Kirjoittaja Aihe: LibreOffice Calc tyrkyttää "Rename sheet" boxia [ratkaistu]  (Luettu 86 kertaa)

Seppo Jyrkinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Taulukkolaskenta tyrkyttää "Rename sheet" boxia lähes joka kerta, kun siirryn välilehdeltä toiselle. Jos klikkaan Cancel tai ylänurkan x-kirjainta, niin boxi katoaa, mutta vain joksikin aikaa. Kun siirryn välilehdeltä toiselle, niin boxi ilmestyy yleensä takaisin, sellaisiinkin välilehtiin, joista olen sen jo kertaalleen kuitannut.

Ilmiö toistuu muissakin Calc tiedostoissa, jopa vuosia sitten tekemissäni. Kun avaan täysin uuden taululukkolaskentatiedoston, niin sama rumba jatkuu.
Aivankuin koko Calc olisi saastunut.

Ongelma ilmaantui, kun yritin vaihtaa taulukkojen nimiä ja minulla oli toinen Calc tiedosto samanaikaisesti avoinna.

Onko tapaa putsata Calc vanhoista asetuksista? Vaihtoehtona on tietenkin, että poistan Calcin, ja sitten asennan uudestaan, mutta silloin joudun tekemään omat asetukset, jotka nyt ovat muutoin kohdallaan.
« Viimeksi muokattu: 09.10.26 - klo:17.56 kirjoittanut Seppo Jyrkinen »

epiphone

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: LibreOffice Calc tyrkyttää "Rename sheet" boxia
« Vastaus #1 : 09.10.26 - klo:17.05 »
Käytätkö kaksoisklikkausta, kun vaihdat välilehteä? Jos klikkaat vain kerran, niin kaiken järjen mukaan sitä boxia ei pitäisi tulla...
Kahvi on väkevin juomani

Seppo Jyrkinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: LibreOffice Calc tyrkyttää "Rename sheet" boxia
« Vastaus #2 : 09.10.26 - klo:17.56 »
Kaksoisnapsautuksista on tosiaan kyse. Vika on minun vanhassa hiiressäni, joka tekee niitä satunnaisesti omatoimisesti.

Kiitoksia.