Kirjoittaja Aihe: Mikä versio Linuxista mun kannattais hommata tarpeitani ajatellen?  (Luettu 5921 kertaa)

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Windowsin tiedostojen hallinta (vastaa Ubuntun Nautilusta) takkuilee edelleen, kuinkas muutenkaan. Oisko teillä antaa jotain vinkkiä mitä voisin tehdä tämän ongelman kanssa?

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili

Eihän Windowsin (XP:n ainakaan) eheytys kokoa tiedostoja (sirpaleineen) levyn alkuosaan. Ainakaan täysin. Eli onhan sen osion koon pienennyksen osattava siirtää tiedostoja ja niiden sirpaleita levyn alkupuolelle. Osiointi on "fyysinen" ts. esimerkiksi levyn alkuosa jää windowsille ja loppuosa ubuntulle, eivätkä nämä voi mennä ristiin...

Itse olen luullut, että sen etukäteen tehtävän defraggauksen tarkoitus on nopeuttaa osioin koon muuttamista ja toisaalta siinä windows itse huomaisi mahdolliset virheet tilanvarauksissa.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Windowsin tiedostojen hallinta (vastaa Ubuntun Nautilusta) takkuilee edelleen, kuinkas muutenkaan. Oisko teillä antaa jotain vinkkiä mitä voisin tehdä tämän ongelman kanssa?
Voisit aloittaa ajamalla kaikki Windowsin levyntarkistukset, Scandiskit, eheytykset sun muut. Jos ei auta, tee Windowsille korjausasennus.
Tai sitten ihan puhtaalta pöydältä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

peteliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Windowsin tiedostojen hallinta (vastaa Ubuntun Nautilusta) takkuilee edelleen, kuinkas muutenkaan. Oisko teillä antaa jotain vinkkiä mitä voisin tehdä tämän ongelman kanssa?
Voisit aloittaa ajamalla kaikki Windowsin levyntarkistukset, Scandiskit, eheytykset sun muut. Jos ei auta, tee Windowsille korjausasennus.
Tai sitten ihan puhtaalta pöydältä.

Olen jo tehnyt scandiskit, eheytykset yms eikä auttanut. Mainitsin tästä muistaakseni jo aikaisemmin tässä threadissa. Tuli itselläkin mieleen, etä voisin kokeilla Wintoosan asennuslevyn kautta systeemin korjaamista. Toivottavasti korjaaminen ei hävitä tietoja. No, eipä mulla ole C:llä kuin softat jotka voi kyllä asentaa uudestaan jos joudun asentamaan koko wintoosan uudestaan. Kaikki muu tärkeä on sekä toisilla osioilla että cd-levyillä jne. Jos ei auta korjaaminen niin pitää asentaa tuo murheenkryyni uudestaan sitten ihan puhtaalta pöydältä *syvä huokaus*

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Jos ei auta korjaaminen niin pitää asentaa tuo murheenkryyni uudestaan sitten ihan puhtaalta pöydältä *syvä huokaus*

Eikös se vaan tee hyvää Windowsille... Poistuu suurin osa roskista ja virheistä. Tietty on monta megaa päivityksiä edessä.