Kirjoittaja Aihe: Sama profiili win ja Ubuntu puolella  (Luettu 10044 kertaa)

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #20 : 10.11.05 - klo:00.18 »
Joo kopionti ei ole ongelma. Yritän nyt eri juttua. Eli haluan käyttää samaa profiilikansiota windossissa ja Ubuntussa :) Eli kun tallennan bookmarkin windossissa, se näkyy myös linuksissa. jne.
Tarvitsetko nyt pelkät bookmarkit? Vai kaiken muunkin profiilista?

Itse ratkaisin tuon asentamalla firefoxiin Bookmarks Synchronizer extensionin.
Tuolla saan synkattua bookmarkit ftp:tä hyväksi käyttäen serverille ja takaisin.
Lisäksi jos samalla serverillä on www-sivut php tuella voi sinne laittaa täältä löytyvän skriptin,
jolloin bookmarkkeja voi tutkiskella myös selaimella. Kätevää kun esim koulussa tai kaverin luona.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #21 : 10.11.05 - klo:00.27 »
Kaiken. Slasanat, lomakkeet jne.

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #22 : 10.11.05 - klo:00.52 »
Kaiken. Slasanat, lomakkeet jne.
Koska Linuxin ja wintoosan hakemisto rakenteet on erilaiset ja muutenkin noiden filujen sisällöt riippuvat mm asennetuista plugineistä yms...
niin joudut varmaankin pitämään molemmilla puolilla omat profiilikansiot ja linkkaamaan vain ne tiedostot joissa on jotain tietoja mitä
haluat näkymään molemmilla puolilla.

Alla alustava lista tiedostoista mitä tarvitsee linkata:

bookmarks* = bookmarkit
cookies.txt = cookiesit
formhistory.dat = kenttiin kirjotellut tekstit
history.dat = sivu historia
hostperm.1 = luotetut sivustot

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #23 : 10.11.05 - klo:22.23 »
Joo kopionti ei ole ongelma. Yritän nyt eri juttua. Eli haluan käyttää samaa profiilikansiota windossissa ja Ubuntussa :) Eli kun tallennan bookmarkin windossissa, se näkyy myös linuksissa. jne.

Joo tiedän mitä yrität mutta siis minulla oli tuon kopioinnin kanssa ihan sama ongelma muistaakseni että se valitti että ohjelma on jo käynnissä.
Ja vika muistaakseni korjaantui juuri tuolla että kopioin windowssin puolelta profiili kansion ~/.mozilla-thunderbird/ kansioon ja muutin kansion nimestä .default loppuosan .default2:ksi. Eli jätin sen .default kansionkin sinne minkä tb loi eka käynnistyksellä (koitin ensin kopioida tuon win profiili kansion sisällön tuohon linux:n profiili kansioon suoraan muttei toiminut).
Ja sit muokkasin ~/mozilla/thunderbird/profiles.ini tiedostoa käsin ja lisäsin sinne loppuun rivit:

Koodia: [Valitse]
[Profile1]
Name=default2
IsRelative=1
Path=9bz6hs7z.default2
Default=1

Sen jälkeen profile manager päälle ja valitsin käytettäväksi profiiliksi tuon default2:n. Nyt näkyi windowssin puolella olleet mailit ja address bookit yms.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #24 : 10.11.05 - klo:22.29 »
Ei sä puhut nyt profiilin siirtämisestä windowssista linuksiin. Minä haluan käyttää samaa kansiota jatkuvasti molemmilla puolilla. Eli että molemmilla puolilla tallennetaan asiat samoihin tiedostoihin. Eli jos tallennan nyt salasanan Windows puolella ja avaan saman sivun kohta linuksilla niin se salasana on siellä tallessa jne. Vai ymmärretäänkö me nyt toisiamme koko ajan väärin? :D

Jos haluaa kopioida Windossista profiilin, senkun kopioi vaan tiedostot linuksin profiilikansioon ja chmod 777 kaikkiin tiedostoihin niin alkaa pelittää. Ilman .ini tiedostonkin hakkerointia.

Ja kansion nimi voi olla mikä vaan. Nyt se on mulla molemmilla puolilla 'Osku', ilman mitään päätteitä.
« Viimeksi muokattu: 10.11.05 - klo:22.32 kirjoittanut Osku »

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #25 : 10.11.05 - klo:22.50 »
Ei sä puhut nyt profiilin siirtämisestä windowssista linuksiin. Minä haluan käyttää samaa kansiota jatkuvasti molemmilla puolilla. Eli että molemmilla puolilla tallennetaan asiat samoihin tiedostoihin. Eli jos tallennan nyt salasanan Windows puolella ja avaan saman sivun kohta linuksilla niin se salasana on siellä tallessa jne. Vai ymmärretäänkö me nyt toisiamme koko ajan väärin? :D

Jos haluaa kopioida Windossista profiilin, senkun kopioi vaan tiedostot linuksin profiilikansioon ja chmod 777 kaikkiin tiedostoihin niin alkaa pelittää. Ilman .ini tiedostonkin hakkerointia.

Ja kansion nimi voi olla mikä vaan. Nyt se on mulla molemmilla puolilla 'Osku', ilman mitään päätteitä.

Joo niin puhunkin, mutta muistaakseni mulla oli siinä sama ongelma että se valitti tosta et se on jo käynnissä tms. Ja muistelisin että juuri tuolla profiles.ini tiedoston muutoksella sain sen toimimaan kiltisti :)
Eli koitappa pitää Linuxin default profiili siellä ja sit käsin lisäät ton jaettavan siihen profiles.ini tiedostoon ja sitten profile managerilla valitset sen käyttöön.
Itse en tuota pysty testaamaan kun ei enää (onneksi) löydy wintoussia koneelta :D

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #26 : 12.11.05 - klo:11.22 »
Terve vaan tällekkin foorumille!   

Sivuutan aihetta sen verran, etä olen itse taistellut Thunderbird:n kanssa. Mutta vastaava profiilihan se on siinäkin.

TB ilmoittaa aina, kun se ei löydä / ole oikeuksia profiilikansioon, että on jo käynnissä jne...

Käytän samaa profiilia USB muistilta töissä(win) ja kotona(win / linux). Mutta linuksissa kopioin profiilikansion levylle ja lopettaessani USB:lle. Koska en ole vielä keksinyt miten muutan USB:n käyttöoikeuksia jotka ovat nyt 700.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #27 : 13.11.05 - klo:04.34 »
Käytän samaa profiilia USB muistilta töissä(win) ja kotona(win / linux). Mutta linuksissa kopioin profiilikansion levylle ja lopettaessani USB:lle. Koska en ole vielä keksinyt miten muutan USB:n käyttöoikeuksia jotka ovat nyt 700.
Käytätkö Ubuntua vai Kubuntua?

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Re: Sama profiili win ja Ubuntu puolella
« Vastaus #28 : 13.11.05 - klo:09.19 »
Ubuntua.
Käyttöoikeudet eivät muutu vaikka niitä muuttaisi.
« Viimeksi muokattu: 13.11.05 - klo:09.21 kirjoittanut JJK »