Kirjoittaja Aihe: breezy->dapper ja 192mb muistia (ei ongelmia, vain utelu...)  (Luettu 1959 kertaa)

wolfie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Kokeilenpa kysellä kokemuksia (eli ei ongelmaa siis) muiltakin.
Vanhassa läppärissäni on 192mb muistia, eikä siihen enempää saakaan. Yritin dapperia koneeseen, ja jumittui aina. (muistia kun pitäisi olla 256mb). Kylmästi breezy koneeseen ja päivitys dapperiin ja hyvin toimii. Mielenkiintoista sinällään, että dapper sitten kuitenkin kukkuu ok tuollakin muistimäärällä.
Eli kysymys: Oletteko tehnyt itse vastaaviä mopokone asennuksia ja onko ollut millaisia kokemuksia?

Ja ylläri sinällään, että unohdin tarkemmat tiedot koneesta  ::)
Toshiba Portege 3440CT
CPU 500MHz P3 Intel
Mem 192Mb
6 Gb disk
« Viimeksi muokattu: 24.11.06 - klo:20.09 kirjoittanut wolfie »
- Jos olo tuntuu hyvältä, ATK auttaa aina. -

petrus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Minulla on vastaava kone: kannettava IBM Thinkpad 600E, 400 MHz ja 192 MB muistia.

Gnomella pelaa siedettävästi, XFCE:llä hyvin ja Openboxilla loistavasti ;D

Niin ja Ubuntun versio siis Dapper.

isvard

  • Vieras
Yritit ilmeisesti desktop cd'ltä , empä tota mikskään ihmeeks laskis kun olen ite alternate cd'ltä rauhallisempiinkin koneisiin asentanut. yleensäkin kun noihin historik mallin vermeisiin asentelee niin alternate kannattaa ensin kokeilla ja sitten desktop ja kun sekään ei tietysti pelitä niin joko rautavika tai cd asema tahi itse cd on vaan polteltu johonkin muuhun kuin  muulla kun iso image muotoon, itse kun olen aloittelia näissä hommissa niin muistissa on esimerkiksi polttavassa asemassa sellanen vika että jätti loppu neljänneksen polttamatta ja lukeminenkin yleensä siinä takkus. Pasi vaihto uuteen päittäin eikä kyselly sen kummempia jotta vian laadusta en tie.

wolfie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Minulla on vastaava kone: kannettava IBM Thinkpad 600E, 400 MHz ja 192 MB muistia.

Gnomella pelaa siedettävästi, XFCE:llä hyvin ja Openboxilla loistavasti ;D

Niin ja Ubuntun versio siis Dapper.

Mulla itselläni nyt siis Dapper ja jostain syystä olen jymähtänyt KDE:n käyttöön, 3.5.5 tällä hetkellä. Blackbox:ia käyttelin yhteen väliin, mutta ei sitä aina jaksa säätää  ;) Laiska kun olen...
Breezyllä aikanaan tuppasi äänet katoamaan (poistui jossain välissä sekin vika päivitysten myötä) ja ainoa muu ongelma oikeastaan on ollut vanhan kovalevyn poksahtaminen.
T: Wolfie
- Jos olo tuntuu hyvältä, ATK auttaa aina. -

wolfie

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Yritit ilmeisesti desktop cd'ltä , empä tota mikskään ihmeeks laskis kun olen ite alternate cd'ltä rauhallisempiinkin koneisiin asentanut. yleensäkin kun noihin historik mallin vermeisiin asentelee niin alternate kannattaa ensin kokeilla ja sitten desktop ja kun sekään ei tietysti pelitä niin joko rautavika tai cd asema tahi itse cd on vaan polteltu johonkin muuhun kuin  muulla kun iso image muotoon, itse kun olen aloittelia näissä hommissa niin muistissa on esimerkiksi polttavassa asemassa sellanen vika että jätti loppu neljänneksen polttamatta ja lukeminenkin yleensä siinä takkus. Pasi vaihto uuteen päittäin eikä kyselly sen kummempia jotta vian laadusta en tie.

Jep, nimenomaan perus ubulevyltä asennus, ei alternatelta. Olisi luultavasti onnistunut alternatelta (tuolloin se ei vielä ollut tuttu) mutta kun asensin ensin breezyn, sitten update jonka jälkeen dapperiksi + apt-get install kubuntu-desktop ja kasa päivittelyä ja asentelua, niin tulos on ollut sen verran hyvä, että en ole viitsinyt tuota alternate-cd:tä kokeilla, mutta pidän mielessä, kiitos  :)
- Jos olo tuntuu hyvältä, ATK auttaa aina. -

isvard

  • Vieras
Ei tarvitse kiitä hänen, hän on hyvä vaan.