Kirjoittaja Aihe: Fedora + kubuntu  (Luettu 6982 kertaa)

samu84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Fedora + kubuntu
« : 28.11.06 - klo:19.02 »
Terve
Meinasin kokeilla tota uutta fedoraa kubuntun rinnalle (jos sekään tunnistaa tätä mun kovoa, fedora 5 ei tunnistanu).
Onko siinä mitään erityistä huomauttamisen arvoista kun asentaa kahta linuxia samalle koneelle, esim käynnistyslataajan tiimoilta?

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Fedora + kubuntu
« Vastaus #1 : 29.11.06 - klo:09.32 »
Noh, ensinnnäkin pitää varoa, kuten aina käyttöjärjestelmää muualle kuin tyhjään koneeseen asentaessa, että et vahingossa alusta tai muuten ylikirjoita mitään tärkeää sisältäviä osioita.

Se käynnistyslataaja kannattaa etukäteen päättää, että haluatko pitää sen Kubuntun vai Fedoran hallussa. Molemmista se toimii ihan hyvin, mutta kuitenkin. Valitse esimerkiksi se, jota käytät enemmän. Tai sitten voit vain antaa Fedoran asentaa omansa siihen mbr:ään ja sitten Fedoran kautta puukottaa sen kuntoon.

Fedora ei taida vielä (ehkä joskus?) osata havaita muita käyttöjärjestelmiä Windowsin lisäksi, joten Ubuntu -asennuksia ei automaattisesti Fedoran boottivalikkoon lisätä. Ne voi kuitenkin helposti laittaa itse.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

hpne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Fedora + kubuntu
« Vastaus #2 : 29.11.06 - klo:10.32 »
Nih, ainakin minulla ubuntu tuntuu tunnistavan nätisti kaikki mahdolliset käyttikset ja lisää ne automaattisesti buuttivalikkoonsa.