Kirjoittaja Aihe: Logitech dual optical hiiren peukalonappi  (Luettu 3728 kertaa)

samppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« : 30.10.05 - klo:18.33 »
Terve

miten ton peukalonapin saa confattua niin että sitä painamalla ikkuna menee alas?

Sapetsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #1 : 31.10.05 - klo:00.12 »
En nyt ihan täydellä varmuudella osaa sanoa toimiiko mutta:

Ohjeistusta logitechin hiiren asentamiseen löytyy http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=65471 (olin postannut tuon myös tänne aiemmin http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=166 )

Soveltaen tuota ubuntuforumsin ohjetta, tarkalleen kohtaa "Section 2: Side buttons and Nautilus", luulen että onnistuisi. Tuossa määritellään Alt+Left (joka on pikanäppäin yhdistelmä back toiminnolle) hiiren nappiin. Koita korvata se pikanäppäin yhdistelmällä joka pienentää ikkunan. Hieman soveltamista ja kokeilemista mutta pitäisi kai toimia, kuvittelisin. Ilmoittele miten edistyy :)
New is now and will never be the same again...

JPK1990

  • Vieras
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #2 : 31.10.05 - klo:01.41 »
jee kiitos linkeistä nyt toimii mx-1000 niinkuin pitääkin

JPK1990

  • Vieras
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #3 : 31.10.05 - klo:01.47 »
tai melken ns. vaakarulla ei toimi

JPK1990

  • Vieras
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #4 : 31.10.05 - klo:21.21 »
kenelläkään laser mx 1000?
tein tuolta forumilta saamieni ohjeiden mukaan mutta sivuttais rullaus ei toimi.
mitä pitäisi korjata?
entäs jos laitteen paikkaa vaihtaa toiseen usb liittimeen miten käy?

Sapetsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #5 : 31.10.05 - klo:21.55 »
kenelläkään laser mx 1000?
tein tuolta forumilta saamieni ohjeiden mukaan mutta sivuttais rullaus ei toimi.
mitä pitäisi korjata?

Muistaisin nähneeni jossain mainintaa että muillakin ollut ongelmaa tuon sivuttais rullauksen kanssa. Itsellä kun on mx510 niin en osaa tarkemmin sanoa sivuttaisesta rullauksesta, mutta koitappa katsoa xev:llä näkyykö sivuttais rullaus omana napin painamisena vaiko onko se sama kuin normaali rullaus (ks. edellä mainittua ohjetta nappien selvittämisestä..)
Jos sivuttainen rullaaminen näkyy omana napin painalluksena, luulisin että siihen voi kytkeä minkä tahansa toiminnon samaan tapaan kuin normaalille rullalle .xbindkeysrc tiedoston kautta.
New is now and will never be the same again...

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #6 : 01.11.05 - klo:08.45 »

On ollut mielessä itselläkin hankkia tuollainen hiiri, missä on "extra nappeja". Tarkoitus olisi hyödyntää niitä mm. peleissä.
Eli toimiiko niin, että voit assignoida toimintoja peleissä hiiren kaikkin nappeihin / rulliin ? Itse lähinnä kiinnostaa toiminta Unreal Tournament (ut99) pelissä ...


JPK1990

  • Vieras
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #7 : 09.11.05 - klo:16.33 »
aivan sivuttaisrullan ja pystyrullan napit näkyvät samoina tapahtumina!

JPK1990

  • Vieras
Re: Logitech dual optical hiiren peukalonappi
« Vastaus #8 : 09.11.05 - klo:16.49 »
Siinä forumilla se oli pistänyt napukoiden määräksi 12 vaikka tassä on vain kymmenen ellei ne oo jotain
esim. paristo tietoa välittäviä tai jotain.
Mutta vaikuttaisikohan toi .Xmodmap tiedosto siihen.
Kun reboottasin xorg.conf tiedoston muokkauksen jälkeen se halusi ladata .Xmodmap tiedoston elikkä jos mun tarttee niin miten mä voin ladata sen uudestaan.

Koodia: [Valitse]
Lets install "xvkbd" and "xbindkeys":Mitä nää on?
En ole varma että menikö näitten asennus ja säätely oikein mutta joku jolla oli laser mx1000 kertoi että tää toimii ilmankin niitä.