Hei Raimo, osaatko auttaa? Toi gClip näyttää kätevälle ja toimii, mutta asetuksiin meno ei onnistu vaan tulee virheilmoitus "Can't locate object method "set_deletable" via package "Gtk2::Window" at /usr/bin/gclip line 633." Miten sen sais toimimaan? Käytössä on Edgy ja Fluxbox, ja käytän Docker:ia system trayna..
Vähän pakkohan minun olisi osata, se kun on minun tekemä!
Hmm, kummallista tuo nyt on.. no liekö jokin versioasia emt.
Korjataan tilapäisesti siten että kommentoit ko. rivin vain pois käytöstä näin:
sudo nano /usr/bin/gclip
Etsit ko. rivin (633) ja laitat # -merkin sen eteen.
# $window -> set_deletable(0);
Asetusikkunaan ilmenee X-painike, muuhunpa tuo ei vaikuttane, ellei sitten jotakin muutakin hässäkkää ole...
Asetuksia voi säätää myös ~/.gclip/gcliprc tiedostossakin sitten hätätilanteessa.
Vaan syöksynpä tutkimaan mistä moinen nyt voisi johtua.
edit:
http://gtk2-perl.sourceforge.net/doc/pod/Gtk2/Window.html#_window_set_deletablettä pitäisi kyllä toimia/olla olema
ssa, ja eihän siinä voi mitenkään olla vanhempikaan Gtk2 jos se Edgy on?
Mutta tutkitaan tilannetta.
edit2: Tilanne tutkittu, ja totean että Fluxboxissa ei toimi tuollaiset asiat, esim ikkuna ->
uniconify -käsky ei toimi ollenkaan. (Ei toimi Operallakaan esim, joten vika ei ole minun ohjelmassa, vaan se on Fluxboxissa).
No korjasin tuon siten että sulkunapin piilotus on toiminnassa vain Gnomessa, tai jos säätää asetuksia, niin sitten myös Xfce4:ssä. Muissa nappi näkyy, mutta ei tee mitään, ikkuna sulkeutuu Close-painikkeesta.
Sinänsä ei toimintaan kauheasti vaikuta, lähinnä kosmeettinen haitta kun nappi on, mutta se ei tee mitään, pitää miettiä ... Nyt asetusikkuna siis "pitäisi" toimia myös Fluxboxissa OK (ainakin minulla toimii).
Päivitys on saatavana jo, olekeepa hyvät, kiitos.