Kirjoittaja Aihe: Ubuntu käynnistyy tekstitilaan ONGELMA RATKAISTU  (Luettu 1789 kertaa)

josku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Elikkä tälläinen ongelma tuli vastaan. Eilen innoissani uudesta Linuxistani säätelin kaikenlaista ja asentelin paketteja ja kaikkia hassun hauskoja themejä yms. Nyt kun käynnistän koneen, kaikki sujuu normaalisti siihen asti kun Ubuntu kysyy käyttäjätunnusta jolloin se siirtyy DOS-käyttöjärjestelmän näköiseen olotilaan. Mitään erroria ei tule. Mistä johtuu ja onko joku komento jolla pääsee graafiseen tilaan?
« Viimeksi muokattu: 22.10.06 - klo:15.06 kirjoittanut josku »

Jerzy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Re: Ubuntu käynnistyy tekstitilaan
« Vastaus #1 : 22.10.06 - klo:14.26 »
Kun olet kirjautumassa katsoppa että sinulla on täplä Gnome tai KDE-kohdalla (vaihtoehdot->Gnome tai KDE) kumpaa sitten käytätkään eikä esim. tekstitila tms. Jos kuitenkin valinta on jommassa kummassa graafisessa kirjautumis-kohdassa teitkö asentelusi Synapticilla, apt-get:lla vai aptitudella? Itse olen muutaman kerran saanut poistettua koko ubuntu-desktopin huomaamattani kun olen sähläillyt asennuksia aptitudella, sillä kun on sellainen omituinen kyky poistella omasta mielestään turhia paketteja... Kokeileppa
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install ubuntu-desktop tai
Koodia: [Valitse]
sudo aptitude install kubuntu-desktop (jos olet siis kubuntu käyttäjä)
« Viimeksi muokattu: 22.10.06 - klo:14.30 kirjoittanut Jerzy »

josku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Re: Ubuntu käynnistyy tekstitilaan
« Vastaus #2 : 22.10.06 - klo:14.59 »
Juu kiitos ubuntu-desktopin asennus ratkaisi ongelman. Erroriin se päättyi mutta ehti kuitenkin asentaa puuttuvat sälät  :D :D :D