Kirjoittaja Aihe: iPodLinux  (Luettu 4135 kertaa)

Stupido

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 176
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
iPodLinux
« : 20.01.07 - klo:21.57 »
Eli löysin netistä tollasen iPodLinux firmwaren iPodeihin (http://ipodlinux.org/Main_Page). Näytti ihan siistiltä ja löysin Youtubesta videoita, joissa oli iPod Nano, jossa pyöri videot ja sillä pelattiin Doomia. Ajattelin, että vois itekkin tuollasen asentaa mun iPod Nanoon. Onkos teillä mitään kokemuksia tästä?

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #1 : 20.01.07 - klo:22.14 »
Myöskin iPodeihin saa avoimen lähdekoodin Rockboxin, jossa voi ainakin pelata Doomia. http://www.rockbox.org/
alias vililikku

Stupido

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 176
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #2 : 22.01.07 - klo:09.23 »
Joo oon kyllä kuullu siitä, mutta mua houkuttelee tässä videotoisto.

Edit: Nyt asensin sen ja ihan hyvin näytti toimivan paitsi, että yksi ohjelma, file browser ei näyttänyt asentuneen. Mutta ihan hienon näköinen on ja mukana tuli paljon pelejä ja ohjelmia, joita löytyy netistä vielä lisää. Suosittelen.
« Viimeksi muokattu: 23.01.07 - klo:17.58 kirjoittanut Stupido »

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: iPodLinux
« Vastaus #3 : 24.01.07 - klo:16.51 »
Edit: Nyt asensin sen ja ihan hyvin näytti toimivan paitsi, että yksi ohjelma, file browser ei näyttänyt asentuneen. Mutta ihan hienon näköinen on ja mukana tuli paljon pelejä ja ohjelmia, joita löytyy netistä vielä lisää. Suosittelen.

Nyt äkkiä ostamaan iPod:i! ;D No ehkä ei :(, olis kannettavan vaihto mielessä :), eikä ylimääräistä rahaa näkyvissä pahemmin :(. ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Stupido

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 176
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #4 : 26.01.07 - klo:16.49 »
Asensin tuon iPodLinuxin kaveriksi vielä Rockboxin, eli mulla on nyt kolme käyttistä iPodissa. Toi Rockbox on vähän erilainen kuin muut siinä on vähän eri logiikka näppäimissä ja on ulkonäöltäänkin erilainen kun nuo muut, mutta hyvin toimii seki ja siinä on parempi tuki tiedostomuodoille ku Applen omassa käyttiksessä. Ja asensin vielä Doominkin siihen ja hyvin toimi.

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: iPodLinux
« Vastaus #5 : 05.04.07 - klo:22.16 »
Elikkäs haluaisin kysyä et onko tässä värejä ollenkaan? Tai tiedättekö mitään "käyttistä" ipodiin jossa on värinäyttö?

Linux user #460798

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #6 : 06.04.07 - klo:12.51 »
Elikkäs haluaisin kysyä et onko tässä värejä ollenkaan? Tai tiedättekö mitään "käyttistä" ipodiin jossa on värinäyttö?

"iDoom running on iPL, iPod Nano 4 GB." (iPodLinux)

cyanhaze69

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #7 : 31.05.07 - klo:16.33 »
Hei Stupido! Laitatko linkkiä johonkin missä olisi juuri 1st gen nanoon alusta loppuun toimivat ohjeet! Videot nanoon, UI UI UI ku olis hianoo. ;D

Stupido

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 176
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #8 : 31.05.07 - klo:17.43 »
Tässä on linkki Linuxista asennukseen. Itse tein asennuksen Winukalla kun oli siinä sopivasti päällä ja asentaminen näytti helpommalta. Mielenkiinto lopahti tuohon aika nopeasti, kun huomsin kuinka hidas käynnistys on ja kun en saanut videoita pelaamaan. Muistaakseni iPodin os piti downgradeta uusimmasta vanhempaan. Mutta jos kiinnostusta riittää niin suosittelen.

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.

cyanhaze69

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #9 : 31.05.07 - klo:18.39 »
Itsekkin juuri sitä videotoistoa havittelen. Mikä siinä sitten mättää? Luulis että kun vaan tietyllä koodekilla leffat convertoi niin pelittäs?!

cyanhaze69

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #10 : 31.05.07 - klo:23.12 »
NIIIIIN JUU, wintoosalla mäkin ton haluasin tehdä ;D ei kauheen helpon näköstä linuxilla ;) oon viel niin nobo tän ubuntunkin kans

Stupido

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 176
  • Gutsy Gibbon
    • Profiili
Vs: iPodLinux
« Vastaus #11 : 01.06.07 - klo:08.32 »
No siinä on ohjeet Windowsista asennukseen http://www.ipodlinux.org/Installation_from_Windows

Ubuntun käyttäjä jo vuodesta 2006.