Kirjoittaja Aihe: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?  (Luettu 2742 kertaa)

ubu hui

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« : 05.11.06 - klo:12.26 »
Eli kannattaako nyt päivittää 6.10 versioon, vai odottelenko vielä jonkin aikaa?

Nykyisessä versiossa kaikki toimii hyvin, ilman ongelmia.

Ja jos kannattaa päivittää, niin miten se käytännössä tapahtuu helpoiten?
Lataamalla alternative CD, vai jotain muuta?

Että tämmöistä noviisi kyselee :D

Kelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Re: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« Vastaus #1 : 05.11.06 - klo:12.57 »
Pääsääntöisesti voidaan sanoa, ettei mitään mikä toimii kannata ruveta säätämään ilman pätevää syytä. Edgy ei käsittääkseni ja omien kokemuksieni mukaan ole vielä missään tapauksessa täysin vakaa, joten ongelmien syntyminen jossain vaiheessa on todennäköistä.

Se että kannattaako päivitys niin on ihan tapauskohtainen juttu. Jos haluaa varmuutta ja toimivan ratkaisun pitkällä tuella niin kannattaa pysyä Dapperissa (6.04), mutta ainakin itse nautin kaikista Edgyn tuomista uusista ominaisuuksista, päivitetyistä ohjelmista yms. ja olen myös valmis karsimaan vakaudesta ja luotettavuudesta niiden hyväksi. Joudut tekemään siis oman päätöksesi, mutta voithan ainakin kokeilla edgyä live-cd:ltä!

Tuolta löytyy ohjeet Dapperin päivittämisestä Edgyyn:
https://help.ubuntu.com/community/EdgyUpgrades

Edit: Ainakin ennen Dapperia päivitettäessä Edgyyn oli ongelmia pakettien välisten riippuvuuksien kanssa ja ainakin minä en saanut silloin Dapperista Edgyyn päivitettyä distroa kunnolla toimimaan joten latasin asennuslevyn ja asensin sen siitä puhtaana asennuksena.

Joku muu varmaan tietää tuosta tarkemmin! Onko tuota korjailtu nyt kun Edgy on viimein työnnetty ulos?
« Viimeksi muokattu: 05.11.06 - klo:13.02 kirjoittanut Kelmi »
Onpa mukava olla täällä taas! <3

ubu hui

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« Vastaus #2 : 05.11.06 - klo:13.15 »
Tyhmä kyselee lisää:

Nooh..jos nyt on hullu tai tavattoman rohkea  :P ja päivittää kaikista varoituksista huolimatta (älä korjaa toimivaa systeemiä) niin meneekö kaikki henkilökohtaiset asetukset uusiksi?

Esim. selaimen plug-init ja win32 codekit?

tuolta linkistäsi löytyi:
"Ubuntu 6.10 is the current stable version of the Ubuntu operating system. It was released October 26th, 2006."
Eikös tuo tarkoita vakaata versiota, vai onko se kuitenkin mallia:" ehkä toimii"

Kelmi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Re: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« Vastaus #3 : 05.11.06 - klo:13.24 »
Stable tarkoittaa vakaata, mutta olen ymmärtänyt että Edgyä julkaistaessa ei ole pyritty samanlaiseen toimintavarmuuteen ja vakauteen kuin Dapperissa. Dapper on suunattu niille jotka haluavat että se varmasti toimii ja taas Edgy on tietyllä tapaa enenmmän hiekkalaatikkona ja testikenttänä kaikille uudesta pitäville :)
Onpa mukava olla täällä taas! <3

ubu hui

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« Vastaus #4 : 05.11.06 - klo:13.29 »
Kiitos selvennyksestä.

Pitänee harkita haluanko palata jälleen hiekkalaatikkoleikkeihin. ;D

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« Vastaus #5 : 05.11.06 - klo:16.19 »
Kelmi: Ubuntu 6.10 (Edgy Eft) on aivan vakaa. Ei sitä olisi julkaistu vielä jos se ei toimisi kunnolla.

Lainaus
Edgy ei käsittääkseni ja omien kokemuksieni mukaan ole vielä missään tapauksessa täysin vakaa, joten ongelmien syntyminen jossain vaiheessa on todennäköistä.
Käsityksesi on mielestäni väärä. Edgy on vakaa. :)

Lainaus
Se että kannattaako päivitys niin on ihan tapauskohtainen juttu. Jos haluaa varmuutta ja toimivan ratkaisun pitkällä tuella niin kannattaa pysyä Dapperissa (6.04), mutta ainakin itse nautin kaikista Edgyn tuomista uusista ominaisuuksista, päivitetyistä ohjelmista yms. ja olen myös valmis karsimaan vakaudesta ja luotettavuudesta niiden hyväksi.
Edgy toimii 100% varmasti jos asennat sen levyltä puhtaana asennuksena, ja on ihan yhtä vakaa ja luotettava kuin Dapper Drakekin. Edgyä tuetaan 1 1/2 vuotta, Dapperia 3 vuotta.

Lainaus
Stable tarkoittaa vakaata, mutta olen ymmärtänyt että Edgyä julkaistaessa ei ole pyritty samanlaiseen toimintavarmuuteen ja vakauteen kuin Dapperissa. Dapper on suunattu niille jotka haluavat että se varmasti toimii ja taas Edgy on tietyllä tapaa enenmmän hiekkalaatikkona ja testikenttänä kaikille uudesta pitäville :)
Edgyä julkaistaessa on pyritty vakauteen ja luotettavuuteen, mutta siinä kokeilla uusia ominaisuuksia kuten AIGLX:ää. Ja tuo "Edgy on tietyllä tapaa enenmmän hiekkalaatikkona ja testikenttänä kaikille uudesta pitäville :)" on kyllä lliian kärjistetty ilmaus. :)

ubu hui:
Lainaus
Nooh..jos nyt on hullu tai tavattoman rohkea  :P ja päivittää kaikista varoituksista huolimatta (älä korjaa toimivaa systeemiä) niin meneekö kaikki henkilökohtaiset asetukset uusiksi?
Ei mene asetukset uusiksi.

Lainaus
Eli kannattaako nyt päivittää 6.10 versioon, vai odottelenko vielä jonkin aikaa?
Kannatta päivittää. :)
alias vililikku

hermanni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Re: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« Vastaus #6 : 05.11.06 - klo:17.04 »
minulla kyllä päivtys meni metsään pahasti, ikävä kyllä. Koetin kahta kautta. Aluksi verkon kautta. laajakaista hidas, meni siinä 8 tuntia. Tytär pääsi välillä katkaisemaankin mutta sain sen uudelleen päälle. Mutta. x win ei toiminut, en saanut tätä graafista ikkunaa näkyviin. ctrl-alt F2 ja sillai kyllä toimi. Kun yritin korjailla niin menipä pahasti juviin, ei enää latautumisen jälkeen lähtenyt minnekkään millän näppisyhdistelmällä - ei muutakun resettiä.
No ajattelin että johtuu tästä vain parin kuukauden mittaisesta kokemuksestani Linuksilla. Mutta tällä kokoonpanolla ei toiminut Live-levykään - Jäi aina jumiin samalla tavalla vaikka käytin myös sitä safe modea.Ei päässyt enää komentoikkustaankaan, milläs sitten elvytät ?
lopulta palasin takaisin tähän edelliseen versioon jonka kanssa ei ole ongelmia - olen kovasti tähän tykästynyt. Tuo päivittäminen nyt vaan on sellaine juttu että aina haluaa kokeilla uutta ja uusinta.
miten se on, onko tästä mahdollisesti jollekulle jotain hyötyä, esim kokoonpanosta tiedottamisesta jos joku tietäisi sitten korjata tuota päivitystä ? Ja milloin uskaltaisin uudelleen koettaa kun en tiedä vian syytä ?

t h

mk1970

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 213
    • Profiili
Re: 6.06 dapper drake päivitys uudenpaan?
« Vastaus #7 : 05.11.06 - klo:18.04 »
minulla kyllä päivtys meni metsään pahasti, ikävä kyllä. Koetin kahta kautta.

Ei tietysti auta enää(?) mutta parantelin asennusskriptiäni siten, että se pystyy onnistuneesti päivittämään 6.06:sta 6.10:n. Eli katso http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3148.0 ja lataa asenna.sh. Sitten vaan sh asenna.sh -u kehiin...