Kirjoittaja Aihe: Firestarteria ei löydy enää.  (Luettu 1720 kertaa)

mango

• Käyttäjä
    • Profiili
Firestarteria ei löydy enää.
« : 12.12.06 - klo:02.10 »
Käytössäni on Ubuntu 6.06 LTS, jonka jouduin juuri asentamaan uusiksi. Ennen uudelleenasennusta kaikki oli hyvin ja Firestarter toimi moitteettomasti. Nyt uudelleenasennuksen ja päivityksen (päivitin 5.10->6.06 LTS, koska minulla  sattuu olemaan 5.10 cd:llä) jälkeen kun koitan normaalisti hakea firestarteria sudo apt-get install firestarter, sanoo pääte: E: Pakettia firestarter ei löytynyt.

Mistä tämä voi johtua ja miten sen voisi korjata, en ole muuttanut /etc/atp/sources.list-tiedostoa niinkuin en muuttanut edelliselläkään kerralla kun Firestarter suostui kiltisti asentumaan. Olen aika uusi Ubuntun ja ylipäätään GNU/Linuxin käyttäjä, joten en itse osaa keksiä ongelmaani syytä tai ratkaisua. Siksi olisin kiitollinen jos joku osaisi avustaa minua ongelmani kanssa.

Kiitos.

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Firestarteria ei löydy enää.
« Vastaus #1 : 12.12.06 - klo:09.43 »
Mistä tämä voi johtua ja miten sen voisi korjata, en ole muuttanut /etc/atp/sources.list-tiedostoa
Juuri siitä se voi johtua että et ole muuttanut ko. tiedostoa (ja johtuukin). :)
Katso ohje tuolta: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7131#msg51058 (älä hämäänny ketjun otsikosta)
Lue ohje huolellisesti, samoin myös ohjeen lopusta löytyvien linkkien ohjeet.

Eli Firestarter on Ubuntu:n universe-pakettivarastossa, ja se varasto ei oletuksena ole käytössä.

Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

mango

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Firestarteria ei löydy enää.
« Vastaus #2 : 12.12.06 - klo:10.04 »
Juu, olinkin just tulossa laittamaan, että kun vaihdoin ton sources.list-tiedoston sisällön suomalaisiin sijainteihin, firestarter löytyi. Kiitos silti!  :)