Kirjoittaja Aihe: Tomcat 5.5:n aloitussivu  (Luettu 2424 kertaa)

Puksu2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Tomcat 5.5:n aloitussivu
« : 11.11.06 - klo:08.13 »
Miksiköhän Tomcat 5.5:n aloitusivu ei tule näkyville koneessani Ubuntun alla vaikka se tulee Windows - puolella moitteetta ja yksinkertaiset servletitkin pelaavat Windowsissa? Apache2 kuuntelee kyllä porttia 80 niin kuin pitääkin, samoin Tomcat näyttää kuuntelevan porttia 8180, koska palvelinosoite  localhost:8180 avaa ainakin Tomcat 5.5:n hakemiston. Mutta ei aloitussivua, vaikka ilmeisesti pitäisi.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1274
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: Tomcat 5.5:n aloitussivu
« Vastaus #1 : 13.11.06 - klo:08.28 »
Miten muuten asensit tomcatin? Minä kokeilin sitä Dapperiin Ubuntun omista repositoryistä. Aiemmin koneelle oli asennettuna jo apache2. Tomcatin asennus teki sellaisen tempun, että se asensi apache 1.3:n kakkosen rinnalle ja sekoitti sen toimintaa. Tomcatin mukana tuli kaffe-java, josta puuttui ainakin minun mielestäni servlettien käsittelyssä aika oleellisia osia jos sillä tekee jotain muutakin kun vain kokeilee. Lisäksi se hidastutti/jumitteli konetta oltuaan viikon käynnissä.

EDIT: Asenteelen siis itse tomcatin ainakin Apachen sivuilta ja javan Sunin sivuilta tämän jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 13.11.06 - klo:08.36 kirjoittanut ilkant »

ilkkak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Re: Tomcat 5.5:n aloitussivu
« Vastaus #2 : 13.11.06 - klo:16.11 »
Miksiköhän Tomcat 5.5:n aloitusivu ei tule näkyville koneessani Ubuntun alla vaikka se tulee Windows - puolella moitteetta ja yksinkertaiset servletitkin pelaavat Windowsissa? Apache2 kuuntelee kyllä porttia 80 niin kuin pitääkin, samoin Tomcat näyttää kuuntelevan porttia 8180, koska palvelinosoite  localhost:8180 avaa ainakin Tomcat 5.5:n hakemiston. Mutta ei aloitussivua, vaikka ilmeisesti pitäisi.

Itse imuroin tomcatin (5-5-16) suoraan projektin sivuilta ja javan (sdk1.5. 06) sunin sivulta.

Tomcat käyntiin
   JAVA_HOME=$dir_to_java_home
   export JAVA_HOME
   $dir_to_apache-tomcat_home/bin/startup.sh (roottina)

Nyt pitäisi oletusservletit näkyä (esim http://localhost:8080/servlets-examples/servlet/HelloWorldExample)

Lisäsin tiedostoon  $dir_to_apache-tomcat_home/conf/tomcat-users.xml rivi
<user username="tomcattunnus" password="tomcatpw" roles="manager"/>
omia sovelluksia varten.

Asensin apache-ant -ympäristön sille build.xml ja lopuksi applikaatiotiedosto web.xml kuntoon ja sovellukset vastaavat portissa 8080 (käytän oletusta)

Hyvin on toiminut.