Kirjoittaja Aihe: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...  (Luettu 4480 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
eli ostin puhelimeen uuden muistikortin 2GB:tä kooltansa. puhelin ymmärtää ja lukee ja kirjoittaa, mutta kun laitan kortin adapteriin ja kortinlukijaan ei tapahdu mitään.
nokian oman 64MB:n kortin se lukee oikein hyvin, mutta tuota ei.
Mitä asialle voi tehdä?
vai voiko mitään?
olen kokeillut kahta eri adapteriakin(miniSD-SD), mutta ei auttanut.

Puavo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
  • Mafia Connections
    • Profiili
Re: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #1 : 15.01.07 - klo:02.38 »
Mulla tuli oman puhelimen mukana (Nokia E50) datakaapeli. Kun puhelimen yhdistää kannettavaan ja puhelimesta asettaa tiedonsiirtotilan (PC suite -tilan sijasta) niin Linuxissa muistikortti on näkynyt irrotettavana asemana. No tästä ei kyllä ole apua jos kyseessä ei ole nokialainen.
3,0Ghz Dual Core, 4Gt, 1Tt, Ubuntu 8.10
333Mhz, 256Mt, 8Gt Flash, Ubuntu 8.04 Server

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #2 : 15.01.07 - klo:09.25 »
Mulla tuli oman puhelimen mukana (Nokia E50) datakaapeli. Kun puhelimen yhdistää kannettavaan ja puhelimesta asettaa tiedonsiirtotilan (PC suite -tilan sijasta) niin Linuxissa muistikortti on näkynyt irrotettavana asemana. No tästä ei kyllä ole apua jos kyseessä ei ole nokialainen.
juu kyseessä on E70 ja niin olen tehnytkin unohdin vain mainita sen tuossa, mutta olisi kiva tietää onko vika lukijassa vai missä?
voisiko tuota vikaa paikantaa mitenkään?
no toisaalta tuo datakaapeli on melkein kätevämpi, mutta puhelimen liittimessä näyttää katkeavan yhteys todella helposti, jos liikautta puhelinta.

mutta kiitos vinkistä vaikka tuo olikin jo käytössä. :)

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Re: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #3 : 15.01.07 - klo:12.55 »
Mulla tuli oman puhelimen mukana (Nokia E50) datakaapeli. Kun puhelimen yhdistää kannettavaan ja puhelimesta asettaa tiedonsiirtotilan (PC suite -tilan sijasta) niin Linuxissa muistikortti on näkynyt irrotettavana asemana. No tästä ei kyllä ole apua jos kyseessä ei ole nokialainen.
juu kyseessä on E70 ja niin olen tehnytkin unohdin vain mainita sen tuossa, mutta olisi kiva tietää onko vika lukijassa vai missä?
voisiko tuota vikaa paikantaa mitenkään?
no toisaalta tuo datakaapeli on melkein kätevämpi, mutta puhelimen liittimessä näyttää katkeavan yhteys todella helposti, jos liikautta puhelinta.

mutta kiitos vinkistä vaikka tuo olikin jo käytössä. :)

Jotkut kortinlukijat eivät vain ymmärrä kooltaan isoja kortteja. Esimerkiksi minun digikameran spekseissä lukee, että suurin käypäinen kortti on 512mb. En ole tosin suurempaa siihen koittanutkaan :), mutta siis kuitenkin..

filo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #4 : 23.01.07 - klo:11.22 »
Itselläni on Nokian 6280:ssa 2 GB:n MiniSD. Kirjoittamisessa ja lukemisessa ei ole ollut ongelmia. Lukija/kirjoittaja on Kingston TravelLite SD/MMC Reader. MiniSD menee siihen sovittimella.

Ville Ollila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 94
    • Profiili
    • Villee
Vs: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #5 : 23.01.07 - klo:11.23 »
Itselläni on Nokian 6280:ssa 2 GB:n MiniSD. Kirjoittamisessa ja lukemisessa ei ole ollut ongelmia. Lukija/kirjoittaja on Kingston TravelLite SD/MMC Reader. MiniSD menee siihen sovittimella.

Off-topic
Mistä hankit tuon 2GB:n MiniSD:n?
Itsellä tuo sama kännykkä....
Pööö

hifisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #6 : 08.08.08 - klo:22.13 »
Edelleen tuosta ongelmasta. Muistikortin lukija ei suostu kirjoittamaan 2 gb:n korttia. Lukija suostuu lukemaan korttia, muttei kirjoittamaan. Avasin kortin tiedot kohdasta "ominaisuudet" ja yritin muuttaa asetuksia niin että read-write olisi päällä, mutta ubuntu ei antanut tehdä moista. Vaikuttaa siltä, että kortti olisi jokin suojaustila päällä. Puhelin Nokia S60. Olisiko kellään ratkaisua asiaan?
Muilla korteilla ei vastaavaa esiinny, tämä koskee siis Nokian käyttämään korttia

DJ Tsvetkoff 4ever

  • Vieras
Vs: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #7 : 08.08.08 - klo:22.23 »
Eihän kortin oma suojaus mee vahingossa päälle? Siinä kortin kylessä jossain sellainen suojaus juttu.

hifisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #8 : 09.08.08 - klo:13.45 »
Eihän kortin oma suojaus mee vahingossa päälle? Siinä kortin kylessä jossain sellainen suojaus juttu.
En löytänyt Kingstonin kortista mitään mekaanista suojausta, en tiedä sitten, onko siinä mukana tulleessa adapterissa. Sitä adapteria ei nyt ole mukana.

Tarkennusta vielä, ko. kortti kyllä ottaa vastaan kuvia, eli kuvien kirjoitus onnistuu, mutta kun yritän siirtää mp3:sia kortin omaan hakemistoon, silloin kirjoittaminen ei onnistu.

Olisiko kellään ratkaisua tähän?

Vikatikki

  • Vieras
Vs: Muistikortin lukija ei lue 2GB:n kingstonin miniSD:tä...
« Vastaus #9 : 11.08.08 - klo:21.32 »
Onnistuisko, jos avaat selaimen roottina ja sitten yrität laittaa tavaraa kortille.
Päätteseen
Koodia: [Valitse]
gksudo nautilusja salasana
Pitäis voida myös vaihtaa oikeuksia.