Kirjoittaja Aihe: Pyörisikö Ubuntu hyvin?  (Luettu 5194 kertaa)

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« : 17.12.06 - klo:19.48 »
Tällä kokoonpanolla :
Pentium III - 800Mhz
768Mt RAM.
Radeon 9200 SE - 64Mt.

Kokeilin tuota CD:ltä bootattavaa. Se toimi ihan hyvin paitsi hiiri tökki vähän väliä. ::)
Jos ei pyöri hyvin niin voit myös ehdottaa jotain toista Linuxia joka pyörisi hyvin.

-Kiitos

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #1 : 17.12.06 - klo:19.54 »
Pyörii!!

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #2 : 17.12.06 - klo:20.11 »
Pyörii!!
Okei  :) Mutta saisiko tuota hiirtä mitenkään toimimaan tökkimättä? Koska se häiritsee.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #3 : 17.12.06 - klo:20.20 »
Koneesi on kyllä aivan riittävän tehokas. Muistin määrä on tärkein muuttuja tuossa, 256 on Ubuntulla semmoinen hyvä minimi. 512 riittää jo oikein hyvin ja kaikki siitä ylöspäin auttaa toki lisää.

Näyttääkö kone olevan tekemässä mitään silloin, kun hiiri tökkää? Esim. kiihdyttää cd-levyä? Hiiri ei kyllä yleensä töki raskaassakaan käytössä, joten luulisin ongelman johtuvan joko siitä CD:ltä suoraan käytöstä tai mahdollisesti näytönohjaimen asetuksista. Varsinkin kiintolevylle asennettuna Ubuntussa en ole mitään tuontyylistä tökkimistä havainnut, paitsi jollain todella vanhoilla räppänäkoneilla, joille Ubuntua ei voisi suositellakaan työpöytäkäyttöön.

[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #4 : 17.12.06 - klo:20.25 »
Ei ladannut mitään. Hiiri vain tökkäsee noin sekunniksi ihan satunnaisesti. Olen myös kerran kovalevylle asentanut ja samanlailla tökki.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #5 : 17.12.06 - klo:20.33 »
Tökkiikö hiiri jos valitset alussa "Asenna Ubuntun turvallisessa graafisessa tilassa" tms. Siis kun käynnistät koneen Ubuntun levyltä.
alias vililikku

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #6 : 17.12.06 - klo:20.50 »
Tökkiikö hiiri jos valitset alussa "Asenna Ubuntun turvallisessa graafisessa tilassa" tms. Siis kun käynnistät koneen Ubuntun levyltä.
Ööh.. Meni vähän ohi :D Mutta asennan nyt Ubuntun niin postailkaa vaan jotain mikä voisi auttaa.
« Viimeksi muokattu: 17.12.06 - klo:20.57 kirjoittanut zaqwe »

markus94

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #7 : 17.12.06 - klo:21.03 »
mulla on 256mb muistii 350 mhz prossu ja pyörii :)

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #8 : 17.12.06 - klo:21.08 »
mulla on 256mb muistii 350 mhz prossu ja pyörii :)
Ok, eikä hiiri töki? Ja mikä versio?

markus94

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #9 : 17.12.06 - klo:21.22 »
ei mikään töki ja versio on 6.06 lts

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #10 : 17.12.06 - klo:21.26 »
Minulla taisi Fedora Core 5:ssä ilmeta semmoista satunnaista tökkimistä, ilman mitään järkevää syytä. Koneessakin on giga muistia ja tuplaydinprossu, eli ei tehonpuutteesta pitäisi olla kyse.

Näytönohjaimena tässä on Radeon X300, joten joku ati-ajurin puute voisi olla syypää. Ehkä korjasivat sen tuohon uudempaan versioon, tai jotain.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #11 : 17.12.06 - klo:21.29 »
Minulla taisi Fedora Core 5:ssä ilmeta semmoista satunnaista tökkimistä, ilman mitään järkevää syytä. Koneessakin on giga muistia ja tuplaydinprossu, eli ei tehonpuutteesta pitäisi olla kyse.

Näytönohjaimena tässä on Radeon X300, joten joku ati-ajurin puute voisi olla syypää. Ehkä korjasivat sen tuohon uudempaan versioon, tai jotain.
Noh.. Pitää kokeilla ajurien päivitystä , kun olen tämän saanut asennettua.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #12 : 19.12.06 - klo:10.00 »
Tökkiikö hiiri jos valitset alussa "Asenna Ubuntun turvallisessa graafisessa tilassa" tms. Siis kun käynnistät koneen Ubuntun levyltä.
Ööh.. Meni vähän ohi :D Mutta asennan nyt Ubuntun niin postailkaa vaan jotain mikä voisi auttaa.


Siis kun käynnistät Ubuntun ja tulee tuo kohdan 1 valikko: http://www.ubuntu-fi.org/Wiki/Asennusopas, valitse Start Ubuntu in safe graphics mode. Tökkiikö hiiri siinä?
alias vililikku

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #13 : 19.12.06 - klo:13.29 »
Siis kun käynnistät Ubuntun ja tulee tuo kohdan 1 valikko: http://www.ubuntu-fi.org/Wiki/Asennusopas, valitse Start Ubuntu in safe graphics mode. Tökkiikö hiiri siinä?
Kyllä tökkii.

hopeatikari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #14 : 19.12.06 - klo:13.47 »
minkälainen hiiri sinulla on käytössä. Onko langaton, luin nimittäin jostain postista, että jollakin oli ongelmia langattoman hiiren tökkimisen kanssa.

Iso D

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #15 : 19.12.06 - klo:13.55 »
Itellä langattoman hiiren jökkiminen loppui näytön virkistystaajuutta säätämällä.

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #16 : 19.12.06 - klo:14.43 »
Lukaiseppa tuo: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3138.0
Itse en siis keksinyt mitään järkevää ratkaisua tökkimisen estämiseksi.

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #17 : 19.12.06 - klo:15.33 »
Lukaiseppa tuo: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3138.0
Itse en siis keksinyt mitään järkevää ratkaisua tökkimisen estämiseksi.
Eipä ollut mitään mikä olisi auttanut.
Hiiri on siis Logitechin optinen hiiri ja USB-Porttiin kytketty.

tonttumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #18 : 19.12.06 - klo:18.57 »
Kokeile, että johtuuko asia hiirimatosta (tai sen puutteeste) mulla näet tökki joskus optinen hiiri, koska kiiltävä hiirimaton pinta aiheutti häiriöitä (ja uuden maton hankittuani vika poistui heti[).

zaqwe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: Pyörisikö Ubuntu hyvin?
« Vastaus #19 : 19.12.06 - klo:19.47 »
Kokeile, että johtuuko asia hiirimatosta (tai sen puutteeste) mulla näet tökki joskus optinen hiiri, koska kiiltävä hiirimaton pinta aiheutti häiriöitä (ja uuden maton hankittuani vika poistui heti[).
Winukassa hiiri ainakin toimii mainiosti  ::)