Kirjoittaja Aihe: Kubuntun näytönsäästäjä  (Luettu 2911 kertaa)

Zalman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Kubuntun näytönsäästäjä
« : 16.12.06 - klo:07.14 »
Eli mihin katosi näytönsäästäjä.Itse säästäjät tuntuvat olevan koneella koska viimeksi valittu menee päälle mutta vaihtoa ei voi tehdä kun ei näy mitään mitä valita.Olisiko kellään ratkaisua?

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: Kubuntun näytönsäästäjä
« Vastaus #1 : 18.12.06 - klo:14.12 »
Eli mihin katosi näytönsäästäjä.Itse säästäjät tuntuvat olevan koneella koska viimeksi valittu menee päälle mutta vaihtoa ei voi tehdä kun ei näy mitään mitä valita.Olisiko kellään ratkaisua?

Ilmeisesti sama vika kuin minulla. Ethän kokeillut omien käyttöliittymäteemojen luontia ja talletusta? Olen raportoinut viasta Kthememanagerin tekijälle, mutta vika voi olla ihan muuallakin. Vika on esiintynyt myös Fedora-alustalla. Ilmeisesti komento

Koodia: [Valitse]
rm -R ~/.kde
auttaa, koska se vika koskettaa vain sitä tunnusta, jolla se on tullut esiin. Koneen muilla tunnuksilla näytönsäästäjät toimivat okei. Ennen .kde -hakemiston poistoa on huomattava, että siinä katoaa myös monet KDE:llä tehdyt asiakirjat yms. pelkkien KDE:n asetusten lisäksi. Kannattaa ottaa varmuuskopiot niistä ennen poistoa.

Suuresti tuo ei haittaa kun jäi viimeiksi valittu näytönsäästäjä toimimaan ja se on ihan passeli.  ;D

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Kubuntun näytönsäästäjä
« Vastaus #2 : 18.12.06 - klo:15.23 »
Eli mihin katosi näytönsäästäjä.Itse säästäjät tuntuvat olevan koneella koska viimeksi valittu menee päälle mutta vaihtoa ei voi tehdä kun ei näy mitään mitä valita.Olisiko kellään ratkaisua?

Ilmeisesti sama vika kuin minulla. Ethän kokeillut omien käyttöliittymäteemojen luontia ja talletusta? Olen raportoinut viasta Kthememanagerin tekijälle, mutta vika voi olla ihan muuallakin. Vika on esiintynyt myös Fedora-alustalla. Ilmeisesti komento

Koodia: [Valitse]
rm -R ~/.kde
auttaa, koska se vika koskettaa vain sitä tunnusta, jolla se on tullut esiin. Koneen muilla tunnuksilla näytönsäästäjät toimivat okei. Ennen .kde -hakemiston poistoa on huomattava, että siinä katoaa myös monet KDE:llä tehdyt asiakirjat yms. pelkkien KDE:n asetusten lisäksi. Kannattaa ottaa varmuuskopiot niistä ennen poistoa.

Suuresti tuo ei haittaa kun jäi viimeiksi valittu näytönsäästäjä toimimaan ja se on ihan passeli.  ;D
Eh, kannattanee enemmin vaikka muuttaa tuon .kde-hakemiston nimeä kuin mennä poistamaan sen. Sinne on kuitenkin tallennettu kaikki mahdolliset käyttäjää koskevat asetukset. Bookmarkit, paneelit jne.

Zalman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Re: Kubuntun näytönsäästäjä
« Vastaus #3 : 18.12.06 - klo:22.20 »
Juu en kokeillu.Ihan orkkis teemat käytössä.Huomasin kun lukitsin näytön ja tuli näytönsäästäjä päälle.Oisin käyny laittaan tyhjän näytön mutta eipä
enää pystynykkään.

Zamboni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Kubuntun näytönsäästäjä
« Vastaus #4 : 29.01.07 - klo:22.20 »
Itselläni OpenGL näytönsäästäjät lopettivat toimintansa kun dri katosi.. En tiedä auttaako itse ongelmaan mutta jollakulla muulla saattaa olla sitä probleemaa :p
Love, peace & open source peruna