Kirjoittaja Aihe: Pari netti ongelmaa -> osaisko joku neuvoa?  (Luettu 2191 kertaa)

hapsis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Pari netti ongelmaa -> osaisko joku neuvoa?
« : 08.01.07 - klo:21.46 »
Mulla on Dapperissa laitettuna 32bit Firefox, kun klikkaan semmoista linkkiä joka avaa uuden selaimen ikkunan niin ikkunaksi aukeaakin Galeon! Kuinkahan tuo "bugi" saataisiin poistettua?

Satunnaisesti surffaillessa, yleensä jos on monta sivua auki niin verkko lakkaa vastaamasta kokonaan firefoxille -> kun käynnistän firefoxin uudestaan niin taas latautuu... Oliskohan jotain "reset" komentoa päätteessä jolla saisi tuon verkkoliikenteen ikäänkuin uudelleen pelittämään sulkematta firfoxia ja kaikkia auki olevia sivuja, tai onko joku muu onnistunut ratkaisemaan tämän ongelman jollain tavalla?

- Surffailija

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Pari netti ongelmaa -> osaisko joku neuvoa?
« Vastaus #1 : 08.01.07 - klo:22.50 »
Mulla on Dapperissa laitettuna 32bit Firefox, kun klikkaan semmoista linkkiä joka avaa uuden selaimen ikkunan niin ikkunaksi aukeaakin Galeon! Kuinkahan tuo "bugi" saataisiin poistettua?

tuo on ominaisuus jossa linkit avataan ympäristön oletusselaimella. olet asetanut galeonin, jolloin se on asttanut itsensä oletukseksi. tuon korjaamiseksi ja muiden oletusten tarkistamiseksi kelpaa komento:
Koodia: [Valitse]
$ sudo update-alternatives --all
tai vain selaimen vaihtamiseksi:
Koodia: [Valitse]
$ sudo update-alternatives --config x-www-browser
$ sudo update-alternatives --config gnome-www-browser
Janne

hapsis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Re: Pari netti ongelmaa -> osaisko joku neuvoa?
« Vastaus #2 : 09.01.07 - klo:21.10 »
Kiitoksia! Tuo ratkaisi ainakin tuon galeon homman! :)


Mulla on Dapperissa laitettuna 32bit Firefox, kun klikkaan semmoista linkkiä joka avaa uuden selaimen ikkunan niin ikkunaksi aukeaakin Galeon! Kuinkahan tuo "bugi" saataisiin poistettua?

tuo on ominaisuus jossa linkit avataan ympäristön oletusselaimella. olet asetanut galeonin, jolloin se on asttanut itsensä oletukseksi. tuon korjaamiseksi ja muiden oletusten tarkistamiseksi kelpaa komento:
Koodia: [Valitse]
$ sudo update-alternatives --all
tai vain selaimen vaihtamiseksi:
Koodia: [Valitse]
$ sudo update-alternatives --config x-www-browser
$ sudo update-alternatives --config gnome-www-browser