Kirjoittaja Aihe: Smart Boot Manager ei käynnisty  (Luettu 1712 kertaa)

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Smart Boot Manager ei käynnisty
« : 16.11.06 - klo:18.08 »
Tällä palstaalla oli hienoja ohjeita siitä miten toimia jos tietokonetta ei saa boottaamaan CD-asemasta. Kiitos niistä.

Se toimii pää osin hyvin ja tässäkin tapauksessa testasin imagesta RAWRITE32-ohjelmalla tehdyn levykkeen ja hihkuin jo riemusta, että nyt se toimii ainakin.

Mutta mutta... Eipä toimikaan. Olin jo edellisenä iltana tapellut saman ongelman kanssa ja epäilin, että itse en jotain osaa tehdä oikein. Ehkä se pitää nytkin paikkansa. Siksi kysynkin skeneltä neuvoa.

Ongelma on se että kun yritän käynnistää ko. läppäriä tulee ilmoitus: SBMK Bad!.

Levyke on testattu uudemmalla läppärillä ja ohjelma käynnistyi ongelmitta.

Olisiko kyse siitä, että olen luonut levykkeen väärillä asetuksillä? Jos on niin, niin miten levykkeen kirjoitus asetukset pitää muuttaa.

Kone on:
Digital HiNote VP520. Tämä on jokseenkin sama läppäri kuin HP OmniBook 2000CS. (Todettakoon, että testasin tuotakin läppäriä ja siinä SBM toimi niin kuin pitikin.)

Tässä korppuasema pitää liittää LPT-porttiin silloin kun CD-asema on paikoillaan. DOS-bootti onnistuu moitteetta. Kokeilin myös vaihtaa CD-aseman tilalle korppuaseman ja bootata sitten. Sama virheilmoitus, eli kytkentä ei ole siihen syynä.

Mitä nyt neuvoksi?