Sori kun skandit puuttuu
Tuossa olen muutaman kerran nyt Edgyn asentanut ja dapperiakin olen muutamaan otteeseen kokeillut ja molemmilla nayttaa olevan sama ongelma..
Kone saa ip osoitteen vaihtelevasti: bootatessa joskus kone saa ip:n suoraan, joskus taas ip ilmestyy kuvioon muutaman minuutin odottelun jalkeen.. tosin joskus menee jopa puolisen tuntia..
Syytin aluksi tietysti rautaa, muttakun kaikki toimii windows puolella ihan hyvin. Olen vaihtanut myos kaapelia ja verkkokorttia. Kamppisteni ubuntut toimivat ihan hyvin joten adslboksiakaan ei ole syyta syyttaa.. Emme ole natin takana.
Ipv6:sta olen hankkiutunut eroon, samoin kirjoittanut interface tiedostoon pre-up sleep 5 eth0:n alle..
Nuo eivat auta, ja netti toimii vaihtelevasti vaikka noita temppuja ei tekisikaan.. myoskin firefoxista olen ottanut ipv6 tuen pois, vaikkakaan ei se oikeastaan ongelman syy voi olla kun ei toimi muutkaan yhteydet. Ongelmaa on suhteellisen vaikea tutkia, kun ei tieda milloin tekee jotain mika saa netin toimimaan ja milloin se vaan mysteerisesti alkaa toimia.
Eli ifconfiggia ajaessani saan eth0:lta ihan ok tuloksen, mutta ip puuttuu.. parinkymmenenminuutin paasta sama komento antaa myos sen ip:n ja valissa en ole tehnyt mitaan.
En tieda olenko ainoa ongelmani kanssa, mutta jos joku keksii mika on vialla olisin erittain kiitollinen.