Ei auttanut edgyyn päivittäminen tuon nappula-ongelman kanssa. "Alarivillä" ei ole kuin 'Lepotila'-nappula. Outoa.
Mikä on Lepotila -nappula, voisitko laittaa vaikka ruutukaappauksen liitetidostoksi tms.?
No jos minä nyt yhtään ymmärrän, niin panelissa ei pidäkkään olla muuta kuin se punainen
Quit -nappula.
Siitä kun painat tulee dialogi jossa kysytään haluatko sammuttaa vai käynnistää uudelleen vai
kirjautua ulos, vai hibernoida (yök) järjestelmäsi sekaisin.
Jos ko. punainen Quit-nappula ei ole panelissa, sen saa sinne kun painaa panelia
"tyhjästä kohdasta" hiiren oikealla korvalla ja valitsee ko. menusta
Add to Panel ja sitten raahaa
ko. punaisen Quit-painikkeen haluamaansa kohtaan panelia. (kts. kuva 1)
Jos kyselydialogia ei ilmene, olet säätänyt sen asetuksista pois, säädä siis tarvittaessa takaisin:
Valitse menusta
System -> Preferencenses -> Sessions -> Sessions Options -välilehti
Laita täppä kohtaan
Ask on logout (kts. kuva 2)
Ilman tuota täppääkin selviää, koska GDM ikkunassa on Actions menyy jossa on
sitten Reboot, Shutdown, Hibernate (yök) jne. valinnat.
Jos Actions -valinta ei "kirjautumisruudussa" näy, säädä GDM/KDM -asetukset niin että näkyy.
Menusta
System -> Administration -> Login Window ja laita täppä kohtaan Show Actions Menu (kts. kuva 3)
Me saamme kyllä vaikka minkälaiset napit paneliin, eihän se ole muuta kuin lisää
C
ustom Application Launcher (kts. 1 kuva) painikkeen ja laittaa komennoksi vaikkapa
gksu reboot tai
gksu "shutdown now" mutta onko siinä mitään järkeä?
Jos on muka järkeä, niin kukin saa tehdä mitä haluaa ihan itse, minä en tee koska minusta siinä ei ole mitään järkeä.
Itse sammutan koneen aina GDM -ikkunasta jos GDM on käytössä, näin on varmasti kaikki sessiot OK.
[ylläpito on poistanut liitteen]