Kirjoittaja Aihe: Digiäänet hukassa  (Luettu 1690 kertaa)

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Digiäänet hukassa
« : 01.01.07 - klo:15.16 »
Olen tästä jo yrittänyt kysellä, mutta kukaan ei vastannut, joten yritetään uudemman kerran.
Eli siis emolle (Abit KW-7) integroitu äänikortti (kone antaa tiedoiksi Realtek ALC658D) ei ota toimiakseen halutulla tavalla.
Analogiääni pelaa ilman säätämistä, mutta optinen spdif ei puske mitää. Asetuksia hypistelemällä saan ledin syttymään ja sammumaan. Kaapeli ja vahvistin on ehjät, koska kun kaapelin kytkee toimivaan laitteeseen, tulee ääntä kuten pitää, mutta linuxissa ei mitää.
Ja jos joku muutenkin tietää, että kykeneekö kyseinen spdif monikanavaääneen? Olen lueskellut, että joidenkin mukaan ei kykenisi.
Olen myös yrittänyt saada SB Live 5.1 playeriä pelaamaan, mutta digiääni vain hetken kuuluu ja sitten pimenee. En tiedä onko vika kaapelissa, vaikka olen jo kaksi tehnyt.
Mitä voisin tehdä? Onko mahdollisuuksia vielä saada digitaalinen monikanavaääni toimimaan vai pitäisikö lisärautaa ostaa?
Linuxina siis Ubuntun Dapperi.

JaniR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
digitaalinen äänikanava ei ääntä
« Vastaus #1 : 24.04.09 - klo:11.35 »
nii äänet toimii koneessa muuten hyvin mutta digitaalisesta eenkanavasta ei kuulu mitään..? oon kokeillu kaike näkösiä mahdollisia ohjeita mitä oon löytäny tltä foorumilta mutta en vaa saa ääntä digikanavasta ulos.. vahvistimessa ja piuhassa ei ole mitän vika akun toimi aikasemmin windowsin kanssa mmutta ubuntun asentamisen jälkeen ei oo kuulunu ääntä digitaalisen äänikanavan kautta..
HP Pavilion AMD Ahlon 3400+ 64 (2.2GHz) , 1gt ddr1, 200Gt, 1Tt sata kovot + ulkoinen wd 1 Tt kovalevy

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Digiäänet hukassa
« Vastaus #2 : 24.04.09 - klo:11.53 »
Älä käytä "viestin raportointi" toimintoa kysyäksesi apua!

Viesteihin vastataan jos joku ehtii/osaa kyseisestä aiheesta jotain.

Aloitetaan tuon tulosteella
Koodia: [Valitse]
aplay -l
Onko vain mykistys päällä
Koodia: [Valitse]
alsamixer -Dhw
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!