Kirjoittaja Aihe: Nokia N800 / N810  (Luettu 179659 kertaa)

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #360 : 25.10.08 - klo:17.20 »
Oon mietteineni samoissa ton pelkurin kanssa.
On se paljon helpompaa kuljettaa mukanaan Nokialaista 810:ä kuin alkaa huolehtiin jostain naismaisesta olkalaukusta, tms ja huomaamattomampaa avata N810 vaikkas terassilla kahvikupin ääressä viesttejä, tms lukeakseen.
Viime kesänäkin se kävi mukavasti Venetsiassa Marcuksen kirkon kattoterassilla istuessa ja ihaillessa torin ympäristön näkymiä, ennen kaikkea Dodgen palatsia... Siinä silmä lepäs eikä ketään häirinnyt N810:n käyttöni.

Samoin gps:n käyttö autossa on jokseenkin helpompaa N810:llä kuin tolla Eee Pc:lläni... ;)

Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #361 : 26.10.08 - klo:22.34 »
Androidin lähdekoodi on nyt sitten vihdoin julkastu!

Pitäisiköhän laskea päiviä että kuinka kauan kestää noilla neroilla ennen kun se toimii n810:ssa  ;D
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #362 : 05.11.08 - klo:15.31 »
laitetaan heti tähän alle toinen edellisen nimerkin, Meitzirkki, vallan muualle laittama nimenomaan Nokian N810:iin liittyvä juttu
kylläkin täysin luvattomasti eli häneltä lupaa kysymättä, muttku se näytti niin upeelta! :) et kyll ansaitsee tulla täälläkin esille

Hän kirjoittaa KDE 4.1.2-kälistä N810:ssä:

      ______________________________________________________________________________


[leso author=meizirkki] Hassua mulla on nokia n810:ssa VIELÄ uudempi versio, kun tuo Cheesy
http://picasaweb.google.com/mail.deweb/n810/ [/leso]

      ______________________________________________________________________________

Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #363 : 05.11.08 - klo:16.41 »
Olen kyllä jo lesonnu sillä täälä, mutta oli kyllä eri systeemit sillon.  ;D
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

klo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #364 : 09.11.08 - klo:08.17 »
Asensin sov.hallinnasta FM-radion for Nokia N800 1.5.8,  ei kai tuo N800 haittaa kun minulla on N810?   No, kuitenkin se asentui ihan hyvin ja tuli näkyviin työpöydälle. Radio toimii aivan hyvin muuten mutta siitä ei kuulu pihaustakaan, eihän tuo ole iso vika mutta kuitenkin! :)

Eli miten saan äänen kuulumaan FM-radiosta?

Äänet toimii muuten kyllä, esim. nettiradio kukkuu.

Marko Lavikainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #365 : 09.11.08 - klo:12.17 »
Eli miten saan äänen kuulumaan FM-radiosta?

Et valitettavasti mitenkään, koska N810:ssä ei ole FM-radion kuunteluun tarvittavaa piiriä. Se löytyy kyllä N800:stä, muttei uudemmasta versiosta.

klo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #366 : 11.11.08 - klo:04.41 »
Kiitos Marko, enpä enää turhaan tuherra FM-radion kanssa.

Entä kuinka saan annettua Maemo Mapperiin maastokarttoihin määränpään koordinaatit?    Geokätköily mielessäin.

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #367 : 11.11.08 - klo:13.27 »
Vuotaa, vuotaa - Nokiakin meinaan, mutt mikään näistä(kö?) ei liene tuleva N810:n kehitysmalli...?
http://www.boygeniusreport.com/2008/11/10/nokia-internal-smartphone-roadmap-revealed/

muita herkkuja listalta kyllä löytyy
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

klo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #368 : 23.11.08 - klo:07.33 »
Kuinka saan uusimman OS2008:n päivitettyä N810:iin?

Nykyinen versio näkyy olevan 2.2007.51-3

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #369 : 23.11.08 - klo:10.45 »
Varsin kattavat ohjeet löytyy maemon wikistä:

http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #370 : 23.11.08 - klo:10.52 »
Hitsi kun muistais taas... Mutt onneks tässä samaisessa ketjussa on esitetty kaksikin eri tapaa - toinen ns virallinen ja toinen käytännössä koettu erilainen. Oon siis kyllä päivittänyt pari kertaa sillä virallisella tavalla. Jokun mielestä koneen (N810) saamista ns päivitystilaan ei tarvita, mutt mä oon sen aina siihen halunnu laittaan.

Nokian päivityssivulta haet kaksi tiedostoa - toinen on se firmware (päivitettävä käyttis) ja toinen se flasheri (päivityksen toteuttaja) Omutat ne samaan hakemistoon tietsikallesi ja sitt N810 kiinni tietsikkaan usb-kaapelilla.
Nyt se N810 pitäis mun tavallani (virallinen) saada siihen päivitystilaan. Mutku en muista mitä namiskaa piti painaa pitkään samaan aikaan kun virtanamiskaa painaa myös varsin piiiiiitkäääään. Mut laite ei siis silloin käynnisty esim graafiseen tilaan.

Ja kun siinä oot onnistunut, niin tietsikalta ohjeen mukainen komento sen flasherin käynnistämiseksi ja siinä se - ei kun odottelua...

Tää siis, JOS käytät linus-tietsikkaa. Wintoosa-vimpukoille on joku muu asennussofta olemassa ja sillä asennus tapahtuu joteski toisin. En tiedä enkä haluakaan tietää.
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #371 : 23.11.08 - klo:15.59 »
Entä kuinka saan annettua Maemo Mapperiin maastokarttoihin määränpään koordinaatit?    Geokätköily mielessäin.

Minulla on jotain ihmettelyä aiheesta.

http://www.arkki.info/?cat=3

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

LassiLeevi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #372 : 23.11.08 - klo:21.06 »
Hitsi kun muistais taas... Mutt onneks tässä samaisessa ketjussa on esitetty kaksikin eri tapaa - toinen ns virallinen ja toinen käytännössä koettu erilainen. Oon siis kyllä päivittänyt pari kertaa sillä virallisella tavalla. Jokun mielestä koneen (N810) saamista ns päivitystilaan ei tarvita, mutt mä oon sen aina siihen halunnu laittaan.

Nokian päivityssivulta haet kaksi tiedostoa - toinen on se firmware (päivitettävä käyttis) ja toinen se flasheri (päivityksen toteuttaja) Omutat ne samaan hakemistoon tietsikallesi ja sitt N810 kiinni tietsikkaan usb-kaapelilla.
Nyt se N810 pitäis mun tavallani (virallinen) saada siihen päivitystilaan. Mutku en muista mitä namiskaa piti painaa pitkään samaan aikaan kun virtanamiskaa painaa myös varsin piiiiiitkäääään. Mut laite ei siis silloin käynnisty esim graafiseen tilaan.


VIrrat pois 810:stä, usb-kaapeli kiinni, flasheri käyntiin ja laturin johto kiinni laitteeseen ja seinään ja flässäys on jo odottelua vaille tehty. EI tartte mitään nappuloitten renkkaamista =)
 

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #373 : 23.11.08 - klo:23.11 »
Hitsi kun muistais taas... Mutt onneks tässä samaisessa ketjussa on esitetty kaksikin eri tapaa - toinen ns virallinen ja toinen käytännössä koettu erilainen. Oon siis kyllä päivittänyt pari kertaa sillä virallisella tavalla. Jokun mielestä koneen (N810) saamista ns päivitystilaan ei tarvita, mutt mä oon sen aina siihen halunnu laittaan.

Nokian päivityssivulta haet kaksi tiedostoa - toinen on se firmware (päivitettävä käyttis) ja toinen se flasheri (päivityksen toteuttaja) Omutat ne samaan hakemistoon tietsikallesi ja sitt N810 kiinni tietsikkaan usb-kaapelilla.
Nyt se N810 pitäis mun tavallani (virallinen) saada siihen päivitystilaan. Mutku en muista mitä namiskaa piti painaa pitkään samaan aikaan kun virtanamiskaa painaa myös varsin piiiiiitkäääään. Mut laite ei siis silloin käynnisty esim graafiseen tilaan.


VIrrat pois 810:stä, usb-kaapeli kiinni, flasheri käyntiin ja laturin johto kiinni laitteeseen ja seinään ja flässäys on jo odottelua vaille tehty. EI tartte mitään nappuloitten renkkaamista =)
 

anteeksi maalaisuuteni, mutta joutuuko sitä odotteleen pitkäänkin, kun Nokialaisessa ei oo virta päällä ton ohjeen mukaan?
Vai käynnistääkö laturin kiinnitys siinä muutaKIN kuin akun latauksen?
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #374 : 23.11.08 - klo:23.53 »
anteeksi maalaisuuteni, mutta joutuuko sitä odotteleen pitkäänkin, kun Nokialaisessa ei oo virta päällä ton ohjeen mukaan?
Vai käynnistääkö laturin kiinnitys siinä muutaKIN kuin akun latauksen?

sen pitäisi käynnistää flashaus. kun flasher käynnistetään, pitäisi laitteen olla pois päältä. virtajohto ei saa olla kiinni, koska laite ei sammu kokonaan laturin ollessa kiinni. kun laite on kokonaan sammuksissa, usb-kaapeli kiinni ja flasher ajossa, virtajohdon liittäminen herättää laitetta sen verran, että flashaus alkaa.
Janne

klo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #375 : 24.11.08 - klo:08.18 »
Lainaus
VIrrat pois 810:stä, usb-kaapeli kiinni, flasheri käyntiin ja laturin johto kiinni laitteeseen ja seinään ja flässäys on jo odottelua vaille tehty.

Toinen maalainen ihmettelee, mikä ihmeen "flasheri"? :-[

Joo, miulla on pöytäkoneessa Ubuntu.  Siis mistä mie löydän tuoreimman firmwaren ja tämän flasherin??
Minne ne tallennetaan?   Tarviiko ne jotenkin aukaista tai muuta tehä?

Täällä maalla tajutaan parhaiten kun viäntää raatalangasta.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #376 : 24.11.08 - klo:09.19 »
"Flasheri" on se ohjelma, joka "fläshää" laitteeseen sen .bin päätteisen tiedoston="imagen"

Itse en ole koskaan sammuttanut laitetta kokonaan fläshäyksen yhteydessä, olen vaan laittanut laittteen "fläshäys-tilaan" ja käynnistänyt flasherin. Hitto mikä termiviidakko :D
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #377 : 24.11.08 - klo:10.59 »
Lainaus
VIrrat pois 810:stä, usb-kaapeli kiinni, flasheri käyntiin ja laturin johto kiinni laitteeseen ja seinään ja flässäys on jo odottelua vaille tehty.

Toinen maalainen ihmettelee, mikä ihmeen "flasheri"? :-[

Joo, miulla on pöytäkoneessa Ubuntu.  Siis mistä mie löydän tuoreimman firmwaren ja tämän flasherin??
Minne ne tallennetaan?   Tarviiko ne jotenkin aukaista tai muuta tehä?

Täällä maalla tajutaan parhaiten kun viäntää raatalangasta.


flasheri on asennusohjelma, joka asentaa sen firmwaren eli käyttöjärjestelmän päivityksen.
...vähän niinku timpuri, joka heiluttaa vasaraa saadakseen laudan kiinni haluamaansa paikkaan...

slanginsa joka alalla... ;)
lääkäritkin nimittää sairauksia latinaksi, jotta tavallinen rahvas ei ymmärtäisi, ettei lääkäreiden ammattitaito sen kummosempaa oikeesti oo.
Annetaan vain ymmärtää, jotta isot palkat ja sikamaiset palkkiot ois paremmin 'perusteltuja'


Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #378 : 24.11.08 - klo:11.05 »
"Flasheri" on se ohjelma, joka "fläshää" laitteeseen sen .bin päätteisen tiedoston="imagen"

Itse en ole koskaan sammuttanut laitetta kokonaan fläshäyksen yhteydessä, olen vaan laittanut laittteen "fläshäys-tilaan" ja käynnistänyt flasherin. Hitto mikä termiviidakko :D

No kerro sinä tarkemmin miten sinä sen teet, mun kun on aina pitänyt sammuttaa ensin ko laite ja Janne ja 'LarsLeevi' (Lestadius ;) ) tekevät omalla tavallaan.
Saatais siis ainakin kolme-neljä erilaista tapaa näkyviin, joista vois valita.
Mulla nimittäin on tuottanut aina tuskaa saattaa N8xx siihen päivitystilaan.
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Nokia N800 / N810
« Vastaus #379 : 24.11.08 - klo:22.57 »
Käynnistä tietokone ja lataa siihen nokian firmware ja flasheri maemon wikin ohjeiden mukaan (oletan että osaat englantia)

Kytke USB-piuha ja käynnistä tabletti uudelleen painaen samalla sitä "menu-nappulaa" näytön vieressä, usb-piuhan pitää olla kytketty ennen sitä, nyt usb-ikonin pitäisi olla yläkulmassa ja koko laitten pitäisi olla jämähtäneenä tähän tilaan. Sitten koneelta flasheri käyntiin ja odotellaan että vihreä palkki saavuttaa näytön oikean reunan, joskus olen repinyt pelihousuja, kun on unohtunut se sudo sieltä komennon edestä, unohtanut suorittaa chmod +x flasher* tai sitten olen painanut väärää menu-nappia, nykyään tulee toikin homma tehtyä kukkausittain ja se sujuu jo aika helposti. Miksi niin usein? ongelmani on hirveä säätäminen, aina kusen jonkun tärkeen homman, kuten yritän vahingossa päivittää xomap:pini debianin armel-versioon  ::) aiemmin käytin kloonattua maemoa muistikortilta, mutta kun sieltä ei voi "bootstrapata" ubuntua, niin ei sitä sitten jaksa vähän väliä bootailla flashin ja sd:.n välillä ;)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle