Kirjoittaja Aihe: Osiointiongelma  (Luettu 1848 kertaa)

Palokarki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Osiointiongelma
« : 07.12.06 - klo:20.02 »
Koneellani on ennestään Win XP Home, joka on jaettu C- ja D-asemiin. Mitä vaihtoehtoa pitäisi asennuksessa käyttää levytilan valmistelu-kohdassa, että D-partitio säilyisi täysin koskemattomana ja C:ltä lohkaistaisiin osa Ubuntun käyttöön? Eli voiko tuon pienennettävän partition itse valita? Olenko ymmärtänyt oikein, että liukusäätimen asettaminen esim. 70% jättää silloin Windowsin käyttöön tuon 70%.

Tämä on ensimmäinen kerta käyttiksen asennuksessa, joten yrittäkää ymmärtää  :o


Palokarki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Osiointiongelma
« Vastaus #2 : 10.12.06 - klo:13.11 »
Kiitti vaivannäöstä  :)

Löytyihän noista jotain uutta tietoa, varsinkin ensimmäisestä ja viimeisestä linkistä. Ostin koneen 3 kk sitten ja sen mukana ei tullut ollenkaan boottaavaa asennuslevykettä. Tein järjestelmän palautuslevykkeen itse ohjatun toiminnon avulla, mutta en ole varma, pystyykö sillä korjaamaan pieleen menneen osioinnin aiheuttamaa tietojen katoamista. Taidan varmuuden vuoksi yrittää hankkia sen boottaavan levykkeen ennen Ubuntun asennusta.

"Jos jokin voi mennä pieleen, se myös takuuvarmasti menee"

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: Osiointiongelma
« Vastaus #3 : 10.12.06 - klo:13.44 »
Kiitti vaivannäöstä  :)

Löytyihän noista jotain uutta tietoa, varsinkin ensimmäisestä ja viimeisestä linkistä. Ostin koneen 3 kk sitten ja sen mukana ei tullut ollenkaan boottaavaa asennuslevykettä. Tein järjestelmän palautuslevykkeen itse ohjatun toiminnon avulla, mutta en ole varma, pystyykö sillä korjaamaan pieleen menneen osioinnin aiheuttamaa tietojen katoamista. Taidan varmuuden vuoksi yrittää hankkia sen boottaavan levykkeen ennen Ubuntun asennusta.

"Jos jokin voi mennä pieleen, se myös takuuvarmasti menee"
XP:ssä ei enää ole "boottilevykettä" vaan "bootticd" eli XP asennus cd:n avulla tehdään kaikki tarvittavat järjestelmänhallintatoiminnot.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

Palokarki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Osiointiongelma
« Vastaus #4 : 12.12.06 - klo:00.32 »
Tarkoitin levykkeellä asennus-CD:tä  ::) Koneen mukana vain ei tullut sitäkään. Hieman on välillä termit ja nimikkeet hakusessa :P