Kirjoittaja Aihe: Lexmarkin monitoimivehkeet  (Luettu 3560 kertaa)

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Lexmarkin monitoimivehkeet
« : 18.07.05 - klo:15.30 »
Tervehdys kaikille! Laitan nyt ekaa kertaa oman viestin, kun olen näitä toisten lähettämiä lueskellut.
Onkelma on lyhyesti sanottuna se, että olen sortunut jossain vaiheessa hankkimaan Lexmarkin X1110 monitoimilaitteen. OK Windowsissa se toimii mainiosti niin skannerina kuin printterinäkin, paitsi,että musteet on älyttömän hintasia. Ubuntun kera käyttäminen ei sitten niinvaan onnistukaan. Pitkällisten etsintöjen jälkeen löysin netistä ohjeet ja ajurin, millä sen saa toimimaan printterinä, mutta onko kukaan saanut skanneripuolta pelittämään. Jos on niin olis kiva kuulla!
Printteri ajuri on sama kuin Lex Z600-sarjalle.
Kiitos jo etukäteen, jos apu löytyy! ;D

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Lexmarkin monitoimivehkeet
« Vastaus #1 : 18.07.05 - klo:20.06 »
ei taida onnistua. linuxissa skannerit hoitaa sane ja ainakaan sanen sivujen perusteella tuke ei näyttäisi olevan:
http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html#Z-LEXMARK
Janne

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Re: Lexmarkin monitoimivehkeet
« Vastaus #2 : 19.07.05 - klo:16.06 »
Näin vähän pelkäsinkin olevan koskapa ei missään englanninkielisilläkään sivustoilla ole näkynyt tietoja siitä, että joku olis onnistunut skannaamaan ko. vermeillä.

Periaatteesahan jonkulainen kiertotie olis kai mahdollista keksiä, jos pääsee kiinni signaaleihin ja osaa tarpeeks hyvin kehitellä ohjelmia. Elikkäs täytyy odotella, jos joku olis niin innokas, viitseliäs sekä taitava.

Tässä vaiheessa ei kai voi muuta kuin varotella kaikkia näistä kapineista! Halvalla ei aina saa hyvää... ainakaan pitemmän päälle. Tosin itekään en hankintavaiheessa osannut arvata käyttiksen vaihtoa!!

Kiitos kumminkin vastauksesta t. Heklu

muuri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Lexmarkin monitoimivehkeet
« Vastaus #3 : 03.09.05 - klo:23.57 »
Miten sait toimimaan ja mistä löysit ajurit? multa löytyy toi sama monitoimilaite mutta en oo saanu pritteriä toimimaan Ubuntussa >:(

Sapetsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: Lexmarkin monitoimivehkeet
« Vastaus #4 : 04.09.05 - klo:19.40 »
Mahdollisesti kiinnostava linkki Lexmark tulostimen omistajalle: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=49714

En lukenut ohjetta enempää mutta muistelin että jollain täällä oli jotain ongelmaa lexmarkin kanssa... Toivottavasti tuosta on jotain iloa ja apua  :)
New is now and will never be the same again...

villen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Lexmarkin monitoimivehkeet
« Vastaus #5 : 19.04.06 - klo:23.15 »
Ongelmia edelleen Lexmark 1110:n kanssaa. En ole löytänyt tapaa jolla saisin siihen eloa.Se lex z600 sarjan ajuri jolla monet ovat onnistuneet on minulle niin paljon hukassa etten näköjään omatoimisesti sitä tule löytämään.Voisiko joku jelppiä että mistä sen löytää? Ehkä saisin vähän asennus neuvojakin, joita kyllä olen selaillutkin näillä sivuillakin ja Ubuntun Wikikirjaston sivuilta ja tietenkin Ubuntu 5.10 Starter Guide sivut läpikäyty.Olen ihan aloittelija ja muuhun tän toimintaan oikein tyytyväinen paitsi tämä kirjoitin ??

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Re: Lexmarkin monitoimivehkeet
« Vastaus #6 : 20.04.06 - klo:04.44 »
Ite sain aikanaan printteripuolen toimiin tämmösel :  ubuntu forums>Ubuntu Hoary Hedgehog 5.04 > Hoary 5.04 Customization Tips and Tricks>Howto:Lexmark Printers. Ei kylläkään toimi enää dapperissa?!! Oonko pöljä vai miks ei?

Mitä tulee skanneritoimintoon niin sen pitäis Dapperissa toimia, mut mul ei ainaskaan skulaa. Xsane kyllä vinguttaa skanneria ihan oikeen kuulosesti aluks, mut mitään ei tapahdu ja sit jumahtaa lähestulkoon koko kone. Lupaavalta vaikuttaa muttei kuitenkaan ihan. kts www.die.net/doc/linux/man/man5/sane-lexmark.5.html
Jos saat jotain tolkkua jostain niin ilmota!

villen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Lexmarkin monitoimivehkeet
« Vastaus #7 : 20.04.06 - klo:11.13 »
Ei tullut eilen kerrottua kaikkia faktoja.Minun ikäluokalla kielimuuri !Yritän silti kovasti. Suomen kielellä.Olen jonkinverran käyttänyt päätteestä niitä yksinkertaisija käskyjä mitä nyt olen löytäny suomenk.ohjeista.Paketin hallinnasta ei löydy tätä lex z600 sarjan ajuria ja olen nyt siinä vaiheessa että mulla on  - lex hakemistossa tiedosto CJLZ600LE-CUPS-1.0-1.TAR.gz  joka kai pitäis nyt saada sitten käyttökuntoon. En vaan tiedä kirveelläkään että miten menettelisin että se tulis oikein.Tai saattaahan se olla että olen väärillä jäljillä alusta asti.Jos joku olis niin ystävällinen että viitsis neuvoo mahdollisimman yksinkertaisen tavan saada tämä mun Lexmark x1110 tulostamaan. Sitä en yritäkkään skannaamaan.Olisin hyvin kiitollinen yksinkertaisista ohjeista joissa ei tartte seilata vieraskielisille sivuille . :'(