Kirjoittaja Aihe: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan  (Luettu 5061 kertaa)

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Olen täys-aloittelija Linuxissa. Mulla on Ubuntu 6.10 Edgy. Netti-yhteyteni on Baana laajakaista (modeemilla).

Olen tehnyt 100% tarkasti seuraavan ohjeen mukaan: https://help.ubuntu.com/community/ADSLPPPoE, mutta en pääse vieläkään nettiin. Messages log näyttää tältä ohjeiden mukaan etenemisen jälkeen: http://www.peteliuz.net/pppoe_prosessi/log_messages.png

Eli modeemi on "hang up" tilassa yms. Boottauskaan ei auta eikä manuaalinen adsl-yhteyden päälle kytkeminen päätteessä ohjeiden mukaan.  Mitä tekisin? 

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #1 : 02.12.06 - klo:17.27 »
Onko sinulla sisäinen ADSL -modeemi?
alias vililikku

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #2 : 02.12.06 - klo:18.17 »
Oikeudet tuohon messages.log tiedostoon puuttuvat.

« Viimeksi muokattu: 02.12.06 - klo:18.19 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #3 : 03.12.06 - klo:09.03 »
Onko sinulla sisäinen ADSL -modeemi?

Mulla on VDSL -modeemi ja Ethernet verkkokortti. Modeemista menee seinään puhelinpistoke (<- taitaa olla itsestäänselvyys, heh! :)
« Viimeksi muokattu: 03.12.06 - klo:09.05 kirjoittanut peteliuz »

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #4 : 03.12.06 - klo:09.08 »
Oikeudet tuohon messages.log tiedostoon puuttuvat.



No nyt pääseet katselemaan tuota tiedostoa :) Tässä linkki koko pppoe-asennusvaiheiden tarkastelemiseen: http://www.peteliuz.net/pppoe_prosessi
« Viimeksi muokattu: 03.12.06 - klo:09.12 kirjoittanut peteliuz »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #5 : 03.12.06 - klo:10.56 »
Eipä ole oikeuksia noihin tiedostoihin vieläkään.
alias vililikku

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #6 : 03.12.06 - klo:13.06 »
Eipä ole oikeuksia noihin tiedostoihin vieläkään.

Kyllä on. Ainakin mie pääsen niihin nyt käsiksi. En päässyt itsekään niihin ennen käsiksi. Kannattaa varmuuden vuoksi laittaa selaimesta "refresh". F5:sta painamalla pääsee helpoimmalla :)

Mutta jos muut ei vieläkään jostain kumman syystä pääse noita tiedostoja katselemaan niin mikä ois järkevin ja nopein tapa laittaa esim. messages login tekstit näkyville foorumille. Voiko niitä log-tekstejä tallentaa linuxissa jollain tavalla?
« Viimeksi muokattu: 03.12.06 - klo:13.11 kirjoittanut peteliuz »

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #7 : 03.12.06 - klo:13.49 »

Olen tehnyt 100% tarkasti seuraavan ohjeen mukaan: https://help.ubuntu.com/community/ADSLPPPoE, mutta en pääse vieläkään nettiin.

Minkäslainen liittymä? Yleisimmät toimivat suoraan HDCP:llä, ja silloin EI saa PPPoE- astuksiin saa koskea...

Hig

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #8 : 03.12.06 - klo:14.01 »

Olen tehnyt 100% tarkasti seuraavan ohjeen mukaan: https://help.ubuntu.com/community/ADSLPPPoE, mutta en pääse vieläkään nettiin.

Minkäslainen liittymä? Yleisimmät toimivat suoraan HDCP:llä, ja silloin EI saa PPPoE- astuksiin saa koskea...

Hig

Yhteyteni muodostuu nettiin PPPoe-clientin avulla. Mun pitää kirjautua Windowsissa joka kerta ko. client ohjelmaan jotta  pääsen nettiin. Soitin Baana laajakaista-tukeen tässä hiljattain ja ne sano, että se DCHP (vai mikä se nyt olikaan) ei tässä tapauksessa toimi vaan mun pitää operoida Linuxissakin tuolla PPPoe:llä niinkuin Windowsissakin.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #9 : 03.12.06 - klo:16.43 »
 Nuo sisäiset ADSL laitteet on niin harvinaisia, että auttajiakaan ei näköjään tahdo löytyä.

Minä en noista mitään tiedä, muttta hae foorumilta hakusanalla pppoe. Löyty esim. tällanen.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=218.0





Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #10 : 03.12.06 - klo:16.50 »
Nuo sisäiset ADSL laitteet on niin harvinaisia, että auttajiakaan ei näköjään tahdo löytyä.

Minä en noista mitään tiedä, muttta hae foorumilta hakusanalla pppoe. Löyty esim. tällanen.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=218.0


No arvaappa kuinka monesti olen jo lukenut kaikki mahdolliset ppoe-jutut täältä haku-toiminnon avulla. Kyllä kai täällä nyt joku osaa auttaa.

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #11 : 03.12.06 - klo:21.02 »
[ Kyllä kai täällä nyt joku osaa auttaa.

Kerro nyt vaan se modeemisi merkki ja malli ensiksi. Auttaisi noita tietäjiä.

Hig

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #12 : 03.12.06 - klo:22.13 »
[ Kyllä kai täällä nyt joku osaa auttaa.

Kerro nyt vaan se modeemisi merkki ja malli ensiksi. Auttaisi noita tietäjiä.

Hig

Enpä viitsi toistaa modeemin mallia, jonka olen jo aiemmin tässä threadissa maininnut. Modeemin Merkki on Cisco 757 RLE.

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #13 : 03.12.06 - klo:22.41 »
Enpä viitsi toistaa modeemin mallia, jonka olen jo aiemmin tässä threadissa maininnut. Modeemin Merkki on Cisco 757 RLE.
Offtopicina, eikös se Merkki ole Cisco ja malli 757 RLE.

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #14 : 04.12.06 - klo:01.11 »
Voi että ihminen osaa olla pöljä, tarkoitan siis itseäni. Tämä netti-yhteys-ongelmani johtuikin yksinkertaisesti siitä, että olin syöttänyt joka kerta väärän salasanan siihen sudo pppoeconf wizardiin, höh! :) Nyt toimii netti Ubuntussa ja lupaavalta näyttää. Seilailen tällä hetkelläkin netissä Ubuntulla! :)

Toivottavasti kaikki sujuu jatkossakin hyvin netti-yhteyden osalta. MAHTAVAA!!! Kiitoksia avusta kaikille! :)

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #15 : 04.12.06 - klo:07.46 »
Voi että ihminen osaa olla pöljä, tarkoitan siis itseäni. Tämä netti-yhteys-ongelmani johtuikin yksinkertaisesti siitä, että olin syöttänyt joka kerta väärän salasanan siihen sudo pppoeconf wizardiin, höh! :) Nyt toimii netti Ubuntussa ja lupaavalta näyttää. Seilailen tällä hetkelläkin netissä Ubuntulla! :)

Toivottavasti kaikki sujuu jatkossakin hyvin netti-yhteyden osalta. MAHTAVAA!!! Kiitoksia avusta kaikille! :)
hehe  ;D :D ;)
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

Rolf_Moberg

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Re: En pääse nettiin vaikka etenin pppoe -ohjeiden mukaan
« Vastaus #16 : 04.12.06 - klo:16.16 »
Voi että ihminen osaa olla pöljä, tarkoitan siis itseäni. Tämä netti-yhteys-ongelmani johtuikin yksinkertaisesti siitä, että olin syöttänyt joka kerta väärän salasanan siihen sudo pppoeconf wizardiin, höh! :) Nyt toimii netti Ubuntussa ja lupaavalta näyttää. Seilailen tällä hetkelläkin netissä Ubuntulla! :)

Hyvä että nyt toimii. Olepa jatkossa tarkkana, ettei käy kuten mulle kävi. Menin sorkkimaan valmiin systeemin verkkoasetuksia ja siinä yhteydessä hukkasin hostnamen. Sen jälkeen olikin aika vaikea korjata tilanne. Sudo ei toiminut, joten en voinut tehdä mitään.

Kunnes Upojaakontien nörttiopistosta tuli vihje, että single user modeen bootti ja sitten hostname koneelle:)

Rolf