Second Lifen luoneen Linden Labs-yhtiön neronleimaus oli antaa pelaajille vapaus ja velvollisuus oman hupinsa luomiseen. Second Lifen takana on ajatus, että siellä voi tehdä aivan mitä haluaa.
Paikka antaa pelaajille tarvittavat työkalut, kuten kolmiulotteisten esineiden luomiseen ja muunteluun tarkoitetun järjestelmän sekä erityisen ohjelmointikielen.
Pelin rajoitusten kuten painovoiman piirissä pelaajat voivat rakentaa mitä haluavat.
Seurauksena on tilkkutäkki, jossa avaruusalukset, yökerhot ja keskiaikaiset linnat sekoittuvat enemmän tai vähemmän sulassa sovussa.
Vapautta tärkeämpi tekijä Second Lifessa on kuitenkin raha. Paikalla on oma taloutensa, jonka ytimenä on Linden-valuutta. L-rahalla on todellinen arvo suhteessa tosimaailman dollariin, joten virtuaalisesti menestyvät rikastuu oikeasti.
Rahaa saa tietenkin tuottamalla esineitä tai palveluja muille pelaajille. Yllättäen Linden Labs ei omi pelaajien luomia esineitä. Jos pelaaja suunnittelee virtuaaliauton, hän omistaa kaikki oikeudet sen käyttöön ja myymiseen.
Jos rakentaminen ei kiinnosta, pelaaja voi hyödyntää esimerkiksi sosiaalisia taitojaan hääsuunnittelijana tai ravintolan sisäänheittäjänä.
Etusivu
http://www.secondlife.com/?u=3555c47a1b2a5aa5979af5ef20a92f3c Linux client täältä:
http://secondlife.com/community/linux-alpha.phpSinun tarvitsee tehdä ilmainen käyttäjätunnus täältä:
http://www.secondlife.com/join/?u=3555c47a1b2a5aa5979af5ef20a92f3c Asennusohje:
1. Lataa mainitsemani paketti ja pura se.
2.1 Nautiluksessa avaaminen: Kansiossa mihin purit paketin on secondlife niminen tiedosto, tuplaklikkaa sitä ja valitse run.
2.2 Terminaalissa avaaminen: Mene kansioon mihin purit paketin ja komenna ./secondlife
Kaikkihan haluaa tarkastella screenshotteja ja niitä piisaa täältä:
http://www.flickr.com/groups/secondlife/pool [ylläpito on poistanut liitteen]