Kirjoittaja Aihe: Käynnistimen säätö - Kubuntu  (Luettu 2791 kertaa)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Käynnistimen säätö - Kubuntu
« : 22.10.06 - klo:11.21 »
Mistä ton sai säädettyä että hyppiikö vai välkkyykö toi kuvake kun ohjelmaa käynnistetään? Näitä KDE vipstaakeja kun tuntuu riittävän.

haamu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Käynnistimen säätö - Kubuntu
« Vastaus #1 : 22.10.06 - klo:13.21 »
Asenna KDE:n Ohjauskeskus eli kcontrol paketti, jos ei jo ole asennettu.
Siitä sitten Ulkonäkö ja Teemat -> Käynnistyksen ilmaiseminen.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Käynnistimen säätö - Kubuntu
« Vastaus #2 : 22.10.06 - klo:14.36 »
Kiitti! Kubuntu näköjään piilottaa osan toiminnoista. Jos menee System settings valikon kautta sitä kohtaa ei näy. Jos selaa ton kcontrollin tai konquerorin kautta sitä valikkoa, se näkyy.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1290
  • Kubuntu
    • Profiili
Re: Käynnistimen säätö - Kubuntu
« Vastaus #3 : 23.10.06 - klo:12.10 »
Kubuntu näköjään piilottaa osan toiminnoista. Jos menee System settings valikon kautta sitä kohtaa ei näy. Jos selaa ton kcontrollin tai konquerorin kautta sitä valikkoa, se näkyy.

KDE:tä seuratessa huomaa, että samaa asiaa tekee monta ohjelmaa ja aina tulee lisää. Tämä johtuu siitä, että esim. minä voisin tehdä oman ohjelmani tuohon säätämiseen. Jos se on erinomainen, KDE ottaa sen mukaan jakelupakettiin. Ja näin olisi kolme samaa asiaa tekevää ohjelmaa. Uusi KDE:n käyttäjä on vähän pallo hukassa. Mutta niistä pitää valita vain itselle sopivin tai käyttää kaikkia.

KDE on siis kokoelma sovelluksia ja kokoelma elää. Esim. sain kuulla, että Konversation on tiputettu pois. Minulle se tuli Kubuntu 6.06 LTS jakelupaketin mukana vielä 2 kk sitten.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: Käynnistimen säätö - Kubuntu
« Vastaus #4 : 31.10.06 - klo:04.40 »
Lainaus
KDE on siis kokoelma sovelluksia ja kokoelma elää. Esim. sain kuulla, että Konversation on tiputettu pois. Minulle se tuli Kubuntu 6.06 LTS jakelupaketin mukana vielä 2 kk sitten.
Se vain, että systemsettings ei kuulu mitenkään viralliseen paketointiin. Ubuntu on vain päättänyt laittaa sen kcontrolin asemasta oletukseksi. Ja kyllä Konversation varmaan löytyy pakettivarastoista, virallisessa julkaisussahan se ei ole koskaan ollutkaan.