin hinnalla, mutta enpä sillä mitään tee jos sitä ei saa kunnolla toimimaan.
http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-Color_LaserJet_1600
tuolta jäi kuva että ei toimi kunnolla, mutta miten on onko kokemuksia?

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: HP Color LaserJet 1600?
« Vastaus #1 : 25.01.07 - klo:21.27 »
Minulla on käytössä mustavalkoinen H P Laser Jet 1100. Tulostimien luettelossa näkyy olevan HP Color Laser Jet 1600. Asennus on helppo graafisesti. Esim Gnomen työpöytä -Järjestelmä- Ylläpito - Tulostus - Lisää uusi tulostin. Luettelosta etsitään tulostin ja se ehdottaa ajuria, joka otettiin käyttöön. Ainakin minulla parilla asennuskerralla on asennus ollut helppo

wilhelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: HP Color LaserJet 1600?
« Vastaus #2 : 25.01.07 - klo:23.05 »
Jatkan vielä KDE:n työpöydällä. Järjestelmän asetukset - Tulostimet - Lisää - Lisää tulostin- Ohjattu tulostimien lisääminen - Paikallinen tulostin Valitse hp no device found. Sen jälkeen tulee luettelo tulostimista ja niin edelleen. Mielestäni helppoa.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: HP Color LaserJet 1600?
« Vastaus #3 : 26.01.07 - klo:07.37 »
Minulla on käytössä mustavalkoinen H P Laser Jet 1100. Tulostimien luettelossa näkyy olevan HP Color Laser Jet 1600. Asennus on helppo graafisesti. Esim Gnomen työpöytä -Järjestelmä- Ylläpito - Tulostus - Lisää uusi tulostin. Luettelosta etsitään tulostin ja se ehdottaa ajuria, joka otettiin käyttöön. Ainakin minulla parilla asennuskerralla on asennus ollut helppo
kiitos vastauksesta!
lupaavaa jos se löytyy suoraan listalta, mutta vielä kiinnostaisi tietää tulostaako värillisenä ilman kikkailua?
kun tuo väri tulostus ilmeisesti on se ongelma jos sellaista on.

-edit-
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=208726&highlight=HP+Color+LaserJet+1600
no tuolta löytyi kikka millä saa värit, mutta sitten jäi vielä se että värit eivät tulostu kunnolla... senkään jälkeen, eli kuulisin mielellään jonkun tulostimen omistavan mielipiteen asiasta. tai sitten pitää raahata tämä kone jonnekin liikkeeseen missä on kyseinen tulostin testattavana. ja kokeilla jos antavat.

-edit2-
jaahas no näyttäisi toimivan... :) pitää kyllä vielä käydä testaamassa... sen verran sekavasti tuosta on kirjoitettu... :)
Lainaus
edit: sorry, it CAN print in colours - just not the test page in CUPS, that's in b/w... so, if you have any problems with HP Color LaserJet 1600: Install the foo2hp driver: http://foo2hp.rkkda.com/
« Viimeksi muokattu: 26.01.07 - klo:09.38 kirjoittanut Anssi »