Kirjoittaja Aihe: Missä luuraa Operan käynnistin?  (Luettu 7086 kertaa)

lexxa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Missä luuraa Operan käynnistin?
« : 02.11.05 - klo:16.01 »
Moi!

Nonniin, olen täällä ensimmäistä kertaa kirjoittelemessa ja kyselemässä. Olen seurannut näitä keskusteluja jonkin aikaa ja tullut siihen tulokseen, että täällä Ubuntuistin ilmeisesti on parempi olla kuin tuolla sfnetissä.

Asiani on siis tuon otsikon mukainen, eli mihin hakemistoon Operan asennus sijoitti käynnistimensä? Asensin Operan Synapticilla, jonne olen lisännyt asennuslähteeksi

http://deb.opera.com/opera/ etch non-free

Sovellusvalikkoon Opera ei itseänsä ainakaan ole sijoittanut.

Käyttämäni Ubuntu-versio on Breezy Badger viimeisimmillä päivityksillä.


--Lefa



« Viimeksi muokattu: 03.11.05 - klo:00.45 kirjoittanut lexxa »
Ubuntu Linux / WinXP
AMD Duron 1,2 GHz / 768 Mt RAM
NVIDIA GeForce2 Ti

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #1 : 02.11.05 - klo:17.07 »
Asentuiko opera edes kunnolla?

Jos asentui, voit etsiä hakutoiminnolla opera-nimisiä tiedostoja koneelta, ja löytää käynnistimen. Sitten voit lisätä sen manuaalisesti valikkoon.

lexxa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #2 : 02.11.05 - klo:17.12 »
Asentuiko opera edes kunnolla?

Jos asentui, voit etsiä hakutoiminnolla opera-nimisiä tiedostoja koneelta, ja löytää käynnistimen. Sitten voit lisätä sen manuaalisesti valikkoon.

Olen kyllä etsinyt opera -nimisiä tiedostoja, ja löysinkin niitä aimo kasan. Vaan mikä niistä on käynnistin? Ne joita olen tähän mennessä ehtinyt ja jaksanut kokeilla, eivät käynnistäneet mitään  :(
Ubuntu Linux / WinXP
AMD Duron 1,2 GHz / 768 Mt RAM
NVIDIA GeForce2 Ti

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #3 : 02.11.05 - klo:17.19 »
Asentuiko opera edes kunnolla?

Jos asentui, voit etsiä hakutoiminnolla opera-nimisiä tiedostoja koneelta, ja löytää käynnistimen. Sitten voit lisätä sen manuaalisesti valikkoon.

Olen kyllä etsinyt opera -nimisiä tiedostoja, ja löysinkin niitä aimo kasan. Vaan mikä niistä on käynnistin? Ne joita olen tähän mennessä ehtinyt ja jaksanut kokeilla, eivät käynnistäneet mitään  :(
Entäs konsolissa pelkkä: opera
Tai /usr/bin/opera

lexxa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #4 : 02.11.05 - klo:17.31 »
Asentuiko opera edes kunnolla?

Jos asentui, voit etsiä hakutoiminnolla opera-nimisiä tiedostoja koneelta, ja löytää käynnistimen. Sitten voit lisätä sen manuaalisesti valikkoon.

Olen kyllä etsinyt opera -nimisiä tiedostoja, ja löysinkin niitä aimo kasan. Vaan mikä niistä on käynnistin? Ne joita olen tähän mennessä ehtinyt ja jaksanut kokeilla, eivät käynnistäneet mitään  :(
Entäs konsolissa pelkkä: opera
Tai /usr/bin/opera

leif@desktop:~ $ opera
Muistialueen ylitys
leif@desktop:~ $
leif@desktop:~ $ /usr/bin/opera
Muistialueen ylitys
leif@desktop:~ $

Kävin juuri hakemassa Operan sivuilta Ubuntu-version kotihakemistooni. Voiko sen sieltä kätevästi asentaa, jos ensin poistan tuon synapticilla asennetun version?

Ubuntu Linux / WinXP
AMD Duron 1,2 GHz / 768 Mt RAM
NVIDIA GeForce2 Ti

lexxa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #5 : 03.11.05 - klo:00.36 »
Asennappa tämän scriptin kautta, tuosta löytyy muutakin mukavaa mitä voi asentaa. :) http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=66563

 :) mielenkiintoinen ratkaisu palikoiden asentamiseen, vaan ei onnistunut Operan asennus täysin. Näytti kyllä asentelevan kasan tiedostoja, mukaan lukien käynnistin-ikonin sovellus-valikkoon. Mutta sitä kun klikkaa, ei sitten muuta tapahdukaan.

Jotakin sun-j2re1.5 -herjausta vilautteli asennuksen jälkeen. Minulla on ubuntun lähteistä asennettuna j2re1.4. No taidan toistaiseksi hylätä tuon Operan, vaikka se Hoaryssa toimikin mainiosti.

Ubuntu Linux / WinXP
AMD Duron 1,2 GHz / 768 Mt RAM
NVIDIA GeForce2 Ti

juyli

  • Vieras
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #6 : 03.11.05 - klo:11.27 »
Näytti kyllä asentelevan kasan tiedostoja, mukaan lukien käynnistin-ikonin sovellus-valikkoon. Mutta sitä kun klikkaa, ei sitten muuta tapahdukaan.

Ubunto Breezyyn löytyy kyllä Operan sivuilta ihan valmiiksi käännetty paketti.
http://www.opera.com/download/index.dml?platform=linux

Lainaus
Jotakin sun-j2re1.5 -herjausta vilautteli asennuksen jälkeen. Minulla on ubuntun lähteistä asennettuna j2re1.4. No taidan toistaiseksi hylätä tuon Operan, vaikka se Hoaryssa toimikin mainiosti.

Kyllä mulla Operakin toimii hienosti. JRE:stä uusin Sunin version on JRE 1.5.0-05
Asennusohje sekä linkki Sunin sivujen lataussivulle
http://plugindoc.mozdev.org/linux.html#Java
-JY-


lexxa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #7 : 04.11.05 - klo:02.23 »
Lainaus
Ubunto Breezyyn löytyy kyllä Operan sivuilta ihan valmiiksi käännetty paketti.
http://www.opera.com/download/index.dml?platform=linux

Minkälaisilla komennoilla kotihakemistoon ladattu opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb asennetaan oikeaoppisesti?

Ubuntu Linux / WinXP
AMD Duron 1,2 GHz / 768 Mt RAM
NVIDIA GeForce2 Ti

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #8 : 04.11.05 - klo:08.00 »
Lainaus
Ubunto Breezyyn löytyy kyllä Operan sivuilta ihan valmiiksi käännetty paketti.
http://www.opera.com/download/index.dml?platform=linux

Minkälaisilla komennoilla kotihakemistoon ladattu opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb asennetaan oikeaoppisesti?


cd
sudo dpkg -i opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb


eka komento siirtyy kotihakemistoon (jollei jo ole siellä)
toka asentaa paketin


lexxa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #9 : 04.11.05 - klo:13.27 »
Lainaus
Minkälaisilla komennoilla kotihakemistoon ladattu opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb asennetaan oikeaoppisesti?

Lainaus
cd
sudo dpkg -i opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb


eka komento siirtyy kotihakemistoon (jollei jo ole siellä)
toka asentaa paketin

Jep, asensin Operan em. ohjeilla, ja asennus meni läpi ilman herjoja. Mutta ei lähde opera käyntiin. Käynnistyskomentona näyttäis olevan opera %u. Onko se oikein? Missä hakemistossa ja minkä niminen tuo Operan käynnistin oikein on?

Ubuntu Linux / WinXP
AMD Duron 1,2 GHz / 768 Mt RAM
NVIDIA GeForce2 Ti

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #10 : 04.11.05 - klo:15.03 »
Lainaus
Minkälaisilla komennoilla kotihakemistoon ladattu opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb asennetaan oikeaoppisesti?

Lainaus
cd
sudo dpkg -i opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb


eka komento siirtyy kotihakemistoon (jollei jo ole siellä)
toka asentaa paketin

Jep, asensin Operan em. ohjeilla, ja asennus meni läpi ilman herjoja. Mutta ei lähde opera käyntiin. Käynnistyskomentona näyttäis olevan opera %u. Onko se oikein? Missä hakemistossa ja minkä niminen tuo Operan käynnistin oikein on?


Avaa terminaali ja komenna:

which opera

tämä näyttää missä opera komento (joka itseasiassa on scripti, joka muiden puuhien lisäksi käynnistää varsinaisen selainohjelman ) sijaitsee.

Samassa terminaalissa komenna:

opera

ja kerro mahdolliset virheilmoitukset. Näistä voidaan sitten arvailla miksi ohjelma ei käynnisty.


lexxa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Missä luuraa Operan käynnistin?
« Vastaus #11 : 04.11.05 - klo:20.31 »
Lainaus
Minkälaisilla komennoilla kotihakemistoon ladattu opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb asennetaan oikeaoppisesti?

Lainaus
cd
sudo dpkg -i opera_8.50-20050916.6-shared-qt_en_etch_i386.deb


eka komento siirtyy kotihakemistoon (jollei jo ole siellä)
toka asentaa paketin

Jep, asensin Operan em. ohjeilla, ja asennus meni läpi ilman herjoja. Mutta ei lähde opera käyntiin. Käynnistyskomentona näyttäis olevan opera %u. Onko se oikein? Missä hakemistossa ja minkä niminen tuo Operan käynnistin oikein on?


Avaa terminaali ja komenna:

which opera

tämä näyttää missä opera komento (joka itseasiassa on scripti, joka muiden puuhien lisäksi käynnistää varsinaisen selainohjelman ) sijaitsee.

Samassa terminaalissa komenna:

opera

ja kerro mahdolliset virheilmoitukset. Näistä voidaan sitten arvailla miksi ohjelma ei käynnisty.



leif@desktop:~ $ which opera
/usr/bin/opera
leif@desktop:~ $ opera
Muistialueen ylitys
leif@desktop:~ $ /usr/bin/opera
Muistialueen ylitys
leif@desktop:~ $

Ubuntu Linux / WinXP
AMD Duron 1,2 GHz / 768 Mt RAM
NVIDIA GeForce2 Ti