Kirjoittaja Aihe: HP:n langaton näppis&hiiri + ubuntu 6.10 asentaminen.  (Luettu 1730 kertaa)

Nightguest

• Käyttäjä
    • Profiili
Ajattelin tuossa asennella koneelle ubuntun wintoosan kaveriksi, mutta homma tyssäsi heti alkuunsa. Kone buuttaa levyn ihan normaalisti, vaihdan kielen suomeksi, ja valitsen asennuksen. Tässä vaiheessa langaton näppis vielä pelittää. Kun entteriä on painettu, ei mitään. Hiiri tai näppis ei toimi, ja sitä myöten asentaminen tulee lähinnä mahdottomaksi.

Nähtävästi jolla kulla täällä foorumilla oli ollut samanlaista häikkää, mutta viestistä oli nähtävästi poistettu osa, joten ratkaisua en ole löytänyt.

Näppis & hiiri on siis HP:n langattomat, tuli koneen mukana. Usbssä on  kiinni tukiasema, johon sitten laitteet "yhdistetään". WIndowsin laitehallinta kertoo laitteiden olevan "HID keyboard device" ja "HID-yhteensopiva hiiri".

Onko siis ajatusta, kuinka pääsisin ubuntun ihmeelliseen maailmaa?

crkk

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: HP:n langaton näppis&hiiri + ubuntu 6.10 asentaminen.
« Vastaus #1 : 14.02.07 - klo:13.57 »
Ajattelin tuossa asennella koneelle ubuntun wintoosan kaveriksi, mutta homma tyssäsi heti alkuunsa. Kone buuttaa levyn ihan normaalisti, vaihdan kielen suomeksi, ja valitsen asennuksen. Tässä vaiheessa langaton näppis vielä pelittää. Kun entteriä on painettu, ei mitään. Hiiri tai näppis ei toimi, ja sitä myöten asentaminen tulee lähinnä mahdottomaksi.

Nähtävästi jolla kulla täällä foorumilla oli ollut samanlaista häikkää, mutta viestistä oli nähtävästi poistettu osa, joten ratkaisua en ole löytänyt.

Näppis & hiiri on siis HP:n langattomat, tuli koneen mukana. Usbssä on  kiinni tukiasema, johon sitten laitteet "yhdistetään". WIndowsin laitehallinta kertoo laitteiden olevan "HID keyboard device" ja "HID-yhteensopiva hiiri".

Onko siis ajatusta, kuinka pääsisin ubuntun ihmeelliseen maailmaa?

Itsellä juurikin samat HP:n hiiri ja näppis. Itselläni oli sama ongelma, en tiedä onko apua, mutta mulla autto se, että piti USB hiiren liikkeessä (hiiren valo paloi kirkkaana) siihen asti kun hiirtä ensimmäistä kertaa tarvittiin. Sen jälkeen toimi ongelmitta. Kokeilin muutaman kerran kun en aluksi uskonut sen johtuvan siitä, mutta ilmeisesti johtui =D

Suutari

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: HP:n langaton näppis&hiiri + ubuntu 6.10 asentaminen.
« Vastaus #2 : 14.02.07 - klo:17.37 »
Joo mullakin on samoja ongelmia ja kyseessähän on HPn langaton hiiri ja näppis.. Oon kyselly siitä täällä aijemminkin, mutta ei oo oikeen kukaan osannu auttaa... Mulla Ubuntu asennettiin liikkees ja se pelittää, mutta kun päivitin uudempaan, niin yllätys yllätys siinä "kernissä" ei sitten näppis ja hiiri pelannutkaan.. Oon kysellyt monilta kauan "harrastaneilta" asiasta ja oon kuullut kaikenlaista, esim. lataus jäi kesken yms... Eipä siihen taida auttaa kun ostaa "vanhanaikaset" hiiren ja näppiksen, siis langalliset ja testata niillä! Mulla ei oo kyllä mikään "kikkailu" auttanu, oon kyllä kaikkee koittanu.. Jos jollain olis joku järki selitys tähän niin olisin myös todella kiitollinen siitä! Mulla siis täs minkä  ne asensi liikkees niin toimii hiiri ja näppin aivan täysin, mutta uudemmassa "kernissä" jonka itse päivitin, ei toimi ollenkaan, joten en pysty tekemään siellä mitään edes siinä toisessa (re??????)  tilassa! Hyvät neuvot olis kyllä poikaa! :D