Kirjoittaja Aihe: mikä linux?  (Luettu 8185 kertaa)

Akis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
mikä linux?
« : 20.10.05 - klo:10.35 »
Olen aloittelija linuxissa ja kysyisin näin alkuun. Mikä suomenkielinen Linux kannattaisi asentaa koneelle jonka tehot on 500MHz Pentium 3, 128 Mt muistia?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: mikä linux?
« Vastaus #1 : 20.10.05 - klo:11.13 »
Olen aloittelija linuxissa ja kysyisin näin alkuun. Mikä suomenkielinen Linux kannattaisi asentaa koneelle jonka tehot on 500MHz Pentium 3, 128 Mt muistia?

linux itsessään ei aseta niinkään paljon vaatimuksia kuin käytetty työpöytäympäristö. tosin koneessasi on ihan hyvin tehoa ajamaan mitä tahansa työpöytää, mutta muistia on hieman niukasti. jos pystyt lisäämään muistia (sinne 256Mt), niin mikä tahansa työpöytä varmasti kelpaa.

nyt kun ubuntu foorumilla ollaan niin sanon, että asenna ubuntu. se on kyllä oikeastikin hyvä vaihtoehto.
Janne

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Re: mikä linux?
« Vastaus #2 : 20.10.05 - klo:15.34 »
Olen aloittelija linuxissa ja kysyisin näin alkuun. Mikä suomenkielinen Linux kannattaisi asentaa koneelle jonka tehot on 500MHz Pentium 3, 128 Mt muistia?

moi. joo, olen itse tosi tyytyväinen tähän ubuntuun ja muista ei ole kokemusta mutta win. käyttäjänä voin sanoa että en ole pettynyt tähän ubuntuun.  :) oman koneen tehoista niin 400MHz ja 312 Mt. minulle ihan tyydyttävästi kun en ole ammattilainen ja enkä pelaa mitään tehoja vaativia pelejä.

eli tervetuloa vaan...jos ny meinaat tätä ubuntu ruveta käyttämään. on hyvä foorumi ja kaikkee...  :D
# 21712

juuso65

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Re: mikä linux?
« Vastaus #3 : 20.10.05 - klo:15.54 »
Olen aloittelija linuxissa ja kysyisin näin alkuun. Mikä suomenkielinen Linux kannattaisi asentaa koneelle jonka tehot on 500MHz Pentium 3, 128 Mt muistia?

jos raaskit lisätä toiset 128 muistia niin ubuntu ihan perusasetuksilla pitäs pyörähtää... :)


_Pete_