Kirjoittaja Aihe: Resoluutioista ja kirjaisimista  (Luettu 3731 kertaa)

moonstone

  • Vieras
Resoluutioista ja kirjaisimista
« : 24.10.05 - klo:10.04 »
Terrve!

Itselläni on Nokian Multigraph 447Za 17' näyttö ja resoluutiona ubuntussa käytän 1024x768 16b värit.
Ongelmana on hiukan hyökkäävät tekstikoot mm. internettiä surffaillessa. Olen kokeillut muuttaa resoluutioita, mutta jotenkin se sattuu silmiin  :P. Virkistystaajuudet ovat kohdallaan ja niinkuin tässä näytössä potku riittää.

Millaisia resoluutioita on teillä muilla käytössä? 17' littunäytöllä 1280x1024 resoluutiolla ubuntu näyttää sairaan hyvältä.

Tristam

  • Vieras
Re: Resoluutioista ja kirjaisimista
« Vastaus #1 : 24.10.05 - klo:10.32 »
LG 901B ja 1600x1200 resoluutio.. Saattaa aluksi olla häiritsevän pientä tekstiä näytöllä mutta totuttelun jälkeen näytölle mahtuu vaikka mitä :D Eikä mitään ongelmia, mitä nyt fontit on välillä outoja, esim. kun breezyyn vaihdoin niin aMSN ja bittornado käyttivät oletuksena jotain aivan kauheaa fonttia.. sittemmin kaikenlaista asennettuna ne on automaagisesti muuttunut..

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Resoluutioista ja kirjaisimista
« Vastaus #2 : 24.10.05 - klo:10.46 »
n Nokian Multigraph 447Za 17' näyttö ja resoluutiona ubuntussa käytän 1024x768 16b värit.
Ongelmana on hiukan hyökkäävät tekstikoot mm. internettiä surffaillessa. Olen kokeillut muuttaa resoluutioita, mutta jotenkin se sattuu silmiin  :P. Virkistystaajuudet ovat kohdallaan ja niinkuin tässä näytössä potku riittää.

tuota tuota... mitä jos yrittäisit vaihtaa fonttikokoja selaimesta. ainakin firefoxissa on asentus oletusfonttikoolle ja minimifonttikoolle. itse olen pärjäillyt noilla aika hvyin, vaikka jotkut huonosti suunnitellut (luottavati kiinteisiin, aivan liian pieniin fonttikokoihin) sivut menevätkin vähän rikki.
Janne

moonstone

  • Vieras
Re: Resoluutioista ja kirjaisimista
« Vastaus #3 : 24.10.05 - klo:11.38 »
tuota tuota... mitä jos yrittäisit vaihtaa fonttikokoja selaimesta. ainakin firefoxissa on asentus oletusfonttikoolle ja minimifonttikoolle. itse olen pärjäillyt noilla aika hvyin, vaikka jotkut huonosti suunnitellut (luottavati kiinteisiin, aivan liian pieniin fonttikokoihin) sivut menevätkin vähän rikki.

Se on mielenkiintoista, että Opera selaimessa kaikki näyttää olevan ok. Fonttikokoa olen kokeillut muuttaa firefoxissa, mutta se rikkoo sivustoja  >:(..

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: Resoluutioista ja kirjaisimista
« Vastaus #4 : 25.03.06 - klo:18.25 »
Mulla on 17 tuumasella littu näytöllä 1280 x 1024 reso, eikä se oo ollenkaa liian iso tähän. Tuo 1024 x 768 ei mulla oikein toimi johtuen atista, joten oon käyttäny 1280 x 1024 ja nyt niin tottunu tähän että en voi käsittää miten joku voi käyttää 1024 x 768 resoa, joten vaiha säkin vaa resos isompaan kyllä sä siihen totut  ;)

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Resoluutioista ja kirjaisimista
« Vastaus #5 : 25.03.06 - klo:18.56 »
LG 901B ja 1600x1200 resoluutio.. Saattaa aluksi olla häiritsevän pientä tekstiä näytöllä mutta totuttelun jälkeen näytölle mahtuu vaikka mitä :D Eikä mitään ongelmia, mitä nyt fontit on välillä outoja, esim. kun breezyyn vaihdoin niin aMSN ja bittornado käyttivät oletuksena jotain aivan kauheaa fonttia.. sittemmin kaikenlaista asennettuna ne on automaagisesti muuttunut..

Kah just sama näyttö. Itse en kyllä pidä resosta 1600x1200, virkistys taajuus sillä resolla on maksimissaan vain 75Hz(hirvee välkkyminen ja meneepi pää kipiäksi). Itse käytän montussa 1280x1024 resoa ja virkistystaajuutena 85Hz ja se alkaapi olemaan aikasta minimi hertsit, mitä minun silmät sietää.  ::)
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...