Kirjoittaja Aihe: 1,5 Gt:n Linux?  (Luettu 7958 kertaa)

peran

  • Vieras
1,5 Gt:n Linux?
« : 25.12.06 - klo:21.38 »
Mikähän olisi sopiva Linux, joka mahtuisi 1,5 Gt:hen?

Jeps, sain joulupukilta 2 Gt:n muistikortin, ja nyt siihen haluaisin Linuxin, tosin jättäisin muille tiedostoille 0,5 Gt.

Mikähän Distro olisi sopiva? Löytyykö Ubuntu-variantti? X:kin siinä pitäisi löytyä. Lisäksi Imagemagick ja muuta pientä. Gimp olisi kiva, ja joku Offise (ei välttämättä Open). Vesaa ajattelin grafiikka-ajuriksi, jotta sopii mahdollisimman moneen ympäristöön.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: 1,5 Gt:n Linux?
« Vastaus #1 : 26.12.06 - klo:00.10 »
http://www.puppylinux.org
Siihen saa open offisen (Chubby versio) yms.
« Viimeksi muokattu: 26.12.06 - klo:00.15 kirjoittanut Owdy »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: 1,5 Gt:n Linux?
« Vastaus #2 : 26.12.06 - klo:11.13 »
alias vililikku

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: 1,5 Gt:n Linux?
« Vastaus #3 : 26.12.06 - klo:14.41 »
Mikähän olisi sopiva Linux, joka mahtuisi 1,5 Gt:hen?

Jeps, sain joulupukilta 2 Gt:n muistikortin, ja nyt siihen haluaisin Linuxin, tosin jättäisin muille tiedostoille 0,5 Gt.

Mikähän Distro olisi sopiva? Löytyykö Ubuntu-variantti? X:kin siinä pitäisi löytyä. Lisäksi Imagemagick ja muuta pientä. Gimp olisi kiva, ja joku Offise (ei välttämättä Open). Vesaa ajattelin grafiikka-ajuriksi, jotta sopii mahdollisimman moneen ympäristöön.

Minäkin asentelen usb-tikulle linuxia, mutta se on vain gigainen. Tuota Damn Small Linuxia olen yrittänyt, mutta kun ei ota onnistuakseen, koska live levy ei mounttaa tikkua :(.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Kelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Re: 1,5 Gt:n Linux?
« Vastaus #4 : 26.12.06 - klo:20.41 »
Mikähän olisi sopiva Linux, joka mahtuisi 1,5 Gt:hen?

Jeps, sain joulupukilta 2 Gt:n muistikortin, ja nyt siihen haluaisin Linuxin, tosin jättäisin muille tiedostoille 0,5 Gt.

Mikähän Distro olisi sopiva? Löytyykö Ubuntu-variantti? X:kin siinä pitäisi löytyä. Lisäksi Imagemagick ja muuta pientä. Gimp olisi kiva, ja joku Offise (ei välttämättä Open). Vesaa ajattelin grafiikka-ajuriksi, jotta sopii mahdollisimman moneen ympäristöön.

Minäkin asentelen usb-tikulle linuxia, mutta se on vain gigainen. Tuota Damn Small Linuxia olen yrittänyt, mutta kun ei ota onnistuakseen, koska live levy ei mounttaa tikkua :(.

Ööh. No jos sinä mounttaat sen itse? :)

Damn Small Linux on vissiin ihan kiva, siihen vaan X ja työpöytämanageriksi XFCE. Kyllä sillä jo selviää. Yoper vois olla kanssa ihan kiva. Kohtuu pieneen tilaan se on ainakin tähän mennessä mennyt ja nopeaksi väittävät..
Onpa mukava olla täällä taas! <3

peran

  • Vieras
Re: 1,5 Gt:n Linux?
« Vastaus #5 : 28.12.06 - klo:19.08 »
Itse ajattelin kysyä, onko täysin turhaa yrittää ängetä Ubuntun servu-asennusta jollain kevyellä X:llä?

Vai eikö yksinkertaisesti kannata yrittää ängetä?

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Re: 1,5 Gt:n Linux?
« Vastaus #6 : 29.12.06 - klo:00.08 »
Damns Small Linux. http://www.damnsmalllinux.org/

Jopa minä sain Puppyn toimimaan, eli asennus erittäin helppo. Bios:n pitää vain tunnistaa se tikku boottaavaksi, niin sitten a´vot...

Hig

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: 1,5 Gt:n Linux?
« Vastaus #7 : 29.12.06 - klo:10.35 »
Damn Small Linux on vissiin ihan kiva, siihen vaan X ja työpöytämanageriksi XFCE. Kyllä sillä jo selviää.
Damns Small Linuxissa on jo valmiina Fluxbox joten ei siihen kannata Xfce:tä asentaa.

Itse ajattelin kysyä, onko täysin turhaa yrittää ängetä Ubuntun servu-asennusta jollain kevyellä X:llä?

Vai eikö yksinkertaisesti kannata yrittää ängetä?
Ei ole turhaa. Itse asensin Ubuntun servu-asennuksen ja sitten openbox muuta tarpeelliset ohjelmat.
alias vililikku