Eikö videoeditorit ajeta userspacessa ja voi sitten itse implementoida tarvittavat sse2 käyttävät jutskat ?
ajetaan toki userspacessa, mutta miksi sse2-jutut pitäisi implementoida itse?
Vai mitä kernelissä olisis sellaista, jonka voisi optiomoida käyttämään sse2 ?
no, laskuoperaatiot ym. numeroiden pyörittely?
noitahan ei taideta yleensä käsin optimoida, vaikka sekin on mahdollista (ja mahdollisesti niin on tehtykin joissain softissa). esim. gcc osaa käännösvaiheessa optimoida koodia joko tietylle arkkitehtuurille (-mtune (-mcpu) ja -march) ja valinnaisesti voidaan valita vaikka haluttu floating point unit (-mfpmath). myös tietyn käskysetin käyttöönotto tai käytön estäminen on mahdollista (-mmmx, -mno-mmx, -msse, -mno-sse, -msse2, -mno-sse2, -msse3, -mno-sse3, -m3dnow, -mno-3dnow).
jos kernelissä ei olisi mitään arkkitehtuurikohtaisesti optimoitavaa, niin miksi ihmeessä edgyssäkin on kerneleitä kolmelle eri 32-bittiselle prosessoriarkkitehtuurille vaikka 386-kerneli toimisi kaikilla?