Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Tässäpä aluksi kuvakaappaukset. Office.png kuvassa fontit näkyvät normaalisti. Kone on Atin Mach64 näytönohjaimella ja putki näytöllä. Office2.png on toisella koneella jossa fontti ongelma on. Tässä koneessa on GeForce 6600 ja Hyundai ImageQuest L91A lcd näyttö. Eli fontit ei näy tasaisesti vaan tolleen repeillen.
Olen räplännyt fontfonfigia ja gnomesta kirjasinlajitsta eri asetuksia mutta ei vaan korjaudu. Sama ongelma esiintyy myös muissa ohjelmissa esim Firefoxissa. Aluksi kaikki fontit oli OK Firefoxissa ja muualla. Sitten asensin Microsoft fontit ja ajoin fc-cache -f -v niin kaikki fontit muuttui tollasiks.
Kummasakin on Microsoftin fontit asennettuna. Mutta vera fontitkin näkyy huonosti.
Lainaus käyttäjältä: Latee - 03.12.06 - klo:18.52Kummasakin on Microsoftin fontit asennettuna. Mutta vera fontitkin näkyy huonosti.Mulla on samaa vikaa. Olen pitäny sitä OO2:n ominaisuutena.
sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Section "Monitor" Identifier "L91A" HorizSync 31.0 - 80.0 VertRefresh 56.0 - 75.0 Option "DPMS"EndSection
Toimiiko se sama näyttö sitten siinä toisessa koneessa miten?