Kirjoittaja Aihe: Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi  (Luettu 3503 kertaa)

sinipiika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi
« : 13.12.06 - klo:22.12 »
Sain vihdoin viimein Artecin T14 digi-Tv tikun toimimaan. Kuva näkyy, tosin joillakin kanavilla signaali voimakkuus taitaa olla vähän huono (mosaiikkia).

Ongelmana on kuitenkin, ettei äänet toimi lainkaan TV ohjelmilla. Kaffeine toistaa kyllä ääni-CD:n aivan OK, mutta ei pihahdustakaan telkkarilla.

Olen aloitteleva Linuxin käyttäjä ja kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä, joten osaisiko joku vääntää rautalankaa ja neuvoa mitä voisin yrittää tehdä.

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Re: Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi
« Vastaus #1 : 14.12.06 - klo:12.47 »
Ainakin Nebulan kortissa äänet sai kuuluviin asentamalla libxine-extracodecs -paketin.
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

JiiTee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi
« Vastaus #2 : 14.12.06 - klo:14.02 »
Kuinka sait toimimaan?

Itse en ole vielä onnistunut saamaan kuvaa näkyviin. Olen yrittänyt tehdä keskustelupalstalta löytyvien ohjeiden mukaan mutta ei vaan onnistu.

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Re: Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi
« Vastaus #3 : 14.12.06 - klo:15.09 »
Kuinka sait toimimaan?

Itse en ole vielä onnistunut saamaan kuvaa näkyviin. Olen yrittänyt tehdä keskustelupalstalta löytyvien ohjeiden mukaan mutta ei vaan onnistu.

Tarkoitatko Nebulan korttia vai? Mikä kerneli sulla on? 32 vai 64 bittinen?
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

sinipiika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi
« Vastaus #4 : 14.12.06 - klo:20.18 »
Kiitos Squirrel, sain ohjeillasi vihdoin äänet toimimaan!!!!! jesss

JiiTee: Tein ohjeen http://linuxtv.org/wiki/index.php/How_to_install_DVB mukaan. Kun olin purkanut paketin v4l-dvb-86f61b496aed.tar.bz2, siiryin hakemistoon /v4l-dvb-86f61b496aed/v4l$  ja annoin komennon sudo make (kysyy salasanaa). Kone raksutti aikansa ja sitten annoin komennon sudo make install

Firmware tiedoston dvb-usb-dibusb-6.0.0.8.fw kopioin /lib/firmware/ hakemistoon, joka tosin piti tehdä päätteellä sudo cp komennolla, koska muuten tuli joku herja.

Näin sain vihdoin viimein kuvan näkyviin kaffeine ohjelmalla ja nyt myös äänet:)

En tiedä teinkö oikein, mutta näin sain omani pelaamaan. Joku kokeneempi osaa varmasti neuvoa enemmän.


JiiTee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi
« Vastaus #5 : 15.12.06 - klo:08.31 »
Lainaus
Tarkoitatko Nebulan korttia vai? Mikä kerneli sulla on? 32 vai 64 bittinen?

Ei, vaan Artecin tikkua. Ubuntu 6.06 LTS, 32 bittinen.

Olen yrittänyt tehdä ko. ohjeen mukaan, mutta joku menee pieleen. (huom. aloittelija). Täytyy kokeilla uudestaan.


jabbe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Artec T14 USB digi-Tv tikun äänet ei toimi
« Vastaus #6 : 07.02.07 - klo:07.06 »
Kiitoksia näistä ohjeista, hyvistä sellaisista. Muuten kaikki meni samaa polkua, mutta lopputuloksena on, että ainoastaan kanavapaketin A kanavat näkyvät (YLE). B paketin kanavia ei löydä. Mistähän voisi kangertaa, sillä Windowsin puolella B paketin kanavatkin kyllä löytyvät ja näkyvät.