Kirjoittaja Aihe: Ubuntu asennettu käyttämään koko kovalevyä, Windows ei onnistu alustamaan  (Luettu 1702 kertaa)

ubuntu_rookie

• Käyttäjä
    • Profiili
Hei!

Olen asentanut Ubuntun 80 GB kovalevylle toisen kovalevyn rikkouduttua. Asennusvaiheessa Ubuntu alusti koko kovalevyn omalle tiedostojärjestelmälle. Nyt haluaisin asentaa tuolle samalle kovalevylle uudestaan Windowsin, mutta Windows ei suostu "lohkomaan" itselleen osaa kovalevyn kapasiteetista. Olen yrittänyt myös toisella Windows XP -koneella alustaa kokonaan tuota 80 GB kovalevyä, mutta Windows ei jostain syystä pysty formatoimaan sitä ollenkaan!

Mikä avuksi?

Kiitos etukäteen!

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Olen asentanut Ubuntun 80 GB kovalevylle toisen kovalevyn rikkouduttua. Asennusvaiheessa Ubuntu alusti koko kovalevyn omalle tiedostojärjestelmälle. Nyt haluaisin asentaa tuolle samalle kovalevylle uudestaan Windowsin, mutta Windows ei suostu "lohkomaan" itselleen osaa kovalevyn kapasiteetista.

tämä on sikäli luonnollista, koska windows on tarkoituksella täysin tietämätön linuxin tiedostojärjestelmistä.

Olen yrittänyt myös toisella Windows XP -koneella alustaa kokonaan tuota 80 GB kovalevyä, mutta Windows ei jostain syystä pysty formatoimaan sitä ollenkaan!

Mikä avuksi?

olisikohan kyse siitä, että osion tyyppi on väärä. ongelma ratkennee siten, että poistat olemassaolevan osion ja luot kiintolevylle uudet osiot haluamallasi tavalla. tosin jos aiot asentaa vielä ubuntunkin tuolle levylle, niin kannattanee jättää ubuntulle varattu tila osioimatta.
Janne

jualatal

• Käyttäjä
    • Profiili
Lataa täältä tämä http://qtparted.sourceforge.net/download.en.html ja polta se levylle ja osioi levysi niin kuin haluat.

Juha