Kirjoittaja Aihe: Foorumi & Lynx ja Links  (Luettu 2041 kertaa)

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Foorumi & Lynx ja Links
« : 01.12.06 - klo:12.08 »
On tässä tullut mietittyä, että onkohan mitään linuxfoorumeita jotka olisivat suunniteltu siten, että ne toimisivat erinomaisesti myös tekstiselaimilla? Koetin juuri tätä ubuntun foorumia linksillä, ja navigointi sivulla oli sanalla sanoen hanurista. Ja ei, en tarkoita nyt tässä sitä soitinta ;)

Tuli tälläistä pohdittua, että tälläisetkin informatiiviset, asiasisältöiset foorumit olisi kyllä parempia mikäli jostain saisi valittua myös "vain tekstiversio" -moodin. Mikäli jostain täältä saa valittua "tekstiversion", niin pahoittelen, olen vain puusilmä, sillä en ole sattunut huomaamaan ainakaan.

Mitä olette muut mieltä, pitäisikö tälläisiä foorumeita olla myös links/lynx kokoonpanoilla toimivina, sellaisille joita kiinostaa keskustella itse aiheesta ilman graafisia selainhärpäkkeitä?

Ja sitten vielä sellaista, että käytättekö koskaan linksiä tai lynxiä?

T.M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 172
    • Profiili
Re: Foorumi & Lynx ja Links
« Vastaus #1 : 01.12.06 - klo:13.01 »
Itse käännettyä elinks:ä käytän paljonkin varsinkin duunissa. Muistaakseni en saanut ubuntun omaa linksiä toimimaan hiiren kanssa tarpeeksi hyvin ja muistaakseni käänsin tähän myös jonkinasteisen javascript-tuen mukaan.

Välillä sattuu ikäviä töppäyksiä foorumeilla kun ei nää hymiöitä joten tulee vastattua turhan tosissaan johonkin läppään :)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4178
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Re: Foorumi & Lynx ja Links
« Vastaus #2 : 01.12.06 - klo:13.28 »
Ja sitten vielä sellaista, että käytättekö koskaan linksiä tai lynxiä?
En minä noita käytä, koska Elinks tosiaan on keksitty, sitä käytän jonkin verran.
Sillä pystyy esim. tätä foorumia lukemaan oikein hyvin.
Elinks asuu Ubuntun universe-varastossa
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install elinks
Kyllä minulla toimii hiiri ihan OK myös Ubuntun Elinksillä, liekö sitten hiiressä eroja tms?
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Re: Foorumi & Lynx ja Links
« Vastaus #3 : 01.12.06 - klo:20.37 »
itse käytän links2:ta silloin tällöin, mutta eipä tuollakaan foorumit ole herkkua. Grafiikkatilassa toimii ihan hyvin.
42