Kirjoittaja Aihe: AIGLX + Beryl + KDE, ei vain toimi [RATKAISTU ITSE]  (Luettu 3185 kertaa)

Juha127

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Asentelin berylin ja yritin sitä saada toimimaan kde:ssä, mutta ei toimi. Kun käynnistän päätteeltä: beryl-manager tulee paneeliin punainen rubiini ja ikkunoista lähtee reunat, saan ne takaisin vaihtamalla beryl-managerista ikkunamangeriksi kwin. Ja kun yritän käynnistää berylin tulee beryl: No composite extension

Ongelma liittyy jotenkin siis compositeen, mutta en sen enempää osaa. Apua olen yrittänyt löytää googlella ja täältä foorumilta.
Käytössä siis Kubuntu 6.10 ja näyttiksenä nvidia gf 7600gt uusimmilla beta ajureilla
Ja mainittakoon vielä että gnomessa toimii

edit. Noo sain berylin käynnistymään ja muuten toimiikin, mutta ikkunoiden kehyksiä ei näy.
edit2. No nyt on niin että käynnistin berylin kde:ssä tai gnomessa ei tule reunoja
edit3 X:n asetukset olivat jotenkin pielessä ja sain muokattua ne oikein, eli nyt toimii hienosti 8)
« Viimeksi muokattu: 27.12.06 - klo:12.27 kirjoittanut Juha127 »

Zalman

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: AIGLX + Beryl + KDE, ei vain toimi [RATKAISTU ITSE]
« Vastaus #1 : 07.01.07 - klo:05.54 »
Mlläs konstilla sait ikkunan kehykset näkymään?

Juha127

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Re: AIGLX + Beryl + KDE, ei vain toimi [RATKAISTU ITSE]
« Vastaus #2 : 08.01.07 - klo:20.21 »
Tämä AIGLX + Beryl + KDE yhdistelmä toimii mainiosti nvidian näyttiksellä. Siitä on hetki aikaa, kun sain ratkaistua tämän. Mutta...
Ensiksi menin beryl-projektin wikiin josta otin repot ja asensin sieltä  berylin, sen jälkeen piti vain konffata x oikein, oikeat asetukset löysin ubuntu forumilta. Sitä ennen asensin nvidia 9beta ajurit. Se x:n konffaaminen on se tärkein että reunat näkyvät. Voisin tästä kehitellä howtonki  8), jos muistan mistä löysin x:n asetukset  ;D

big T

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: AIGLX + Beryl + KDE, ei vain toimi [RATKAISTU ITSE]
« Vastaus #3 : 28.02.07 - klo:08.04 »
jos joskus tulee jossain vastaan nuo asetukset millä saa ne ikkunan kehykset näkymään olis kiva jos viittisit lvaikka linkittää ne tänne  8)

...löyty jo eli jos joku muukin etsii nii täältä löytyy: http://doc.gwos.org/index.php/BerylOnEdgy   
Siis käytännössä itse kirjoitin konsoliin vain näin: sudo nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals   , jonka jälkeen käynnistin kde:n uudestaan ja sieltähän ne ikkunan reunukset ilmestyivät  ;D
« Viimeksi muokattu: 28.02.07 - klo:08.31 kirjoittanut big T »