Mulla taas tuottaa onkelmaa steamin käynnistys. Millä komennolla mä käynnistän steamin. Se on siellä oletuskansiossa eli home/.wine/programfiles/steam.
kiitos:)
Jeps, eli menet kansioon /home/käyttäjänimi/.wine/drive_c/Program Files/Steam komennolla:
cd /home/kayttajanimi/.wine/drive_c/Program\ Files/Steam
Steam käynnistetään sitten:
wine Steam.exe
Minulla piti nimenomaan mennä ensin tuohon kansioon ja sitten komentaa tuo wine Steam.exe, muuten se lataus jumittaa siihen 26%
Voisinkin pistää tähän pienen asennusohjeen miten asensin steamin ja half-life 2:n. Jos tästä olisi jotain apua. Ohje on koottu täältä foorumin eri keskusteluista.
Steamin asennus:1. Asenna wine ja winetools linkin ohjeiden mukaan:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3334.0Ainoana erona muistaakseen ohjeeseen nähden oli se että asensin uusimman winetoolsin. Myös winekin on 0.9.28 versio.
2. Muista asentaa tahoma.ttf fontti ~/.wine/drive_c/windows/fonts kansioon.
3. Käynnistä winetools wt komennolla ja mene "Install tested software'en" ja asenna word97, muistaakseeni steam tarvitsi tätä ja se huomauttaa siitä asennuksen alussa jos sitä ei ole.
4. Etsi "Install tested software'sta" Games ja sieltä steam. Asenna steam. Itsellä se jumittui 99% jolloin suljin tämän asennuksen ja sen jälkeen se pääsi eteenpäin.
5. Kun sinun pitää kirjautua niin et pysty ehkä kirjoittamaan siihen kirjautumis kohtaan. Jos pystyt niin hyvä, mutta itse en pystynyt. Noh, kopioi oma tunnuksesi johonkin ja pastea se siihen käyttäjänimen kohtaan. Sen jälkeen paina tabia ja kirjoita myös salasanasi.
Näin ainakin itselläni tämä onnistui.
Half-life 2:n & Counter-Strike: Sourcen asennus:1. Kun steam on käynnissä niin laitat vain half-life 2:n ja counter-strike: sourcen latautumaan. Lataus kestää pitkään!!
2. Kun pelaat peliä niin säädä ensin asetukset kohdilleen (resoluutiot yms.). Sen jälkeen vain pelaamaan! Alkuvideo ei toiminut itselläni jossa se sinitakkinen äijä puhui gordon freemanille, mutta kun video loppui niin johan kuva tuli! Alussa peli voi pätkiä ja tiltata. Käynnistä vain peli uudelleen jos se tilttaa ja sitten pelaamaan. Itselläni peli tilttasi alussa vain kerran.
3. Hyviä pelihetkiä.
Huom! Älä asennuksen aikana yritä asentaa sitä cd:ltä. Itse kokeilin josko se olisi asentunut cd:n kautta samalla kuin se lataa steamilla hl2:ta. Noh, kun käynnistin cd:ltä asennuksen niin steam sulkeutui.
Huom! Asenna se steamin kautta. Itselläni ei onnitunut kun yritin asentaa sitä cd:n kautta.
Huom! piilota steam painamalla x painiketta (sieltä oikeasta ylänurkasta). ÄLÄ PAINA - painaketta piilottaaksesi steamia. Se vain sulkee steamin. Tämä ei ole tarkoitus vaan se on bugi.
Itsellä cs:s lataa para'aikaa. Eli kohta pääsen testaamaan myös cs sourcea
Vielä kun keksittäisiin keino jolloin steam käynnistyisi käynnistyksen yhteydessä.
EDIT: Jooh, ei näytä source toimivan. Half-life 2 kylläkin toimii ongelmitta, mutta source ei. Yritän käynnistää peliä niin se vain lataa vähän aikaa jossa lukee "Preparing to launch counter-strike source..." ja sen jälkeen sammuu eikä mitään tapahdu. Katsotaan jos se jossain vaiheessa saisi toimimaan.
Oletteko te saaneet half-life2:sta tai cs: sourcea toimimaan?