Kirjoittaja Aihe: asennus ongelma  (Luettu 2757 kertaa)

adreiska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
asennus ongelma
« : 03.12.06 - klo:10.25 »
tää saattaa olla jo jossakin päin foorumia mutta en löytänyt ainakaan tähän sopivia ratkaisuja...olen koittanut asentaa ubuntua mandrivaa susea gentoota pclinuxos mepis knoppix mut en onnistu, wintoosaa en ole koittanut enkä koitakaan. pöytäkoneeseen asus emo, athlon prossu 2800+, ja 1024mt ddr1 olen sen siihen kerran jo saanut ubuntun, mutta on yksi kova levy(160gb seagate barracuda) minkä lisäyksen jälkeen alkoi ongelmat. ei asennu enään jää joko ext tiedosto järjestelmän luomisessa jumiin ja text asennus pakettien kopioinnissa.. olen otanut tuon 160gb levyn pois mutta ei auta samat ongelmat jatkuvat. koneessa on IDE 3x300gb seagate barracuda ja 2x300gb seagate barracuda sata. ei asennu mihinkään levyistä. en keksi mikä on ongelmana ja siksi tänne siitä kysymystä. kannettavaani ubuntu asentui hyvin ja on toiminu hyvin:)
kiitokset jo etukäteen kaikille..

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #1 : 03.12.06 - klo:10.51 »
Tuleeko jotain virheilmoituksia?
alias vililikku

adreiska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #2 : 03.12.06 - klo:10.58 »
ei tule mitään virhe ilmoituksia asennus vaan jää jumiin. eikä lähde eteneen vaikka kuinka odottaisi.. olen miettinyt olisko emolevyssä tai biosissa jotain ongelmia, mut mistähän sen sais selvitettyä?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #3 : 03.12.06 - klo:11.02 »
Lataa Alternate asennus-cd, sillä asennus todennäköisesti onnistuu. http://ftp.funet.fi/pub/Linux/INSTALL/Ubuntu/releases/6.10/ubuntu-6.10-alternate-i386.iso
alias vililikku

adreiska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #4 : 03.12.06 - klo:11.36 »
voi olla että tuolla saan asennettua mutta, jää vain mietityttään mikä koneessa on vikana. ja koska haluan myös susen ja sekään ei nyt asennu niin ongelma jää vielä ratkaisematta. olen kyllä ajatellut vaihtaa. amd sisustan pentiumiin, se kaiketi viimeistään auttaa..

hpne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #5 : 03.12.06 - klo:12.50 »
Itselläin on kolme konetta, joissa kaikissa amd:n prossu ja kaikkiin on ubuntu /kubuntu /xubuntu asentunut mukisematta graafisella asennusohjelmalla.  Ja kaikki muutkin testailemani linux-distrot, ei sen puoleen. Eli en välttämättä lähtisi hakemaan ongelmaa amd-puolelta.

adreiska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #6 : 03.12.06 - klo:14.33 »
jep tuskin se johtuukaan amd:stä, mut muuten olen kyl ajatellut vaihtaa ja kaiketi jos ongelma on emossa niin kyllähän se ongelma siinä samalla vois kadota..
on kyl erikoista ettei mikään asennu kokonaan..

rtx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #7 : 03.12.06 - klo:18.11 »
vähän vaikuttas bios tai siltaus ongelmalta...patat toimii samassa piuhassa usein fiksummin cable select tilassa ...sata levyt toimii periaatteessa ok omissa väylissään mutta siirtonopeus voi tehdä tepposet...150/300...siltauspistokkeet kannattaa tarkistaa...löytyykö levyt biosista?ja missä järjestyksessä?voi olla levyvika, kaapelivika,vanha bios,poweri hyytyy...vaihtoehtoja löytyy...amd vs intel ei mitään väliä...molemmat tuettu vaikka kovon vaihtaa koneesta toiseen...ati vs nvidia joutuu säätämään...

Kirini

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 160
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #8 : 07.12.06 - klo:11.09 »
onko järjestelmään onnistunut wintoosan asennus, minulla oli winkuintiaanin asennuksen kanssa saman kataisia ongelmia. vika löytyi muistista. kun vaihdoin muisti kamman niin asennus meni ok. Viallinen muisti kampa välillä päästi melko pitkällekkin asennuksen, mutta lopulta aina jossain vaiheessa tökkäsi.

Kubuntu 6.10, P4,512mb(sdram),60gb+20gb,gforce fx5200,twinhanDVT alpha(usb)...

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Re: asennus ongelma
« Vastaus #9 : 07.12.06 - klo:23.17 »
Muistin tarkistukseen löytyy työkalu ainakin 6.06 LTS Ubuntun/Kubuntun/Xubuntun Live-levyltä, oliko se nyt bootissa F6:n (muut optiot) takaa: Memory test. Sitä kun pyörittää pari tuntia, niin erottuu jyvät akanoista. Eli jos error count on jotain muuta kuin nollaa, puhumattakaan, että se kasvaa koko ajan, on vika joko muistikammoissa tai emolevyn muistiväylässä. Sitä, kummasta on kyse, ei saa testattua kuin vaihtamalla muistikampaa (helpompi) tai emolevyä (yleensä paljon hankalampaa).

T: Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS