Kirjoittaja Aihe: Edgy eft ja bittorrent.  (Luettu 2177 kertaa)

haukutu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Edgy eft ja bittorrent.
« : 04.11.06 - klo:18.27 »
En millään saa torrenteja lataan loogisella nopeudella. Olen kokeillut useita .torrenteja ja useita lataus ohjelmia ja kaikki ovat antaneet ylös (upload) 76kb/s ja alas (download) 20-60kb/s ...direct downloadilla tulee nätisti 800kb/s

yhteytenä siis 8/1 ADSL

En ole asentanut palomuuria ja vaihdoin natittomaan adsl purkkiin kokeeksi ja silti tökkii....

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Edgy eft ja bittorrent.
« Vastaus #1 : 04.11.06 - klo:21.55 »
Torrenttejen ideahan on siis siinä että se tiedosto tulee muilta käyttäjiltä, joilla ei varmastikkaan ole mitään kaheksan megan yhteyksiä, kuten ei mullakaan.
Johtuu ilmeisesti siitä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: Edgy eft ja bittorrent.
« Vastaus #2 : 04.11.06 - klo:21.57 »
En millään saa torrenteja lataan loogisella nopeudella. Olen kokeillut useita .torrenteja ja useita lataus ohjelmia ja kaikki ovat antaneet ylös (upload) 76kb/s ja alas (download) 20-60kb/s ...direct downloadilla tulee nätisti 800kb/s

yhteytenä siis 8/1 ADSL

En ole asentanut palomuuria ja vaihdoin natittomaan adsl purkkiin kokeeksi ja silti tökkii....

Sulla voi myös olla vastassa NAT ja onhan sulla bittorrentin portit 6881-6889 auki firestarterista?

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Edgy eft ja bittorrent.
« Vastaus #3 : 04.11.06 - klo:22.27 »
Oletkos ennen torrent-ohjelmia käyttänyt?

Usein nopeus jää alle sen 'virallisen' nopeuden, mutta on silti ainakin kohtuullinen. Lisäksi nopeus tuppaa paranemaan siirron edetessä, joten ihan ensivilkaisulla ei kannata hommaa tyrmätä.

Torrentin käyttäminen säästää Ubuntun kehittäjien rahoja itse ohjelmiston kehittämiseen ja paketoimiseen, joten sitä kannattaa käyttää.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

haukutu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Edgy eft ja bittorrent.
« Vastaus #4 : 04.11.06 - klo:23.47 »
Oletkos ennen torrent-ohjelmia käyttänyt?

Usein nopeus jää alle sen 'virallisen' nopeuden, mutta on silti ainakin kohtuullinen. Lisäksi nopeus tuppaa paranemaan siirron edetessä, joten ihan ensivilkaisulla ei kannata hommaa tyrmätä.

Torrentin käyttäminen säästää Ubuntun kehittäjien rahoja itse ohjelmiston kehittämiseen ja paketoimiseen, joten sitä kannattaa käyttää.

kyllä olen...kokeilin ladata samaista tiedostoa windows koneellani...vauhti nelinkertanen...sama adsl modeemi

iptables on vakiona eli pitäis olla kaikki portit auki