Kirjoittaja Aihe: Reititintä hankkimassa - suosituksia?  (Luettu 3735 kertaa)

Sapetsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Reititintä hankkimassa - suosituksia?
« : 09.11.05 - klo:22.18 »
Eli on harkinnassa ostaa reititin kotikäyttöön jotta saa netin jaettua useammalle koneelle. Katsellut, miettinyt, lukenut ja ehdokkaat tällä hetkellä:

D-Link DI-604
ja
Linksys BEFSX41

törkeästi lainaan verkkokauppa.comin linkkejä kun ne nyt oli itsellä tuossa auki... :)

Noista kahdesta siis onko jollain kokemuksia?

Se mitä olen lukenut, vaikuttaa molemmissa olevan että jos se toimii se toimii hyvin ja jos ei toimi niin sitten ei tosiaan... Uusia ehdotuksia otetaan tietysti vastaan. Nuo kaksi nyt ovat hyvin paljon sen oloisia kun kaipaan eli jotain vastaavaa mieluusti jos ehdottelette.
Kiitokset jo etukäteen :)
New is now and will never be the same again...

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Reititintä hankkimassa - suosituksia?
« Vastaus #1 : 09.11.05 - klo:22.46 »
Eli on harkinnassa ostaa reititin kotikäyttöön jotta saa netin jaettua useammalle koneelle. Katsellut, miettinyt, lukenut ja ehdokkaat tällä hetkellä:

D-Link DI-604 ja Linksys BEFSX41

törkeästi lainaan verkkokauppa.comin linkkejä kun ne nyt oli itsellä tuossa auki... :)
Noista kahdesta siis onko jollain kokemuksia?

ei ole kokemusta kummastakaan. jostain telewellistä ja d-linkistä on jostain muutaman vuoden takaa, mutta olin tosi tyytymätön molempiin :(

Se mitä olen lukenut, vaikuttaa molemmissa olevan että jos se toimii se toimii hyvin ja jos ei toimi niin sitten ei tosiaan... Uusia ehdotuksia otetaan tietysti vastaan. Nuo kaksi nyt ovat hyvin paljon sen oloisia kun kaipaan eli jotain vastaavaa mieluusti jos ehdottelette.

jos kerran liikut jo tuolla ~60 hintaluokassa, niin kannattanee ottaa huomioon myös tämä:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1450

jotakuinkin samat ominaisuudet kuin tuossa katselemassasi linksyssissä, mutta myös wlan-tukiasema. tosin jos tuota harkitsee, niin kannattaa varmaan valita siitä revisio 3.1 joka pyörähti minulla pikaisessa testissä (ja vaikutti aika hyvältä). kaverini vaihtoi todella ongelmallisen d-linkin tuohon, mutta otti revision 5.0 jonka kanssa on ollut joku tosi kumma ongelma (hukkaa asetukset).

tuossa 3.1:ssä on sisällä linux ja sen koodi on avoin, joten sille on myös aivan älytön määrä epävirallisia firmwareja (jos nyt haluaa alkaa purkilla leikkimään ;) ) revisiossa 5 oli jonu suljettu systeemi ja vähemmän muistia.
Janne

Sapetsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: Reititintä hankkimassa - suosituksia?
« Vastaus #2 : 10.11.05 - klo:00.15 »
jos kerran liikut jo tuolla ~60 hintaluokassa, niin kannattanee ottaa huomioon myös tämä:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1450

Vaikuttaa varsin varteenotettavalta vaihtoehdolta, ainakin kun vertaa tuohon linksysiin jota olin itse katsonut. Hintaero noilla on huikea 2 € joten sillä ei voi sanoa olevan vaikutusta. En ollut oikeastaan lainkaan miettinyt noita langattomia vehkeitä koska itsellä niitä ei ole (enkä ole koskaan edes päässyt sellaisilla leikkimään) mutta tässä se tulisi pelkkänä kylkiäisenä periaatteessa :)
Hintoja en ollut hirveän paljoa vielä miettinyt, lähestyn tätä lähinnä siltä kantilta että ensin katsotaan mitä tarvitaan ja mikä on hyvä&laadukas, sen jälkeen vasta katsotaan hintaa ja aletaan miettiä missä joustetaan. Sen verran olin kyllä huomannut että d-link voittaa hintakilpailun noista omista ehdotuksistani aika mennen tullen. Ja kyllä se hintakin tulee ostopäätökseen vaikuttamaan kun ei ole lotossa tullut voitettua...
New is now and will never be the same again...